Tatry Słowackie, czerwiec 2023r - fotorelacja

Jeżeli wybrałeś się gdzieś poza Sudety i nie wstydzisz się tego, daj znać!
Awatar użytkownika
Satan
bardzo stary wyga
Posty: 2562
Rejestracja: 13-02-2006 21:25
Lokalizacja: Gdańsk

Tatry Słowackie, czerwiec 2023r - fotorelacja

Postautor: Satan » 09-08-2023 11:50

Powiem szczerze, że wole góry “kapuściane”, niż skalne, ale..! Czasem i w skały człowieka ciągnie :wink:
W Tatry po polskiej stronie nie jeżdżę od ponad 20lat, ale na słowacką stronę lubię zawitać raz na kilka lat. Ostatni raz byłem tam w 2016r, a więc minęło wystarczająco dużo czasu aby głód wrócił :P
Postanowiłem zawitać tam najwcześniej jak się da, co w przypadku Tatr Słowackich oznacza termin po 15czerwca. Dwa dni po tym terminie zjawiam się jak zawsze w Novej Lesnej, pukam od drzwi do drzwi i po chwili znajduję bardzo przyjazny kąt na kilka dni.


Tatry Słowackie i ich klimat nieodłącznie kojarzą mi między innymi się z elektriczką wiozącą turystów rano na szlaki… 8)

Obrazek


Na dworcu w Starym Smokovcu natrafiłem na ciekawy plakat przedstawiający historię tych pojazdów pod Tatrami… :D

Obrazek


Kolejnym faktem, który zawsze wywołuje u mnie uśmiech jest tutejsza architektura, tu jest po prostu ładnie, schludnie, od dworca począwszy, na ten przykład Tatrzańska Łomnica.

Obrazek


Czas jednak ruszać w góry 8)
Na początek zaplanowałem sobie coś luźnego, rozgrzewkowego, czyli spacerek na Rakuską Czubę [2038mnpm]. Do Łomnickiego Stawu...wjeżdżam kolejką :mrgreen:
Pierwsze kroki kieruję do Skalnatej Chaty, po pieczątkę.

Obrazek


Następną rzeczą która jest tam, a której nie ma u nas są tutejsi tragarze schroniskowi, czyli “nosicze”.

Obrazek


Łomnicki Staw, otoczenie...cóż, ale w sumie sam partycypowałem w tej komercji…

Obrazek


Szlak raczej spacerowy, ale o taki właśnie “starter” mi chodziło. Pogodę tego dnia mam średniawą. Klimat robią skały i przejścia po głazach.

Obrazek


Szczyt niestety jest chmurach, ale 2000mnpm przekroczone…

Obrazek


Obrazek