Pociągi wróciły na trasę Kłodzko-Kudowa

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2491
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Pociągi wróciły na trasę Kłodzko-Kudowa

Postautor: Leuthen » 16-12-2013 21:51

Wiadomość z dzisiejszych "Faktów" TVP Wrocław
"Od dziś szynobusem pojedziemy z Kłodzka do Kudowy-Zdroju. To największa od 30 lat modernizacja linii kolejowej na terenie powiatu kłodzkiego.

Pociągi na trasę wróciły po 3-letniej przerwie. W tym czasie za 65 mln zł wyremontowano 17 km torów, dwa tunele, wiadukt. Zmodernizowano też perony, tak by były dostępne dla osób niepełnosprawnych.

Nadal wąskim gardłem jest niewyremontowany jeszcze odcinek torów z Kłodzka do Polanicy-Zdroju. Szynobus zwalnia tam do 30 km na godzinę. Zarząd województwa obiecuje remont także tych torów.

Z Kłodzka do Kudowy-Zdroju codziennie będą kursowały 4 pociągi. Mieszkańcy uzdrowiska bez przesiadek mogą już jechać do Wałbrzycha. A 19 kwietnia uruchomione zostanie bezpośrednie połączenie do Warszawy.

Mieszkańcy Kudowy-Zdrój owacjami powitali pierwszy szynobusy. Burmistrz Czesław Kręcichwost przebrał się w mundur zawiadowcy stacji.

Kłodzko–Kudowa-Zdrój to jedna z piękniejszych polskich tras kolejowych. Na wysokości 634 metrów nad poziomem morza szynobus przejeżdża przez półkilometrowy tunel z początku XX wieku pod górą Grodziec i równie stary wiadukt w Lewinie Kłodzkim nad Doliną Bystrej."
http://www.tvp.pl/wroclaw/aktualnosci/r ... e/13346030

Dolnoślązak
bardzo stary wyga
Posty: 2208
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 16-12-2013 23:12

Oby wnet się nie okazało, że jaki wiadukt się znów sypie (sic!) :lol:

senior
tramp
Posty: 14
Rejestracja: 02-06-2009 11:55

Postautor: senior » 26-12-2013 10:44

Wiadukt może nie- ale odcinek Polanica Zdr.-Duszniki (a dokładnie nie robiony Piekielna Dolina - Duszniki) już jak najbardziej. Obecnie średnio pociągi mają +15min (acz to głównie przez roboty) ale w/w odcinek sypie się mocno (choć są na niego pieniądze W RPO - tyle że pewnie znowu zamkniecie linii na 2 lata...). Niestety tak ja zwykle gdy robiono przetarg na SW to jak zwykle wybrano ten najgorszy fragment a na Pl-Du -"jakoś się jechało"...

Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2491
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Leuthen » 26-12-2013 17:27

Smutne rzeczy prawisz, senior, ale jakże to polskie. Znów zrobiono coś (czy też - nie zrobiono) byle jak, przecięto wstęgi i "jakoś to będzie". "Jakoś to będzie" to bardzo mało precyzyjny plan, a tym właśnie kierowano się wywołując większość powstań na terenie Polski. Jakie były skutki, wszyscy wiedzą...

gar
stary wyga
Posty: 1513
Rejestracja: 29-01-2006 16:14
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postautor: gar » 27-12-2013 12:00

15 minut spóźnienia to pikuś, bo 21 XII pociąg przedpołudniowy miał spóźnienie 75 minut. A jeszcze zima nie przyszła. Wtedy dopiero będzie się działo ...
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...

Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2491
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Leuthen » 27-12-2013 14:33

gar pisze:15 minut spóźnienia to pikuś, bo 21 XII pociąg przedpołudniowy miał spóźnienie 75 minut. A jeszcze zima nie przyszła. Wtedy dopiero będzie się działo ...


"Będzie, będzie zabawa, będzie się działo..." by zacytować hit minionego lata, piosenkę "Bałkanica" :D Może zamiast kręcić ten klip na rynku w Rzeszowie, zespół Piersi powinien umieścić jego akcję w pociągu :?: :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=Pqaxe5o2Apo

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 2050
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postautor: Michał » 17-02-2014 22:46

(informacja średnio wiarygodna za pl.misc.kolej, nie znalazłem potwierdzenia na stronach PLK).

Od 1 kwietnia do końca maja na odcinku Duszniki- Kudowa zastępcza komunikacja autobusowa. Chemik KKA od Kłodzka.
No to się pociągi fest najeździły :evil:

Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2491
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Leuthen » 18-02-2014 08:19

Michał pisze:(informacja średnio wiarygodna za pl.misc.kolej, nie znalazłem potwierdzenia na stronach PLK).

Od 1 kwietnia do końca maja na odcinku Duszniki- Kudowa zastępcza komunikacja autobusowa. Chemik KKA od Kłodzka.
No to się pociągi fest najeździły :evil:

Trzeba przyspieszyć realizację planu przejechania się szynobusem na tej linii...

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 2050
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postautor: Michał » 18-02-2014 22:21

Michał pisze:(informacja średnio wiarygodna za pl.misc.kolej, nie znalazłem potwierdzenia na stronach PLK).


Jest oficjalne potwierdzenie:
http://rozklad.plk-sa.pl/Plakaty
Wpisać w przeglądarkę plakatów Kłodzko Główne i pobrać pdf odjazdy- szczegółowy od 2014-03-09.


07:39
KD Os
69331 kursuje 9-31 III 2014
Kłodzko Miasto 07:41, Kłodzko Książek 07:45, Kłodzko Zagórze 07:51, Stary Wielisław 07:55, Polanica-
Zdrój 08:04, Szczytna 08:16, Duszniki Zdrój 08:25, Kulin Kłodzki 08:32, Lewin Kłodzki 08:44 Kudowa-Zdrój 08:50

07:39
KD Os
69331 kursuje 1-26 IV 2014 autobusowa komunikacja zastępcza
Kłodzko Miasto 07:41, Kłodzko Książek 07:45, Kłodzko Zagórze 07:51, Stary Wielisław 07:55, Polanica-
Zdrój 08:04, Szczytna 08:16, Duszniki Zdrój 08:25 Kudowa-Zdrój 08:50

Awatar użytkownika
baniak
wędrowiec
Posty: 487
Rejestracja: 05-09-2006 19:52
Lokalizacja: Śnieżnicka Kraina(Stronie Śląskie)

Postautor: baniak » 12-04-2014 19:56

Coś do tematu pociągu do Kudowy z Warszawy IR "Chemik

http://prudnicka.pl/portal-wiadomosci-n ... edzie.html
Wolne przewodnictwo-Śnieżnicka Kraina

Awatar użytkownika
Pudelek
bardzo stary wyga
Posty: 4196
Rejestracja: 12-11-2007 17:06
Lokalizacja: Oberschlesien, Kreis Nikolei / Oppeln

Postautor: Pudelek » 13-04-2014 10:46

ale za to będą interRegiobusy - szał!
"Szanowny Prezydencie. Błogosławione łono, które Ciebie nosiło i piersi, które ssałeś."

https://picasaweb.google.com/110344506389073663651

http://hanyswpodrozach.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1158
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Postautor: Hazmburk » 13-04-2014 13:44

Ten pociąg to w ogóle było kuriozum już na etapie planowania. Pamiętam jakieś dziwaczne terminy kursowania "Chemika" do Kudowy. Nie sądzę, żeby coś takiego cieszyło się dużym zainteresowaniem podróżnych, a na pewno zarabiało na siebie (spora część jego trasy miała być obsługiwana trakcją spalinową, a przecież pociągi IR to z zasady pociągi komercyjne). Za to duży kłopot dla przewoźnika.

Osobiście uważam, że linia z Kłodzka do Kudowy powinna być obsługiwana wyłącznie szynobusami, dobrze skomunikowanymi w Kłodzku z "resztą świata". Za to częstość ich kursowania powinna być większa niż obecnie. Tak mniej więcej wygląda to w cywilizowanym świecie (a przynajmniej tuż za naszą granicą w Czechach i Niemczech). Do takiego Harrachova, Svobody n. Úpou czy Kout n. Desnou nie dojedziemy bezpośrednimi pociągami z Pragi, a w większości przypadków także z miast wojewódzkich (wyjątkiem jest tu Harrachov, do którego przedłużono część kursów szynobusów z Liberca do Tanvaldu).

Podobnie z linią podsudecką - zamiast forsować pomysł kuriozalnego pociągu jeżdżącego w dziwacznych terminach w wybrane dni roku lepiej byłoby zawalczyć o to, żeby władze obu województw wreszcie dogadały się ze sobą i puściły jakiś szynobus w relacji Kamieniec Ząbkowicki - Kędzierzyn-Koźle z w miarę dobrą częstotliwością.

Dolnoślązak
bardzo stary wyga
Posty: 2208
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 13-04-2014 21:33

A ja jednak uważam, że powinien wrócić też ruch dalekobiezny choćby takie nocne Karkonosze czy dzienne Sudety, ach przepraszam, Śnieżka :twisted: Ale to IC a że rozmawiamy o PR (ów podział to kolejne swoiste kuriozum, ale mniejsza) to mogliby zrobić jakąś grupę od Kamieńczyka czy czego tam jeszcze. Kiedyś był wieczorny Szczeliniec. Takie połączenia zawsze będą lepsze od tych przesiadkowych typu Poznań - Wrocław, Wrocław - Kłodzko, Kłodzko - Kudowa. Jak ktoś ma do wyboru jechać bezpośrednio czy z 2 przesiadkami to rachunek chyba prosty i wybór oczywisty. I jak pamiętam, te Kamieńczyki czy Szczelińce jeździły z wiele lepszym napełnieniem niż dzisiejsze relacje kikuty Kłodzko - Kudowa.

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 2050
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postautor: Michał » 14-04-2014 00:38

Hazmburk pisze:Ten pociąg to w ogóle było kuriozum już na etapie planowania. Pamiętam jakieś dziwaczne terminy kursowania "Chemika" do Kudowy.



No toć na forach kolejowych śmialiśmy się, że największym targetem pociągu będą miłośnicy fotografii kolejowej, bo pociąg miał jechać w porze najlepszego oświetlenia :lol: Poza tym godziny kursowania to faktycznie była porażka.


Hazmburk pisze:(spora część jego trasy miała być obsługiwana trakcją spalinową, a przecież pociągi IR to z zasady pociągi komercyjne). Za to duży kłopot dla przewoźnika.


Od Kędzierzyna miała jechać SU42, która i tak tam stacjonuje, albo mieli ściągnąć SP32 z Krzyża do Kędzierzyna w delegację, czyli historia zatoczyłaby koło- odkurzacze wróciły by do macierzy :lol:

senior
tramp
Posty: 14
Rejestracja: 02-06-2009 11:55

Postautor: senior » 23-04-2014 14:16

Hazmburk pisze:Osobiście uważam, że linia z Kłodzka do Kudowy powinna być obsługiwana wyłącznie szynobusami, dobrze skomunikowanymi w Kłodzku z "resztą świata". Za to częstość ich kursowania powinna być większa niż obecnie. Tak mniej więcej wygląda to w cywilizowanym świecie (a przynajmniej tuż za naszą granicą w Czechach i Niemczech). Do takiego Harrachova, Svobody n. Úpou czy Kout n. Desnou nie dojedziemy bezpośrednimi pociągami z Pragi, a w większości przypadków także z miast wojewódzkich (wyjątkiem jest tu Harrachov, do którego przedłużono część kursów szynobusów z Liberca do Tanvaldu).

Podobnie z linią podsudecką - zamiast forsować pomysł kuriozalnego pociągu jeżdżącego w dziwacznych terminach w wybrane dni roku lepiej byłoby zawalczyć o to, żeby władze obu województw wreszcie dogadały się ze sobą i puściły jakiś szynobus w relacji Kamieniec Ząbkowicki - Kędzierzyn-Koźle z w miarę dobrą częstotliwością.


Zakładając:
a) zniesienie ograniczenia składu do 3 wagonów, (po remoncie)
b) remont Kłodzko - Polanica do 80km/h, (2 część remontu)

Sezon:
a) Sypialny )-
(Gdynia)Wawa/Szczecin (łączony w we Wro) - do Kudowy na godz 9 w Kudowie.

b) Odcinek Kłodzko - Polanica (Duszniki) - obsługiwany Szynobusami z Wałbrzych-Polan/Dusznik

c) Duszniki (Polanica) - Kudowa - skład retro

d) Nocny Sypialny Kudowa->reszta Polskie.

(poza sezonem i weekendami wszystko Kłodzko-Kudowa) na szynobusach, na składy retro
zniżki dla osób z biletami Kolejowymi, do tego studenckie pociągi Wrocław-Kudowa pt/nd oraz sb/nd pociągi turystyczne Wro-Duszniki (Polanica) (skomunikowane z retro) z wro 7-8. Powrót Zima 16-17 lato 18-19, skomunikowane w zimie z autobusem do Zieleńca (z klatką na narty)w Dusznikach, w lecie ze Stroniem).

(Duszniki / Polanica wpisuje zamiennie jako start Retro, geometria do Polanica przy wykorzystaniu przechyłek do 150mm pozwoli nawet na 100km/h (poza obiektami i stacjami oraz wjazdem do Polanicy) - dalej jest znacznie woniej dla tego trzeba by się zastanowić czy nie skrócić przejazdu Szynobusów do Polanicy tylko. retro TKt48 lub podobne z wagonem rowerowym).

To się człowiek rozmarzył...


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”