Nowe pociągi w Góry Opawskie i brak skomunikowania

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
opawski1
wędrowiec
Posty: 332
Rejestracja: 02-09-2013 10:44
Lokalizacja: Prudnik

Nowe pociągi w Góry Opawskie i brak skomunikowania

Postautor: opawski1 » 11-12-2017 20:39

Od wczoraj działa nowy rozkład jazdy PKP. W naszym regionie pojawiło się kilka nowych połączeń. Głuchołazy zyskały połączenie z Wrocławiem w każdy weekend. Skromnie, godziny odjazdów też nie powalają ale jest: http://www.goryopawskie.eu/2017/12/nowe-pociagi-w-gory-opawskie.html

Nowe połączenie pojawiło się również na Magistrali Podsudeckiej. Pociąg po wielu latach starań przekroczy granicę woj. dolnośląskiego i dotrze do Kłodzka. Wszystko pięknie ale... składy będą kursować tylko w weekendy w okresach turystycznych (tj. majówka, weekend z Bożym Ciałem i wakacje do końca września), jedna para Kędzierzyn-Prudnik-Nysa-Kłodzko, druga dziwna Nysa-Kłodzko. Niestety pociągi nie są skomunikowane. Poranny do Kłodzka z Nysy odjeżdża wcześniej niż docierają pociągi Kędzierzyna i Opola. Szkoda połączenie ma potencjał, ale nie z takimi godzinami odjazdów. Czyżby PKP celowo chciało pokazać, że nowymi kursami nikt nie jeździ i za chwilę je zlikwidować...?
Powstała petycja - prośba o korektę w rozkładzie i skomunikowaniu połączeń: http://www.petycje.pl/petycja/12809/skomunikowanie_pocisgow_kedzierzyn_kole-_nysa_i_nysa-_klodzko..html

Zachęcam do podpisania, sam chętnie korzystałbym z takiego pociągu udając się z Prudnika do Kłodzka i dalej w góry, ale w tym kształcie nie ma sensu...
MOJA NOWA STRONA O GÓRACH OPAWSKICH: http://www.goryopawskie.eu/

Makuh
łazik
Posty: 78
Rejestracja: 28-05-2016 12:14

Re: Nowe pociągi w Góry Opawskie i brak skomunikowania

Postautor: Makuh » 13-12-2017 15:27

Szału nie ma. Tym bardziej, że połączenia z Głuchołaz nie są raczej nastawione na turystykę. Ciekawe, czy jest to pierwszy krok do połączenia z Jesennikiem? Kilka lat temu był taki pomysł, ale upadł.
"Każdy ma prawo być szczęśliwym na własnych warunkach" - Frank Zappa

gar
stary wyga
Posty: 1481
Rejestracja: 29-01-2006 16:14
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowe pociągi w Góry Opawskie i brak skomunikowania

Postautor: gar » 13-12-2017 22:06

Petycję podpisałem. Mam nadzieję, że powrócą kiedyś pociągi do Kłodzka przez Prudnik z Gliwic.
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1911
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Nowe pociągi w Góry Opawskie i brak skomunikowania

Postautor: Michał » 14-12-2017 00:31

Makuh pisze:Szału nie ma. Tym bardziej, że połączenia z Głuchołaz nie są raczej nastawione na turystykę. Ciekawe, czy jest to pierwszy krok do połączenia z Jesennikiem? Kilka lat temu był taki pomysł, ale upadł.


Bo te zaprzańce dopasowują pociąg do obiegu taboru: na pociąg do Wrocławia przechodzi skład który przyjeżdża z Opola. Z powrotem jest podobnie: szynobus z Wrocka w Głuchołazach przechodzi na pociąg do Opola.
Jesenik upadł, bo trzeba by robić czeskie świadectwo dopuszczenia na opolskie szynobusy, a to kosztuje. Co prawda KD zrobiły czeskie papiery na SA134 który kursuje do Trutnova, ale nie wiem, czy można tak ot sobie skopiować na opolskie SA134, musiałby się fachowiec wypowiedzieć.
Podpisujcie petycję, zbieramy podpisy do 27 grudnia, drukujemy i wysyłamy do UMWO i PR.

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1911
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Nowe pociągi w Góry Opawskie i brak skomunikowania

Postautor: Michał » 03-02-2018 01:08

Otrzymałem odpowiedź od Przewozów Regionalnych na naszą petycję. Niestety z odpowiedzią negatywną.
Pismo potwierdziło informację, która nieoficjalnymi kanałami dotarła jeszcze w trakcie zbierania podpisów. Mianowicie PLK nie przyznała Przewozom Regionalnych proponowanego rozkładu jazdy z powodu zamknięcia 1 toru na długim odcinku Bardo Przyłęk - Kłodzko Główne. Konkretnym "winowajcą" jest remont wiaduktu w Bardzie Śląskim.
Pozostaje liczyć, że w przyszłym roku po zakończeniu remontu wiaduktu zostanie poprawiony rozkład jazdy.
Dziękuję wszystkim którzy się podpisali. Łącznie zebraliśmy równe 100 podpisów. Pomimo nieodniesienia oczekiwanego skutku, mniemam, że petycja osiągnęła efekt pośredni poprzez zwrócenie uwagi na ważny problem skomunikowania.
Nie dotarła jeszcze odpowiedź z Urzędu Marszałkowskiego, ale należy przypuszczać, że treść będzie zbliżona do ww odpowiedzi od Przewozów Regionalnych.
Pozdrawiam, Michał.
Skan pisma z odpowiedzią można sobie pobrać z mojego profilu na FB.


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość