Legnica: Hala peronowa dworca kolejowego do remontu

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2491
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Legnica: Hala peronowa dworca kolejowego do remontu

Postautor: Leuthen » 14-03-2018 15:51

"Remont miał się rozpocząć wiele miesięcy temu. Były pieniądze, były projekty, brakowało jedynie firmy budowlanej.

Zabytkowe wnętrze przy torach rzeczywiście wymaga odświeżenia, ale największą bolączką legnickiego dworca są kamienne schody. Osoby na wózkach, aby opuścić peron muszą z 48-godzinnym wyprzedzeniem zamawiać ochroniarzy.

Odpowiednia ekipa w umówionym momencie pojawia się przy schodach i... ręcznie znosi wózek. W drugą stronę to samo. PKP PLK dwukrotnie rozpisywały przetarg na modernizację.

Niestety za 24 miliony złotych nikt nie chciał się podjąć remontu hali. Wykonawca się znalazł, gdy właściciel zwiększył zapłatę do 27 milionów. Dziś została podpisana umowa.

[...]

Pierwotna koncepcja remontu dworca zakładała odnowienie pięciu peronów i przedłużenie korytarza dworcowego aż do północnej części miasta. Przy nowym wyjściu miały powstać parkingi. Po dwóch unieważnionych przetargach PKP zmieniło zakres robót. Inwestor nie zamierza przedłużać tunelu, by umożliwić wejście od terenów usytuowanych za dworcem. Zbigniew Gzik, dyrektor wrocławskiego zakładu PKP PLK przyznaje, że takie przejście umożliwiłoby szybki dostęp nawet do kilkuset parkingów.

Szef legnickiej delegatury Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków podkreśla, że to szefowie PKP PLK nie dopełnili formalności związanych z remontem tej części dworca."


http://www.radiowroclaw.pl/articles/vie ... do-remontu
Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus

Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”