Remont na Dworcu Głównym we Wrocławiu. "Nowy stary peron"

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Leuthen
stary wyga
Posty: 1542
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Remont na Dworcu Głównym we Wrocławiu. "Nowy stary peron"

Postautor: Leuthen » 21-06-2018 04:18

"Peron numer 6 na dworcu Wrocław Główny do modernizacji. Po przebudowie, która go czeka, będzie miał 200 m długości i zostanie połączony schodami z głównym tunelem dworcowym. Do tej pory służył jako tymczasowy podczas remontu dworca przed Euro 2012.

- Ten peron się przyda, dlatego że ciągle uruchamiane są nowe połączenia w naszym regionie. Dostęp, podróżnym o ograniczonej mobilności i pasażerom z cięższym bagażem, ułatwi winda. Będzie to wysoki peron (76 cm), ułatwiający podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron i drogi dojścia będą wyposażone w system oznakowania dotykowego. Zostanie zabudowany też system monitoringu i oświetlenie - wymienia Bohdan Ząbek z PKP PLK.

Zamontowane zostaną również 3 wiaty peronowe, system nagłośnienia i tablice informacyjne.

- Druga trasa na peron będzie poprowadzona schodami, od ulicy Suchej, co zapewni szybkie dojście dla podróżnych, korzystających z miejskiej komunikacji autobusowej i PKS-u. Wraz z peronem zostaną wykonane odpowiednie prace na sąsiednim torze wraz z zabudową urządzeń zabezpieczających ruchu kolejowy - dodaje Ząbek.

Prace rozpoczną się w najbliższych tygodniach i potrwają 11 miesięcy. Pociągi z peronu szóstego mają odjechać w czerwcu 2019 roku. Koszt inwestycji to prawie 10 mln zł."


http://www.radiowroclaw.pl/articles/vie ... tary-peron
"Każdy wschód słońca Ciebie zapowiada, nie pozwól nam przespać poranka".

Leuthen
stary wyga
Posty: 1542
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Remont na Dworcu Głównym we Wrocławiu. "Nowy stary peron"

Postautor: Leuthen » 17-07-2018 21:03

"Nową platformę wybuduje PKP PLK za 7 milionów złotych. Pociągów jest coraz więcej, a przestrzeń pozwala nam na takie zmiany, dlatego liczymy że to wariant, który poprawi komfort pasażerów - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik kolei:
- Za rok o tej porze, będziemy korzystać z peronu 6, wyposażonego w wiaty, przygotowanego na dostęp wszystkich pasażerów.
Budowa peronu szóstego jest największą inwestycją PKP w zakresie przebudowy dworców i stacji, ale oprócz niej remontowane są już także obiekty w Świebodzicach, Wałbrzychu-Szczawienko, Kłodzku Głównym i Lubinie. Kolej jest także bliska rozpoczęcia budowy dwóch nowych stacji w okolicy Wrocławia, czyli w Iwinach i Mokronosie Górnym - mówi Bohdan Ząbek z PKP PLK.
Oprócz tego kolejarze unowocześnią przystanek Wrocław-Muchobór, a także wybudują przystanek Wrocław-Szczepin."

http://www.radiowroclaw.pl/articles/vie ... ejny-peron
"Każdy wschód słońca Ciebie zapowiada, nie pozwól nam przespać poranka".


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość