PKP

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1785
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: PKP

Postautor: Dolnoślązak » 11-06-2016 20:55

Było nie stawiać tych barier to byłoby drzwi w drzwi, teraz jak pisałem trzeba dylać aż pod semafory by przejść z peronu na peron, dodatkowo jeszcze pomontowali tam szlabany i jednego gościa zamknęło, choć pociąg jechał od Liberca :mrgreen: Cuda wianki te modernizacje a tylko życie utrudniają. A, że odwiedziłem Szklarską jak i kudowiankę dopiero teraz po modernizacjach, stąd mój świeży gniew :wink:

Dodatkowo, w Polanicy pociąg staje PRZED dworcem zaś naprzeciw, tam gdzie jest drewniana wiata jest piękny płotek. Po prostu ręce opadają.

Tak było: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... C3%B3j.JPG

Tak jest: https://bazakolejowa.pl/index.php?dzial ... 7066&uid=0

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1911
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: PKP

Postautor: Michał » 12-06-2016 19:57

apollo pisze:SPG to Szklarska Poręba Górna? A co to znaczy usrk?


1 Tak, Szklarska Poręba Górna.
2 USRK to Urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Czyli automatyka, semafory, napędy rozjazdów itp.

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1911
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: PKP

Postautor: Michał » 12-06-2016 20:16

Dolnoślązak pisze:Było nie stawiać tych barier to byłoby drzwi w drzwi, teraz jak pisałem trzeba dylać aż pod semafory by przejść z peronu na peron, dodatkowo jeszcze pomontowali tam szlabany i jednego gościa zamknęło, choć pociąg jechał od Liberca :mrgreen: Cuda wianki te modernizacje a tylko życie utrudniają.


Modernizacje mają to do siebie, że muszą się dostosować do aktualnych przepisów. Widocznie obecne przepisy nie dopuszczają budowania przejść w środku peronu, więc musisz dylać pod semafory wyjazdowe. Mnie to nie przeszkadza :-)
Dolnoślązak pisze: dodatkowo jeszcze pomontowali tam szlabany i jednego gościa zamknęło, choć pociąg jechał od Liberca :mrgreen:


Szlabany są zamykane na wypadek, jakby w pociągu zawiodły hamulce i nie zatrzymał się w peronie. Podobny przypadek jak w Piotrkowie Tryb.

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1785
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: PKP

Postautor: Dolnoślązak » 13-06-2016 08:04

Tylko po co komu to wszystko? W imię naszego dobra? Na takiej stacyjce jak Szklarska wystarczyło przejść przez tor z peronu na peron, jak było dotychczas... po stronie Czeskiej jest po staremu/normalnemu.

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1911
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: PKP

Postautor: Michał » 13-06-2016 11:09

Dolnoślązak pisze:W imię naszego dobra? Na takiej stacyjce jak Szklarska wystarczyło przejść przez tor z peronu na peron, jak było dotychczas... po stronie Czeskiej jest po staremu/normalnemu.


1 w imię naszego bezpieczeństwa
2 widocznie nie wystarczyło, skoro dokonali zmiany przejścia
3 jak po czeskiej stronie będą modernizować, to zapewne zrobią tak jak w SPG.

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1785
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: PKP

Postautor: Dolnoślązak » 13-06-2016 13:46

Wiesz, ja się jakoś zagrożony bez tej modernizacji nie czułem, ani nie miałem też wrażenia że pociąg czyha na moje życie :mrgreen: Ale funkcjonalnie było za to baaardzo...

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1911
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: PKP

Postautor: Michał » 13-06-2016 14:13

Dolnoślązak pisze:Wiesz, ja się jakoś zagrożony bez tej modernizacji nie czułem,


Instytucje i organy, które odpowiadają za bezpieczeństwo na kolei, prawdopodobnie mają inne zdanie na ten temat. Przy czym Twoje odczucia raczej średnio ich interesują.

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1785
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: PKP

Postautor: Dolnoślązak » 13-06-2016 15:35

Moje i zdaje się większości pasażerów. Nie widziałem nikogo zachwyconego takim dylaniem przez cały peron naokoło do szynobusu do Liberca. Wcześniej wystarczyło wsiąść drzwi w drzwi na torze obok. Wg mnie wystarczyłaby zwykła tabliczka "strzeż się pociągu" ale tak, zapewne inne instytucje uznały że ludzie obecnie są zbyt głupi i trzeba zrobić dla nich specjalne zapory niczym dla zwierząt :wink:

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1911
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: PKP

Postautor: Michał » 13-06-2016 16:09

Dolnoślązak pisze:Wg mnie wystarczyłaby zwykła tabliczka "strzeż się pociągu" ale tak, zapewne inne instytucje uznały że ludzie obecnie są zbyt głupi i trzeba zrobić dla nich specjalne zapory niczym dla zwierząt :wink:


Sprawa wydaje się być bardziej złożona. Mianowicie są ludzie rozważni, wykazujący się zdrowym rozsądkiem, którzy jak widzą tor kolejowy, to wiedzą, z czym to się wiąże, jakie niesie zagrożenia, jakie mogą być skutki nieprzemyślanego kroku itd. I tutaj jestem w stanie zgodzić się z Tobą, i przyznać Ci rację, że wystarczyłaby zwykła tabliczka "strzeż się pociągu".
Ale są też ludzie- idioci, którzy bezmyślnie włażą na tor nie patrząc się, czy nie nadjeżdża pociąg. Podobnie się ma na przejazdach drogowo- kolejowych. O takich cymbałach (i cymbalicach, bo sprawa dotyczy się obojga płci) można co kilka dni czytać w raportach PLK i godzinami słuchać opowieści maszynistów. I takim debilokretynom nie pomoże nawet tabliczka. Trzeba dokładnie jak piszesz, zrobić dla nich specjalne zapory niczym dla zwierząt.
Poważnym problemem ostatnich czasów, że proporcje ludzi rozsądnych do idiotów zmieniają się na niekorzyść tych pierwszych. Ponieważ instytucje odpowiedzialne za bezpieczeństwo muszą brać pod uwagę zachowania ekstremalne, to niestety, dzięki chodzącym głąbom kapuścianym cierpią wszyscy, również ludzie rozważni.

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1007
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Re: PKP

Postautor: Hazmburk » 13-06-2016 23:27

Ja się ogólnie zgadzam z Dolnoślązakiem, że te modernizacje są mało wygodne dla pasażerów. Jakiś czas temu wsiadałem do pociągu na stacji Boguszów-Gorce Zachód. Od budynku stacji do przejścia na drugi peron trzeba pokonać jakieś 200 m i potem drugie tyle samo po drugim peronie. Pociąg spóźnił się o jakieś pół godziny. Ponieważ na peronie 2 nawet nie było gdzie usiąść (o jakiejś wiacie nie wspominając), wróciłem na peron 1, gdzie przynajmniej stały skrzynki na piasek. Mniej więcej 10 minut przed przyjazdem pociągu z budynku stacji wyszła pani zatrudniona na PKP, która poinformowała mnie, żebym zaczął iść na swój peron, bo nadjeżdża pociąg.

Czy ta pani wychodzi do pasażerów w każdej takiej sytuacji? A jak by to wyglądało na nieobsadzonych stacjach i przystankach? Jeśli spóźni się pociąg, to w momencie jego wjazdu na stację nie ma szans zdążyć przejść na drugi peron. A co gdy pociąg z różnych powodów wjedzie na inny peron niż jest podane w rozkładzie lub ktoś zwyczajnie tego nie sprawdzi? Gdzie schować się przed deszczem na takim peronie? Zostaje jedynie kwitnąć na właściwym peronie, nie wiedząc, czy pociąg spóźni się o kwadrans, pół godziny albo godzinę.

Trzeba liczyć się z tym, że za jakiś czas podobnie będą wyglądać wszystkie stacje i przystanki na linii Wrocław - Szklarska Poręba (a perony muszą być tam długie). Czy wysokie perony naprawdę są niezbędne na takich małych stacyjkach? Przynajmniej perony należałoby przesunąć tak, żeby przejście było na wysokości budynku dworca / wiaty / wejścia na stację / ławki / tablicy informacyjnej z rozkładami jazdy itd.

Michał pisze:3 jak po czeskiej stronie będą modernizować, to zapewne zrobią tak jak w SPG.

Kilka stacji już zmodernizowali. Więc popatrzmy, jak to wygląda za Szklarską Porębą.

Stacja Harrachov:

Obrazek

Na zdjęciu tego nie widać, ale peron też jest tam dość długi. Przejście na wysokości budynku stacji, a po drugiej stronie dodatkowa wiata (foto ze strony http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5 ... ske-draze/ ).

Stacja Tanvald:

Obrazek

Przejście w środku peronu, przy budynku dworca, pomiędzy nim a dworcem autobusowym (foto z http://liberec.idnes.cz/vlak-zeleznice- ... zpravy_ddt ).

Stacja Smržovka:

Obrazek

Bardzo ładny przykład, jak z jednego peronu mogą odjeżdżać pociągi w trzech kierunkach (do Liberca, Tanvaldu i Josefovego Dolu). Wejście na peron oczywiście naprzeciwko wyjścia z budynku dworca (foto ze strony http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... i-dopravu/ ).

Mam wrażenie, że czeskie modernizacje są dużo bardziej przyjazne dla pasażerów.

Nie znam się na przepisach bezpieczeństwa na kolei, ale wynika z tego, że są to przepisy PLK, a nie ogólne przepisy dotyczące bezpieczeństwa.

Co do stacji w Polanicy po remoncie to rzeczywiście wygląda to karykaturalnie. Tak jakby coś uniemożliwiło budowę wysokiego peronu pod wiatą (zabytkowy charakter wiaty? uwarunkowania techniczne?), w związku z czym peron wybudowano obok, a część z wiatą odseparowano "gustownym" niebieskim płotkiem...

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1911
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: PKP

Postautor: Michał » 13-06-2016 23:30

A wracając do tematu głównego, to zmiany w przejściach dla pasażerów w SPG i Polanicy wynikają z przystosowywania stacji do przyjmowania dłuższych składów pociągów. Ot i tyle.

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1785
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: PKP

Postautor: Dolnoślązak » 14-06-2016 09:26

Tylko, że jak na ironię to składy jeżdzą tam coraz to krótsze :wink:

Awatar użytkownika
Pudelek
bardzo stary wyga
Posty: 3369
Rejestracja: 12-11-2007 17:06
Lokalizacja: Oberschlesien, Kreis Nikolei / Oppeln

Re: PKP

Postautor: Pudelek » 14-06-2016 10:08

Michał pisze:Poważnym problemem ostatnich czasów, że proporcje ludzi rozsądnych do idiotów zmieniają się na niekorzyść tych pierwszych.


to jest stare jak świat tłumaczenie państwowych instytucji - wszystkie debilizmy robimy przecież dla waszego dobra. Za mordę też was trzymamy, aby było wam bezpieczniej, bo jest grupa idiotów, która coś tam coś tam... Najbezpieczniej byłoby w ogóle zrezygnować z transportu kolejowego w państwie, bo przecież może zdarzyć się zawsze jakiś wypadek i co wtedy?? :lol:
"Szanowny Prezydencie. Błogosławione łono, które Ciebie nosiło i piersi, które ssałeś."

https://picasaweb.google.com/110344506389073663651

http://hanyswpodrozach.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1007
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Re: PKP

Postautor: Hazmburk » 14-06-2016 13:11

Michale, gadasz jak służbista zatrudniony na kolei :) Jakiego "przystosowywania stacji do przyjmowania dłuższych składów pociągów"? Dłuższe składy do Szklarskiej i Kudowy już były. Zmiany w przejściach wynikają z przebudowy niskich peronów na wysokie. A z wysokiego peronu nie da się, ot tak, zeskoczyć, przejść przez tory i wejść na drugi peron. Muszą być specjalnie zrobione przejścia.

Zmiany, jak dla mnie, dyskusyjne, bo dzięki bezbarierowemu dostępowi do pociągów zyskuje garstka pasażerów mających kłopoty z poruszaniem się, za to wszystkim fundowana jest dość długa wycieczka po peronach. Zastanawiam się na przykład, jak te "modernizacje" będą oceniane za jakiś czas, gdy do Polski dotrze w końcu (mam nadzieję!) zwyczaj integrowania komunikacji publicznej, czyli m.in. łączenie przystanków kolejowych i autobusowych (Czesi masowo przebudowują w ten sposób stacje kolejowe, a Niemcy zrobili to już dawno temu). "Bezpieczne" labirynty kolejowe znacznie utrudnią (wydłużą) przesiadanie się na skomunikowane ze sobą środki transportu, na czym mocno straci cała idea.

Awatar użytkownika
Franiu
łazik
Posty: 79
Rejestracja: 16-02-2012 16:35

Re: PKP

Postautor: Franiu » 19-06-2016 20:06

Wydaje się mnie że przepisy żyją same sobie i głównie po to żeby służbiści i twórcy przepisów mieli co robić. Stawia się sprawę na głowie. Kolej, ogólnie transport i inne wynalazki są dla ludzi a nie na odwrót - skoro w innych krajach można prowadzić bezpiecznie ludzi po torach to czemu nie u nas? Nawet jeśli obecne przepisy na to nie pozwalają, to czemu nie opracować lepszych?


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość