Witam
Dostarczyłem już trochę materiałów do portalu i związku z tym mam kilka technicznych pytań:
czy w nadsyłanych materiałach stosować określoną czcionkę, czy to jest obojętne bo ją i tak zmieniacie?
jaki adres jest najlepszy do ogólnych tematów związanych z Sudetami?
Ogólnie trochę więcej informacji dla chcących coś ciekawego napisać!
Witold witwit@op.pl
Pisanie materiałów i artykułów
Wszystkie nadsyłane materiały zostają przez nas przeformatowane - tzn. bierze się samą treść i formatuje się je od nowa - ale z użyciem określonych znaczników HTML i styli stosowanych na portalu.
Tyle bełkotu technicznego - teraz praktyczne wskazówki:
Przysyłając tekst już sformatowany (np. DOC, RTF, SXW, itp) styl czcionki nie ma żadnego znaczenia (ale lepiej używać jednej w całym dokumencie). Proponuję używać prostego formatowania, czyli takiego, które prościej później odwzorować w postaci znaczników HTMLa. Można pogrubiać, pochylać, podkreślać, wypunktowywać i numerować oraz stosować nagłówki. Ale raczej apeluję o prostotę i umiar w formie.
Jeżeli chodzi o opisywanie obiektów turystycznych czy miejscowości (dopisywanie nowych oraz uzupełnianie już isniejącego opisu) można to najprościej uczynić za pomocą formularzy: http://www.sudety.it/index/formularz/dodaj. To ma dla nas tę zaletę, iż samo formatowanie odbywa się bezpośrednio w HTMLu i zgodnie ze stylami stosowanymi na portalu. Ale wymaga pracy online, wiec nie dla każdego jest to wygodne. Nie polecam natomiast bezpośredniego wklejania skopiowanego tekstu z np. Worda do okienka opisu w formularzu - może spowodować to umieszczenie ogromnej ilości śmieci w postaci formatowania HTML, którym Word stara się usilnie oddać formatowanie tekstu.
Nie bardzo rozumiem - adres czego i do czego?
Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do współpracy!
Tyle bełkotu technicznego - teraz praktyczne wskazówki:
Przysyłając tekst już sformatowany (np. DOC, RTF, SXW, itp) styl czcionki nie ma żadnego znaczenia (ale lepiej używać jednej w całym dokumencie). Proponuję używać prostego formatowania, czyli takiego, które prościej później odwzorować w postaci znaczników HTMLa. Można pogrubiać, pochylać, podkreślać, wypunktowywać i numerować oraz stosować nagłówki. Ale raczej apeluję o prostotę i umiar w formie.
Jeżeli chodzi o opisywanie obiektów turystycznych czy miejscowości (dopisywanie nowych oraz uzupełnianie już isniejącego opisu) można to najprościej uczynić za pomocą formularzy: http://www.sudety.it/index/formularz/dodaj. To ma dla nas tę zaletę, iż samo formatowanie odbywa się bezpośrednio w HTMLu i zgodnie ze stylami stosowanymi na portalu. Ale wymaga pracy online, wiec nie dla każdego jest to wygodne. Nie polecam natomiast bezpośredniego wklejania skopiowanego tekstu z np. Worda do okienka opisu w formularzu - może spowodować to umieszczenie ogromnej ilości śmieci w postaci formatowania HTML, którym Word stara się usilnie oddać formatowanie tekstu.
jaki adres jest najlepszy do ogólnych tematów związanych z Sudetami?
Nie bardzo rozumiem - adres czego i do czego?
Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do współpracy!