Przebudowany wiadukt

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2491
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Przebudowany wiadukt

Postautor: Leuthen » 24-01-2014 18:27

Z dzisiejszych "Faktów" TVP Wrocław:
"W Ratnie w gminie Radków oddano do użytku wyremontowany przejazd pod 110-letnim wiaduktem kolejowym. Przejazd był za niski – autobusy nie mieściły się pod wiaduktem i musiały jeździć dookoła. Teraz problemu nie ma, jak mówią mieszkańcy, wrota do Gór Stołowych stanęły otworem.

Niski wiadukt był przeszkodą nie do pokonania dla tirów i wysokich autobusów. Jadący w Góry Stołowe od strony Wałbrzycha czy Wrocławia kierowcy musieli wybierać dłuższą trasę przez Polanicę. Teraz jezdnię obniżono o 130 centymetrów i poszerzono o metr. Wzmożony ruch autokarów spodziewany jest tutaj na wiosnę, kiedy rozpocznie się sezon turystyczny. Zimą Góry Stołowe nie są dostępne dla turystów – ze względu na oblodzenie skał łatwo tu o wypadek. Można się za to wybrać na narty biegowe. Wytyczono 50 km tras, częściowo po czeskiej stronie."

http://www.tvp.pl/wroclaw/aktualnosci/r ... t/13764833

PS Że tak spytam - to chodzi o ten wiadukt, pod którym przechodzi GSS :?: :)

PS 2 W relacji dziennikarskiej rozbawiło mnie to zdanie: "Zimą Góry Stołowe nie są dostępne dla turystów". Hmmm... Byłem na Szczelińcu i w Błęnych Skałach w grudniu, byłem w marcu. Była zima, raków nie miałem i żyję :wink:

Michun
podróżnik
Posty: 242
Rejestracja: 30-05-2012 23:08
Lokalizacja: Western Front

Postautor: Michun » 24-01-2014 18:36

Chyba nie chodzi o ten za Wambierzycami na 388 tylko z kontekstu wynika , że chodzi o ten między Ratnem a Ścinawką na 387.

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 2050
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Przebudowany wiadukt

Postautor: Michał » 24-01-2014 22:59

Leuthen pisze:Niski wiadukt był przeszkodą nie do pokonania dla tirów i wysokich autobusów. [...] Teraz jezdnię obniżono o 130 centymetrów i poszerzono o metr.


Jest to o tyle ciekawa sprawa, że linia kolejowa została rozebrana (materiał z odzysku, zresztą w bardzo dobrym stanie, poszedł na linię do Słupca), zatem teoretycznie prościej było rozebrać wiadukt, (który i tak , jeśli nie konserwowany, trzeba będzie prędzej czy później rozebrać, vide ostatnie wydarzenia na linii JG- SP) niż obniżać jezdnię.
Czyli albo wiadukt jest w rejestrze zabytków, albo mają jakieś plany c.d. tej linii, może ścieżka rowerowa.

Leuthen pisze:PS 2 W relacji dziennikarskiej rozbawiło mnie to zdanie: Zimą Góry Stołowe nie są dostępne dla turystów]". Hmmm... Byłem na Szczelińcu i w Błęnych Skałach w grudniu, byłem w marcu. Była zima, raków nie miałem i żyję :wink:


No przecież w zeszłym roku zlot forum na Pasterce był w lutym, w zimie pełną gębą, i łaziliśmy po Błędnych Skałach.[/b]


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”