Polskie Linie Kolejowe wyremontują tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem
Polskie Linie Kolejowe wyremontują tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem
Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Re: Polskie Linie Kolejowe wyremontują tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem
"PKP PLK ogłosiły przetarg na remont XIX-wiecznego tunelu kolejowego w pobliżu Trzcińska, na linii kolejowej Wrocław – Jelenia Góra. Szacunkowy koszt prac to ok. 85 mln zł – podała dziś kolejowa spółka.
Jak poinformował dziś rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec, głównym efektem prac w zabytkowym tunelu, obok odnowienia i wzmocnienia konstrukcji, będzie „powiększenie” skrajni obiektu i zwiększenie jego przepustowości.
– Więcej pociągów, szybciej będzie mogło przejeżdżać przez tunelowy odcinek. Obecnie, ze względu na obowiązujące przepisy, taka organizacja ruchu nie jest możliwa – powiedział Siemieniec.
PKP PLK chce, aby podczas remontu tunelu linia kolejowa nr 274 Wrocław – Jelenia Góra była przejezdna. Przewiduje się, że tunel podczas modernizacji będzie zamknięty przez 42 dni, a cały remont potrwa dwa lata.
Powstały w połowie XIX w. trzystumetrowy tunel znajduje się pod wzniesieniem Góry Tunelowej na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów, w pobliżu Trzcińska. W ramach remontu odnowione zostanie jego wnętrze. – Będzie przeprowadzana odcinkowa rozbiórka kamiennej obudowy i budowa nowej żelbetowej konstrukcji. Odnowione zostaną ściany oporowe w sąsiedztwie tunelu. Wykonane zostaną prace związane z odwodnieniem. Przewidziana jest przebudowa torów i sieci trakcyjnej – wyliczał rzecznik.
Oferty w przetargu można składać do 22 lipca. Inwestycja, szacowana na ok. 85 mln zł, finansowana jest ze środków budżetowych. Wcześniej PLK przygotowały za 1,3 mln zł dokumentację projektową."
https://wroclaw.tvp.pl/54465445/xixwiec ... do-remontu
Jak poinformował dziś rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec, głównym efektem prac w zabytkowym tunelu, obok odnowienia i wzmocnienia konstrukcji, będzie „powiększenie” skrajni obiektu i zwiększenie jego przepustowości.
– Więcej pociągów, szybciej będzie mogło przejeżdżać przez tunelowy odcinek. Obecnie, ze względu na obowiązujące przepisy, taka organizacja ruchu nie jest możliwa – powiedział Siemieniec.
PKP PLK chce, aby podczas remontu tunelu linia kolejowa nr 274 Wrocław – Jelenia Góra była przejezdna. Przewiduje się, że tunel podczas modernizacji będzie zamknięty przez 42 dni, a cały remont potrwa dwa lata.
Powstały w połowie XIX w. trzystumetrowy tunel znajduje się pod wzniesieniem Góry Tunelowej na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów, w pobliżu Trzcińska. W ramach remontu odnowione zostanie jego wnętrze. – Będzie przeprowadzana odcinkowa rozbiórka kamiennej obudowy i budowa nowej żelbetowej konstrukcji. Odnowione zostaną ściany oporowe w sąsiedztwie tunelu. Wykonane zostaną prace związane z odwodnieniem. Przewidziana jest przebudowa torów i sieci trakcyjnej – wyliczał rzecznik.
Oferty w przetargu można składać do 22 lipca. Inwestycja, szacowana na ok. 85 mln zł, finansowana jest ze środków budżetowych. Wcześniej PLK przygotowały za 1,3 mln zł dokumentację projektową."
https://wroclaw.tvp.pl/54465445/xixwiec ... do-remontu
Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Re: Polskie Linie Kolejowe wyremontują tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem
"Remont zabytkowego tunelu kolejowego przesuwa się w czasie. Miał być elementem modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry i umożliwić mijanie się w nim pociągów. Niestety, jedyna oferta która wpłynęła na przetarg okazała się za droga.
Chodzi o trzystumetrowy obiekt pod Tunelową Górą w Trzcińsku na linii nr 274. W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na remont tunelu. Przewidywany czas realizacji inwestycji jest długi, kolejarze zapewniali jednak, że podczas prac tunel będzie przejezdny dla pociągów – obawiali się o to włodarze Jeleniej Góry.
Jak podaje Rynek Kolejowy, wszystko przesunie się jednak w czasie. Do przetargu stanął tylko jeden wykonawca, a jego oferta okazała się za droga. Całe postępowanie zostało więc unieważnione.
PKP PLK zamierzały wydać na remont 106 mln zł, ale oferta konsorcjum, w którym liderem jest zresztą spółka należąca do PLK, opiewała na wyższą kwotę. Ofertę złożyła spółka Dolkom z Wrocławia jako lider konsorcjum ze spółką Dromosttor. Opiewała ona na 122,7 mln zł brutto, nie mieściła się więc w kosztorysie.
Według planów, w ramach remontu w tunelu ma powstać nowy żelbetowy „kołnierz”, mają też zostać odnowione wloty. Postępowanie zakłada też budowę odwodnienia na odcinkach szlaku dochodzących do tunelu, wymianę sieci trakcyjnej oraz szyn. Po przebudowie pociągi mają mieć możliwość mijania się w tunelu – obecnie jest to wykluczone ze względu na zbyt małą skrajnię."
https://wroclaw.tvp.pl/55713455/nie-bed ... -trzcinsku
Chodzi o trzystumetrowy obiekt pod Tunelową Górą w Trzcińsku na linii nr 274. W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na remont tunelu. Przewidywany czas realizacji inwestycji jest długi, kolejarze zapewniali jednak, że podczas prac tunel będzie przejezdny dla pociągów – obawiali się o to włodarze Jeleniej Góry.
Jak podaje Rynek Kolejowy, wszystko przesunie się jednak w czasie. Do przetargu stanął tylko jeden wykonawca, a jego oferta okazała się za droga. Całe postępowanie zostało więc unieważnione.
PKP PLK zamierzały wydać na remont 106 mln zł, ale oferta konsorcjum, w którym liderem jest zresztą spółka należąca do PLK, opiewała na wyższą kwotę. Ofertę złożyła spółka Dolkom z Wrocławia jako lider konsorcjum ze spółką Dromosttor. Opiewała ona na 122,7 mln zł brutto, nie mieściła się więc w kosztorysie.
Według planów, w ramach remontu w tunelu ma powstać nowy żelbetowy „kołnierz”, mają też zostać odnowione wloty. Postępowanie zakłada też budowę odwodnienia na odcinkach szlaku dochodzących do tunelu, wymianę sieci trakcyjnej oraz szyn. Po przebudowie pociągi mają mieć możliwość mijania się w tunelu – obecnie jest to wykluczone ze względu na zbyt małą skrajnię."
https://wroclaw.tvp.pl/55713455/nie-bed ... -trzcinsku
Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
-
- bardzo stary wyga
- Posty: 2208
- Rejestracja: 13-06-2008 12:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Polskie Linie Kolejowe wyremontują tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem
Kiedyś pociągi się mijały i skrajnia była dobra. Nie ma to jak tworzyć problemy na siłę.
Re: Polskie Linie Kolejowe wyremontują tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem
Dolnoślązak pisze:Kiedyś pociągi się mijały i skrajnia była dobra. Nie ma to jak tworzyć problemy na siłę.
To znaczy że tunel na przestrzeni lat się zwężył czy pociągi w ostatnich latach się poszerzyły?
MOJA STRONA O GÓRACH OPAWSKICH: http://www.goryopawskie.eu/
Re: Polskie Linie Kolejowe wyremontują tunel między Janowicami Wielkimi a Wojanowem
opawski1 pisze:Dolnoślązak pisze:Kiedyś pociągi się mijały i skrajnia była dobra. Nie ma to jak tworzyć problemy na siłę.
To znaczy że tunel na przestrzeni lat się zwężył czy pociągi w ostatnich latach się poszerzyły?
Ja tam pamiętam, że na wykładzie "Jak powstały Karkonosze?" na Festiwalu Nauki we Wrocławiu (edycja z 1999 r.) prowadzący go profesor geologii stwierdził, że jednym z dowodów na to, że Karkonosze wciąż rosną, jest to, że pociąg zwalnia w tunelu koło Trzcińska, bo są tam ruchy górotworu
Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”