Rewitalizacja LK308 i LK345 (edit wątku Linie 308 i 345 - zgoda ministra)

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2491
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Rewitalizacja LK308 i LK345 (edit wątku Linie 308 i 345 - zgoda ministra)

Postautor: Leuthen » 09-06-2021 12:34

Przedwczoraj (7.06) wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podpisał decyzję zezwalającą na przekazanie przez PKP PLK na rzecz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego kolejnych linii kolejowych w regionie. Decyzja dotyczy linii kolejowych nr 308 - Pisarzowice – Jelenia Góra, 345 - Kamienna Góra – Pisarzowice oraz fragmentu linii 340 - Mysłakowice – Karpacz."

https://muzyczneradio.pl/index.php/arti ... owych.html
Ostatnio zmieniony 27-01-2022 22:58 przez Michał, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 2050
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Rewitalizacja LK308 i LK345 (edit wątku Linie 308 i 345 - zgoda ministra)

Postautor: Michał » 27-01-2022 23:01

Źródło: https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/coraz-blizej-pociagow-do-karpacza-jest-przetarg-na-rewitalizacje-ponad-polowy-trasy-106425.html?fbclid=IwAR2xOP8JV43tWmdRuJgpnvvnVMeAMYdImXq-4QGQtq7pGzlb2sqeDa_pVE8

Coraz bliżej pociągów do Karpacza. Jest przetarg na rewitalizację ponad połowy trasy.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła właśnie przetarg na rewitalizację fragmentu linii kolejowej 308, z Jeleniej Góry do Mysłakowic. Remont tej linii jest dofinansowany z Polskiego Ładu. Rewitalizacja trasy otwiera możliwości powrotu pociągów do Karpacza, ponieważ to właśnie w Mysłakowicach zaczyna się linia 340, która biegnie do tego miasta.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła kolejny przetarg dotyczący rewitalizacji linii kolejowej. Tym razem dotyczy on fragmentu linii kolejowej 308, z Jeleniej Góry do Mysłakowic. Linia w całości została przejęta przez dolnośląski samorząd w 2021 roku, wraz z liniami o numerach 340 oraz 345. Dzięki tym działaniom pociągi mają w przyszłości powrócić do Karpacza, Mysłakowic czy Kowar.
Odcinek, którego dotyczy omawiane postępowanie liczy niespełna 10 kilometrów. Na większości trasy jest ona nieczynna, a fragment leżący bliżej Mysłakowic jest wręcz nieprzejezdny. Samorząd województwa dolnośląskiego otrzymał na rewitalizację tej linii ponad 21 milionów złotych dofinansowania z Polskiego Ładu. W Mysłakowicach swój bieg zaczyna linia 340, która prowadzi do Karpacza. Dolnośląski samorząd od dawna deklaruje chęć powrotu pociągów do tego kurortu, a remont linii do Mysłakowic znacznie to ułatwi. Po ukończeniu tego zadania pozostanie rewitalizacja niecałych 7 kilometrów toru, aby kolej pasażerska wróciła do Karpacza.

Linia do budowy od podstaw

Prace obejmują odbudowę linii praktycznie od podstaw. Do wymiany są szyny, podkłady kolejowe, a także uzupełnienie lub wymiana podsypki torowej. Linia jest silnie zarośnięta, a do wymiany jest także nawierzchnia na każdym z 12 przejazdów kolejowo-drogowych.

Pociągi pojadą 60 km/h

Rewitalizacja ma umożliwić kursowanie pociągów z prędkością 60 km/h. Perony mają mieć długość 100 metrów oraz wysokość 0,55 metra. Odtworzenie lub modernizacja musi objąć każdy z obiektów inżynieryjnych na tej trasie, w tym dwa wiadukty, z czego jeden na 19,5 kilometrze trasy. W tunelu kolejowym o długości ponad jednego kilometra, znajdującym się na 14,347 kilometrze trasy należy zdjąć cały tor, a także zabezpieczyć wloty tunelu przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Na linii zaprojektowano modernizację dwóch istniejących przystanków, a więc Łomnica oraz Mysłakowice.

Na przystankach mają stanąć wiaty pasażerskie, po jednym na każdym z nich. Ponadto na peronach pojawią się ławki, kosze na śmieci, stojaki na minimum 10 rowerów oraz oświetlenie ledowe. Przewidziano także montaż tablic kierunkowych oraz tych z nazwą danego przystanku. Pojawi się także monitoring wizyjny. Przy każdym z przystanków ma zostać wykonany parking na minimum 5 samochodów.
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3612
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Rewitalizacja LK308 i LK345 (edit wątku Linie 308 i 345 - zgoda ministra)

Postautor: Lech » 02-02-2022 17:03

Michał pisze:Coraz bliżej pociągów do Karpacza. Jest przetarg na rewitalizację ponad połowy trasy

Rewitalizacja ma umożliwić kursowanie pociągów z prędkością 60 km/h. Perony mają mieć długość 100 metrów oraz wysokość 0,55 metra. Odtworzenie lub modernizacja musi objąć każdy z obiektów inżynieryjnych na tej trasie, w tym dwa wiadukty, z czego jeden na 19,5 kilometrze trasy. W tunelu kolejowym o długości ponad jednego kilometra, znajdującym się na 14,347 kilometrze trasy należy zdjąć cały tor, a także zabezpieczyć wloty tunelu przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Na linii zaprojektowano modernizację dwóch istniejących przystanków, a więc Łomnica oraz Mysłakowice
Na trasie przez Łomnicę i Mysłakowice do Karpacza nie ma żadnego tunelu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof63
wędrowiec
Posty: 480
Rejestracja: 10-08-2013 11:18
Lokalizacja: Świdnica

Re: Rewitalizacja LK308 i LK345 (edit wątku Linie 308 i 345 - zgoda ministra)

Postautor: Krzysztof63 » 06-02-2022 19:20

Ale takowy jest na linii 308 z Jelenie Góry do Pisarzowic, a zdaje mi się, że przetarg obejmuje obie linie.
Góry Sowie nie są tym, czym się wydają ...

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3612
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Rewitalizacja LK308 i LK345 (edit wątku Linie 308 i 345 - zgoda ministra)

Postautor: Lech » 06-02-2022 21:04

Krzysztof63 pisze:Ale takowy jest na linii 308 z Jelenie Góry do Pisarzowic, a zdaje mi się, że przetarg obejmuje obie linie.
Pod wskazanym linkiem czytamy:
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła właśnie przetarg na rewitalizację fragmentu linii kolejowej 308, z Jeleniej Góry do Mysłakowic. Remont tej linii jest dofinansowany z Polskiego Ładu. Rewitalizacja trasy otwiera możliwości powrotu pociągów do Karpacza, ponieważ to właśnie w Mysłakowicach zaczyna się linia 340, która biegnie do tego miasta.
O odcinku z Mysłakowic do Pisarzowic (ściślej do Kamiennej Góry) nie ma mowy, a tam jest właśnie wspomniany tunel.
Obrazek


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”