573 - Młynarz (Kotlina Kamiennogórska)
Trwają prace nad odpowiednimi rozporządzeniami prawnymi, które dopuszczą sprzedaż alkoholu do 18% w pociągach i na stacjach kolejowych.
Mocniejszy alkohol będzie mógł być sprzedawany tylko do posiłków (już widzę te zestawy obowiązkowe) - ciekawy jestem też ile wódki przypadnie na 1 posiłek ("50", "100" czy może aż pół litra).
PKP
602 - Kokotna Łąka (Góry Sowie)
Od 1 marca czekają nas zmiany cen biletów za przejazdy pociągami. Więcej w tym temacie: http://www.pkp.pl/node/1455
Od 1 marca czekają nas zmiany cen biletów za przejazdy pociągami. Więcej w tym temacie: http://www.pkp.pl/node/1455
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...
- Raubritter
- bardzo stary wyga
- Posty: 2087
- Rejestracja: 26-01-2008 22:49
- Lokalizacja: Poznań
-
- tramp
- Posty: 23
- Rejestracja: 26-11-2007 08:19
- Lokalizacja: Walbrzych
611 - Sumny (Jeseniki)
Ja poczułe się czytając zmiany w cennikach znowu jak w PRL-u.
1. KOREKTA CEN - jak za komuny, połowa rzeczy podrożała, ale staniały traktory, czyli nie powyżka ale korekta. Staniały bilety wg mnie najrzadziej kupowane (tj. pospieszne do 100 km). Stosunkowo niewiele osób jeździ pospiesznymi na krótkich odcinkach, bo zazwyczaj jeżdżą tam osobowe, które są dużo tańsze, a niewiele wolniejsze.
2. MODYFIKACJA (a nie podwyżka), jak piękny jest język polski
kurczak1986 pisze:a czemu nikt nie powie, że nawet obniżki się pojawiły?
Ja poczułe się czytając zmiany w cennikach znowu jak w PRL-u.
1. KOREKTA CEN - jak za komuny, połowa rzeczy podrożała, ale staniały traktory, czyli nie powyżka ale korekta. Staniały bilety wg mnie najrzadziej kupowane (tj. pospieszne do 100 km). Stosunkowo niewiele osób jeździ pospiesznymi na krótkich odcinkach, bo zazwyczaj jeżdżą tam osobowe, które są dużo tańsze, a niewiele wolniejsze.
2. MODYFIKACJA (a nie podwyżka), jak piękny jest język polski
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...
gar pisze:573 - Młynarz (Kotlina Kamiennogórska)
Trwają prace nad odpowiednimi rozporządzeniami prawnymi, które dopuszczą sprzedaż alkoholu do 18% w pociągach i na stacjach kolejowych.
Mocniejszy alkohol będzie mógł być sprzedawany tylko do posiłków (już widzę te zestawy obowiązkowe) - ciekawy jestem też ile wódki przypadnie na 1 posiłek ("50", "100" czy może aż pół litra).
czyli galareta i lorneta, jak to już bywało...
wirek pisze:na to się mówi "modyfikcja". A ja miałem okazję rzucić okiem przed wczoraj na linię kolejową Kędzierzyn - Leśnica - Strzelce Opolskie. Chyba właśnie co rozebraną
Złomiarze rozpracowali szlak zaraz po zawieszeniu przewozów w 2000 r. Do zamkniecia linii przymierzano się wczesniej, tak więc zdążyłem sfocic co trzeba

Nie wiem, czy o tym już pisaliście, ale miejscowi działacze samorządowi chcą, aby pociągi z Marciszowa znów pojechały w 5 kierunkach, a nie, jak obecnie, w dwóch. Może wrócą zatem pociągi w Góry Kaczawskie i na Pogórze Wałbrzysko-Bolskowskie?
Jestem Starym Wygą, jestem Starym Wygą...
Nawet GPSu górnolotna myśl techniczna,
nie zastąpi wrażeń, jakie daje Ci ZWYKŁA MAPA TOPOGRAFICZNA!!!
Dobrze, że w górach są szosy - przynajmniej wszędzie można dojechać samochodem...
Nawet GPSu górnolotna myśl techniczna,
nie zastąpi wrażeń, jakie daje Ci ZWYKŁA MAPA TOPOGRAFICZNA!!!
Dobrze, że w górach są szosy - przynajmniej wszędzie można dojechać samochodem...
619 - Jagodnik (Góry Wałbrzyskie)
I do Kamiennej Góry oraz Lubawki - to zbyt piękne żeby mogło być prawdziwe
mariomar pisze:Nie wiem, czy o tym już pisaliście, ale miejscowi działacze samorządowi chcą, aby pociągi z Marciszowa znów pojechały w 5 kierunkach, a nie, jak obecnie, w dwóch. Może wrócą zatem pociągi w Góry Kaczawskie i na Pogórze Wałbrzysko-Bolskowskie?
I do Kamiennej Góry oraz Lubawki - to zbyt piękne żeby mogło być prawdziwe
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...
-
- tramp
- Posty: 23
- Rejestracja: 26-11-2007 08:19
- Lokalizacja: Walbrzych
Michał pisze:Pany! Jest cień szansy, promyczek nadziei, że na wakacje przywrócą Śnieżkę przez Kłodzko! Pzdr. Michał.
szansa będzie jak wyremontują most w Nowej Rudzie... No i jak masz takie info to proszę o podanie żródła bo ciągle jest luty, a na kolei luty oznacza nigdy.
mariomar pisze:Nie wiem, czy o tym już pisaliście, ale miejscowi działacze samorządowi chcą, aby pociągi z Marciszowa znów pojechały w 5 kierunkach, a nie, jak obecnie, w dwóch. Może wrócą zatem pociągi w Góry Kaczawskie i na Pogórze Wałbrzysko-Bolskowskie?
no to tak to z mojej strony będzie wyglądać:
1. Marciszów - Lubawka - zmiana czoła w Sedzisławie lub odbudowa trójkąta,
2. Marciszów - Legnica -> i tu widzę tak: przejęcie torów od PKP PLK, remont torów, przepustów, odbudowa otoczki technicznej i ściągnięcie szynobusów, dodatkowo remont kapitalny Legnica - Złotoryja, gdyż 20km/h jakoś nie uśmiecha się jeżdzić,
3. Marciszów - Bolków - Strzegom -> do Bolkowa przejęcie linii przez starostwa ewentualnie Urząd Marszałkowski, odbudowa torowiska, a od Bolkowa remont. Na stan 26.02.08 prędkość szlakowa do Bolkowa wynosi 0.
Tak więc pierw radni muszą pogadać o jakiejś umowie partnerskiej/współpracy, znaleść środki na remont to może wtedy coś pojedzie.
Przekazujac1%dochodu ratujesz zabytki.Przelej na konto Muzeum Przemyslu i Kolejnictwa KRS nr 0000225114, Bank BPH S.A. I o/ Wrocław, nr konta: 35106000760000320001008390, ul. Towarowa4, 58–140 Jaworzyna Śląska
Nowe Wiadomosci Wałbrzyskie
Do Wrocławia pół godziny krócej
(poniedziałek, 03 marzec 2008)
40 milionów złotych. Tyle w tym roku wydane zostanie na modernizacje linii kolejowej Wrocław - Jelenia
Góra. Dzieki temu przejazd do stolicy Dolnego Slaska bedzie krótszy o 30 minut. Pociag na kilku
fragmentach bedzie jechał nie 30, a 100 km na godzine. - Nareszcie. To co sie teraz dzieje to jest
skandal - mówia pasa¿erowie, którzy w pociagu do Wrocławia spedzaja niemal dwie godziny.
Z sondy, która kilka tygodni temu robilismy na wałbrzyskich dworcach, wynika, ¿e najwiekszym
problemem jest własnie czas podró¿y. - To co mnie najbardziej denerwuje to przedłu¿ajaca sie trasa do
Wrocławia - mówiła reporterowi „Wiadomosci", Monika Lewandowska. Pod tym zdaniem podpisuja
sie wszyscy u¿ytkownicy, przede wszystkim studenci i ludzie, którzy do stolicy województwa doje¿d¿aja
codziennie do pracy. Pokonanie 70 kilometrów to prawdziwa, dwugodzinna meka.
Szybciej ni¿ rowerzysta
W tym roku na modernizacje tej linii z Funduszu Kolejowego przeznaczone zostanie 40 milionów złotych. -
Realizacja zaplanowanych inwestycji przyczyni sie do przywrócenia predkosci rozkładowych na linii 274 i
skrócenia czasu jazdy łacznie pomiedzy Boguszowem - Gorce i Wrocławiem o około 30 minut - mówi
Mirosław Siemieniec z PKP Polskich Linii Kolejowych we Wrocławiu.
Na co wydane zostana te pieniadze? Po pierwsze odnowienie nawierzchni torów na trasie Smolec - Katy
Wrocławskie. Dzieki temu predkosc przeje¿d¿ajacych tam pociagów zwiekszy sie z 30 do 100 kilometrów
na godzine. Sporo srodków pójdzie tak¿e na modernizacje przejazdów miedzy wałbrzyskimi dworcami
oraz samych dworców (np. Wałbrzycha Głównego). Dla przykładu miedzy Wałbrzychem Miasto, a
Wałbrzychem Fabrycznym pociag jedzie 20 kilometrów na godzine, a powinien jechac 50. Ta predkosc
zostanie przywrócona na obu torach, zwiekszona zostanie tak¿e ich przepustowosc. Blisko 19 milionów
złotych zostanie natomiast wydane na remont linii Wałbrzych - Boguszów Gorce. Tam równie¿ skład
jechał bedzie szybciej ni¿ przecietnie uzdolniony rowerzysta. Wszystkie te zadania maja zostac ukonczone
w najbli¿szych 12 miesiacach.
To oczywiscie nie wyczerpuje potrzeb remontowych na tej trasie. Jak szacuje Teresa Jakutowicz z
Ministerstwa Infrastruktury, aby odtworzyc pierwotne parametry linii na odcinku Boguszów - Gorce -
Jelenia Góra wydac trzeba około 130 milionów złotych. O tym, czy sie znajda, dzisiaj jeszcze nie
wiadomo. Polskie Koleje Panstwowe z własnych srodków kontynuuja prace rozpoczete jeszcze w ubiegłym
roku, czyli mi.in. na stacji w Jaworzynie Slaskiej. W planach jest tak¿e modernizacja sterowni ruchu
kolejowego w Swiebodzicach. Zadanie ma ruszyc w przyszłym roku.
Michał Wyszowski
wyszowski@nww.pl
http://www.nww.pl - Nowe Wiadomosci Wałbrzyskie Powered by Mambo Generated: 6 March, 2008, 00:32
Do Wrocławia pół godziny krócej
(poniedziałek, 03 marzec 2008)
40 milionów złotych. Tyle w tym roku wydane zostanie na modernizacje linii kolejowej Wrocław - Jelenia
Góra. Dzieki temu przejazd do stolicy Dolnego Slaska bedzie krótszy o 30 minut. Pociag na kilku
fragmentach bedzie jechał nie 30, a 100 km na godzine. - Nareszcie. To co sie teraz dzieje to jest
skandal - mówia pasa¿erowie, którzy w pociagu do Wrocławia spedzaja niemal dwie godziny.
Z sondy, która kilka tygodni temu robilismy na wałbrzyskich dworcach, wynika, ¿e najwiekszym
problemem jest własnie czas podró¿y. - To co mnie najbardziej denerwuje to przedłu¿ajaca sie trasa do
Wrocławia - mówiła reporterowi „Wiadomosci", Monika Lewandowska. Pod tym zdaniem podpisuja
sie wszyscy u¿ytkownicy, przede wszystkim studenci i ludzie, którzy do stolicy województwa doje¿d¿aja
codziennie do pracy. Pokonanie 70 kilometrów to prawdziwa, dwugodzinna meka.
Szybciej ni¿ rowerzysta
W tym roku na modernizacje tej linii z Funduszu Kolejowego przeznaczone zostanie 40 milionów złotych. -
Realizacja zaplanowanych inwestycji przyczyni sie do przywrócenia predkosci rozkładowych na linii 274 i
skrócenia czasu jazdy łacznie pomiedzy Boguszowem - Gorce i Wrocławiem o około 30 minut - mówi
Mirosław Siemieniec z PKP Polskich Linii Kolejowych we Wrocławiu.
Na co wydane zostana te pieniadze? Po pierwsze odnowienie nawierzchni torów na trasie Smolec - Katy
Wrocławskie. Dzieki temu predkosc przeje¿d¿ajacych tam pociagów zwiekszy sie z 30 do 100 kilometrów
na godzine. Sporo srodków pójdzie tak¿e na modernizacje przejazdów miedzy wałbrzyskimi dworcami
oraz samych dworców (np. Wałbrzycha Głównego). Dla przykładu miedzy Wałbrzychem Miasto, a
Wałbrzychem Fabrycznym pociag jedzie 20 kilometrów na godzine, a powinien jechac 50. Ta predkosc
zostanie przywrócona na obu torach, zwiekszona zostanie tak¿e ich przepustowosc. Blisko 19 milionów
złotych zostanie natomiast wydane na remont linii Wałbrzych - Boguszów Gorce. Tam równie¿ skład
jechał bedzie szybciej ni¿ przecietnie uzdolniony rowerzysta. Wszystkie te zadania maja zostac ukonczone
w najbli¿szych 12 miesiacach.
To oczywiscie nie wyczerpuje potrzeb remontowych na tej trasie. Jak szacuje Teresa Jakutowicz z
Ministerstwa Infrastruktury, aby odtworzyc pierwotne parametry linii na odcinku Boguszów - Gorce -
Jelenia Góra wydac trzeba około 130 milionów złotych. O tym, czy sie znajda, dzisiaj jeszcze nie
wiadomo. Polskie Koleje Panstwowe z własnych srodków kontynuuja prace rozpoczete jeszcze w ubiegłym
roku, czyli mi.in. na stacji w Jaworzynie Slaskiej. W planach jest tak¿e modernizacja sterowni ruchu
kolejowego w Swiebodzicach. Zadanie ma ruszyc w przyszłym roku.
Michał Wyszowski
wyszowski@nww.pl
http://www.nww.pl - Nowe Wiadomosci Wałbrzyskie Powered by Mambo Generated: 6 March, 2008, 00:32
636 - Stróża (Góry Bardzkie)
Ciekawym do ilu kilometrów na godzinę spadnie średnia przejazdu na w/w trasie w trakcie tego remontu, bo obawiam się że tak lekko to nie pójdzie. Mimo żółwiego tempa przeznaczonego w rozkładzie pociągi dodatkowo będą notowały spóźnienia spowodowane remontem.
Ciekawym do ilu kilometrów na godzinę spadnie średnia przejazdu na w/w trasie w trakcie tego remontu, bo obawiam się że tak lekko to nie pójdzie. Mimo żółwiego tempa przeznaczonego w rozkładzie pociągi dodatkowo będą notowały spóźnienia spowodowane remontem.
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...
Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”