Ze zwrotem kosztów nie powinno być problemu, szczególnie, jeśli masz adnotację konduktora na bilecie.
Załatwiałem to kiedyś dla klienta, który musiał spod Łodzi gnać taryfą na Okęcie - i choć trwało to trochę i wymagało częstego kontaktu, ale się udało.
PKP
695 - Zavornik (Góry Izerskie)
Też tak twierdzę, ale z PKP nigdy nic nie wiadomo, szczególnie, że pieczątki konduktora brak (nie wzięła, bo przecież mieli ten pociąg skomunikować - tak jej obiecano)
apollo pisze:Ze zwrotem kosztów nie powinno być problemu, szczególnie, jeśli masz adnotację konduktora na bilecie.
Załatwiałem to kiedyś dla klienta, który musiał spod Łodzi gnać taryfą na Okęcie - i choć trwało to trochę i wymagało częstego kontaktu, ale się udało.
Też tak twierdzę, ale z PKP nigdy nic nie wiadomo, szczególnie, że pieczątki konduktora brak (nie wzięła, bo przecież mieli ten pociąg skomunikować - tak jej obiecano)
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...
A ja z kolei słyszałem, że w ramach szeroko zakrojonej akcji tworzenia tramwaju podmiejskiego, Wrocław puści po szynach PKP tzw. tramwaje. Jako pierwsza zostanie wskrzeszona linia do Kamieńca Wr.
Wydawało mi się, że tak usłyszałem, chociaż takiej stacji chyba nie ma
.
Może chodziło o linię do Jelcza Laskowic przez Swojczyce i Dobrzykowice?

Wydawało mi się, że tak usłyszałem, chociaż takiej stacji chyba nie ma

Może chodziło o linię do Jelcza Laskowic przez Swojczyce i Dobrzykowice?

Są ruchy na Jakuszyce- Harrachov
http://tki.info.pl/02_aktual.html
niestety skroili już fragment linii (skutki uboczne Schengen, Straż Graniczna zwinęła się, to złomiarze dobrali do przygranicznych szlaków, u nas to samo
)
Pzdr.
http://tki.info.pl/02_aktual.html
niestety skroili już fragment linii (skutki uboczne Schengen, Straż Graniczna zwinęła się, to złomiarze dobrali do przygranicznych szlaków, u nas to samo

Pzdr.
704 - Szubieniczna (Masyw Wielkiej Kopy)
Wiadomość z gatunku kolejowego:
Aż jedenaście godzin trwała wczorajsza podróż kilkudziesięciu pechowych pasażerów pociągiem ekspresowym z Krakowa do Wiednia, bo kolejarze po drodze... zgubili wagon.
Kłopoty międzynarodowej grupy poszukiwaczy przygód zaczęły się już na krakowskim dworcu, gdzie przez pół godziny musieli czekać na spóźnioną trzyosobową rodzinę jadącą z Gdyni. A że nieszczęścia zwykle chodzą parami, jeszcze przed przekroczeniem granicy polsko-czeskiej i przyłączeniem wagonu do pociągu relacji Warszawa-Wiedeń zepsuła się lokomotywa.
Ale najgorsze miało nadejść na terenie Czech. Po kilkakrotnym przetaczaniu wagonu na różnych bocznicach, zawiadowca stacji w Przerowie nakazał zaskoczonym podróżnym jego opuszczenie. Według informacji, jakie dostałem, wagon miał być pusty - tłumaczył po czesku i niemiecku. Dalej nie pojedzie - zarządził i podpowiedział, że należy skorzystać z osobowego do Brzecławia, a stamtąd wybrać jedno z regionalnych połączeń do Austrii lub ekspres Hamburg-Wiedeń. Dla uspokojenia fatalnych nastrojów, zawiadowca zapewnił, że zostaną wyciągnięte surowe konsekwencje wobec winnych karygodnych zaniedbań, a w zaufaniu dodał, że to w Ołomuńcu kolejarze powinni zadbać, by pasażerowie pechowego wagonu znaleźli się we właściwym pociągu do Wiednia.
Choć taszczący walizy wywoływali żywe zainteresowanie okolicznej ludności, pechowcy w końcu dotarli do celu, wściekli i głodni. Pikanterii całej sprawie dodają zakończone fiaskiem wysiłki Austriaków, którzy zorientowawszy się, że do stacji Wien Suedbanhof nie przyjechał wagon z Krakowa, wszczęli jego bezowocne poszukiwania, wysyłając specjalnie do Czech... lokomotywę.
Wiadomość z gatunku kolejowego:
Aż jedenaście godzin trwała wczorajsza podróż kilkudziesięciu pechowych pasażerów pociągiem ekspresowym z Krakowa do Wiednia, bo kolejarze po drodze... zgubili wagon.
Kłopoty międzynarodowej grupy poszukiwaczy przygód zaczęły się już na krakowskim dworcu, gdzie przez pół godziny musieli czekać na spóźnioną trzyosobową rodzinę jadącą z Gdyni. A że nieszczęścia zwykle chodzą parami, jeszcze przed przekroczeniem granicy polsko-czeskiej i przyłączeniem wagonu do pociągu relacji Warszawa-Wiedeń zepsuła się lokomotywa.
Ale najgorsze miało nadejść na terenie Czech. Po kilkakrotnym przetaczaniu wagonu na różnych bocznicach, zawiadowca stacji w Przerowie nakazał zaskoczonym podróżnym jego opuszczenie. Według informacji, jakie dostałem, wagon miał być pusty - tłumaczył po czesku i niemiecku. Dalej nie pojedzie - zarządził i podpowiedział, że należy skorzystać z osobowego do Brzecławia, a stamtąd wybrać jedno z regionalnych połączeń do Austrii lub ekspres Hamburg-Wiedeń. Dla uspokojenia fatalnych nastrojów, zawiadowca zapewnił, że zostaną wyciągnięte surowe konsekwencje wobec winnych karygodnych zaniedbań, a w zaufaniu dodał, że to w Ołomuńcu kolejarze powinni zadbać, by pasażerowie pechowego wagonu znaleźli się we właściwym pociągu do Wiednia.
Choć taszczący walizy wywoływali żywe zainteresowanie okolicznej ludności, pechowcy w końcu dotarli do celu, wściekli i głodni. Pikanterii całej sprawie dodają zakończone fiaskiem wysiłki Austriaków, którzy zorientowawszy się, że do stacji Wien Suedbanhof nie przyjechał wagon z Krakowa, wszczęli jego bezowocne poszukiwania, wysyłając specjalnie do Czech... lokomotywę.
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...
- Raubritter
- bardzo stary wyga
- Posty: 2087
- Rejestracja: 26-01-2008 22:49
- Lokalizacja: Poznań
Za pl.misc.kolej
30 maja impreza Jelenia Góra- Lwówek Śl
Wielka frajda dla najmłodszych. Już w piątek po raz drugi z jeleniogórskiego
dworca ruszy w kierunku Lwówka Śląskiego pociąg retro. To prezent dla
dziewcząt i chłopców od starosty lwóweckiego. Dla dorosłych połączony z
promocją walorów krajobrazowych linii kolejowej. Na trasie przewidziano
zwiedzanie miast, przez które przejedzie skład, oraz okolicznościowe
festyny.– Planowany przejazd odbędzie się 30 maja 2008 roku i będzie
połączony z obchodami Dnia Dziecka. Wśród pasażerów niecodziennego pociągu
znajdzie się około 200 uczniów ze szkół z gmin i powiatów – znajdujących się
na trasie przejazdu. Ponadto impreza będzie służyła promocji walorów
krajobrazowych trasy kolejowej z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego –
poinformował Marcin Lampart z starostwa w Lwówku Śląskim.
Organizacja poprzedniej edycji imprezy zakończyła się dużym sukcesem i
odbiła się szerokim echem w lokalnych i regionalnych mediach. Dla wielu
dzieci które wzięły w niej udział był to pierwszy w życiu przejazd
pociągiem, do tego ciągnięty parowozem, gwarantował wyjątkowe i
niezapomniane przeżycia.
Linia została wybudowana na początku XX wieku i jest jedną z niewielu tak
pięknych i malowniczych tras kolejowych na Dolnym Śląsku, a wśród miłośników
kolei uchodzi za jedną z najpiękniejszych w Polsce. Szlak kolei wiedzie min.
przez Park Krajobrazowy Doliny Bobru, poprzez trzy tunele, nad jednym z
większych w Polsce zbiorników zaporowych i tuż obok kamiennej zapory wodnej.
Organizatorzy dziękują sponsorom, dzięki ich wsparciu kolejka pojedzie po
raz drugi. Organizację tegorocznej imprezy wsparły: Koleje Gondolowe ze
Świeradowa Zdroju, FF Polmex Sp. z o.o. z Proszówki, Arkadia Pałac Lenno Sp.
z o.o. z Łupek, Bank Zachodni WBK Oddział w Lwówku Śląskim, Comfort
Prefabrykaty z Rakowic Wielkich, Zakłady Mięsne Niebieszczańscy sp.j. z
Proszówki oraz Bank Spółdzielczy w Lwówku Śląskim.
Organizatorem głównym tej edycji imprezy jest Starostwo Powiatowe w Lwówku
Śląskim, współorganizatorami: Miasto Jelenia Góra, Urząd Gminy i Miasta w
Lwówku Śląskim oraz Urząd Miasta i Gminy Wleń. Patronat honorowy nad imprezą
objął Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
PROGRAM
Program:
09.00 – 10.36 Jelenia Góra powitanie Gości i prezentacje
10.36 – 10.50 Przejazd Jelenia Góra – Pilchowice – Zapora
10.50 – 11.50 Pilchowice prezentacja Zapory
11.50 – 12.00 Przejazd Pilchowice – Zapora – Wleń
12.00 – 13.03 Wleń zwiedzanie miasta
13.03 -13.26 Przejazd Wleń – Lwówek Śląski
13.26 -16.35 Lwówek Śląski Festyn w mieście
Powrót:
16.35 – 16.58 Przejazd Lwówek Śląski – Wleń
17.08 – 17.36 Przejazd Wleń – Jelenia Góra
17.36 Jelenia Góra przyjazd na stację
30 maja impreza Jelenia Góra- Lwówek Śl
Wielka frajda dla najmłodszych. Już w piątek po raz drugi z jeleniogórskiego
dworca ruszy w kierunku Lwówka Śląskiego pociąg retro. To prezent dla
dziewcząt i chłopców od starosty lwóweckiego. Dla dorosłych połączony z
promocją walorów krajobrazowych linii kolejowej. Na trasie przewidziano
zwiedzanie miast, przez które przejedzie skład, oraz okolicznościowe
festyny.– Planowany przejazd odbędzie się 30 maja 2008 roku i będzie
połączony z obchodami Dnia Dziecka. Wśród pasażerów niecodziennego pociągu
znajdzie się około 200 uczniów ze szkół z gmin i powiatów – znajdujących się
na trasie przejazdu. Ponadto impreza będzie służyła promocji walorów
krajobrazowych trasy kolejowej z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego –
poinformował Marcin Lampart z starostwa w Lwówku Śląskim.
Organizacja poprzedniej edycji imprezy zakończyła się dużym sukcesem i
odbiła się szerokim echem w lokalnych i regionalnych mediach. Dla wielu
dzieci które wzięły w niej udział był to pierwszy w życiu przejazd
pociągiem, do tego ciągnięty parowozem, gwarantował wyjątkowe i
niezapomniane przeżycia.
Linia została wybudowana na początku XX wieku i jest jedną z niewielu tak
pięknych i malowniczych tras kolejowych na Dolnym Śląsku, a wśród miłośników
kolei uchodzi za jedną z najpiękniejszych w Polsce. Szlak kolei wiedzie min.
przez Park Krajobrazowy Doliny Bobru, poprzez trzy tunele, nad jednym z
większych w Polsce zbiorników zaporowych i tuż obok kamiennej zapory wodnej.
Organizatorzy dziękują sponsorom, dzięki ich wsparciu kolejka pojedzie po
raz drugi. Organizację tegorocznej imprezy wsparły: Koleje Gondolowe ze
Świeradowa Zdroju, FF Polmex Sp. z o.o. z Proszówki, Arkadia Pałac Lenno Sp.
z o.o. z Łupek, Bank Zachodni WBK Oddział w Lwówku Śląskim, Comfort
Prefabrykaty z Rakowic Wielkich, Zakłady Mięsne Niebieszczańscy sp.j. z
Proszówki oraz Bank Spółdzielczy w Lwówku Śląskim.
Organizatorem głównym tej edycji imprezy jest Starostwo Powiatowe w Lwówku
Śląskim, współorganizatorami: Miasto Jelenia Góra, Urząd Gminy i Miasta w
Lwówku Śląskim oraz Urząd Miasta i Gminy Wleń. Patronat honorowy nad imprezą
objął Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
PROGRAM
Program:
09.00 – 10.36 Jelenia Góra powitanie Gości i prezentacje
10.36 – 10.50 Przejazd Jelenia Góra – Pilchowice – Zapora
10.50 – 11.50 Pilchowice prezentacja Zapory
11.50 – 12.00 Przejazd Pilchowice – Zapora – Wleń
12.00 – 13.03 Wleń zwiedzanie miasta
13.03 -13.26 Przejazd Wleń – Lwówek Śląski
13.26 -16.35 Lwówek Śląski Festyn w mieście
Powrót:
16.35 – 16.58 Przejazd Lwówek Śląski – Wleń
17.08 – 17.36 Przejazd Wleń – Jelenia Góra
17.36 Jelenia Góra przyjazd na stację
Za Dziennik.pl
Latem zabraknie miejsc w wagonach
środa 28 maja 2008 20:33
Przez drogą benzynę będzie tłok w pociągach
Tomasz Paczos
W wakacje w pociągach może zabraknąć miejsc
Podróżujący są w pułapce. Mieli nadzieję, że przesiadając się z aut do pociągów, zaoszczędzą na horrendalnie drogiej benzynie. Niestety, wielu kierowców będzie musiało jednak wrócić za kółko i płacić krocie za tankowanie. PKP przeżywa bowiem już dziś takie oblężenie, że zapowiada na lato wielkie problemy z kupnem biletów.
czytaj dalej...
"Problemy mogą dotyczyć rezerwacji miejsc w pociągach zarówno tej pierwszej, jak i drugiej klasy. Chodzi głównie o najbardziej popularne połączenia międzymiastowe i międzykrajowe" - mówi w rozmowie z dziennikiem.pl Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP.
Wrzosek twierdzi, że problemy mogą być już przy pierwszej dużej fali wyjazdów wakacyjnych. "Nawet gdybyśmy kupili nowy tabor, to i tak nie rozwiązałoby to problemu natychmiast. Na nowe wagony czeka się około półtora roku" - dodaje.
Rzecznik PKP przyznaje, że koleje w Polsce dawno nie cieszyły się taką popularnością. Z powodu szalejącej drożyzny na stacjach benzynowych, ludzie porzucają swoje auta. Robią to nie tylko, by pojechać na wakacje, lecz także po to, by dostać się z przedmieść do pracy w centrum. Ludzie szturmują więc nie tylko pociągi kursujące na długich dystansach, lecz również koleje regionalne.
Polska nie jest tu wyjątkiem. W Wielkiej Brytanii, gdzie benzyna nominalnie jest jeszcze droższa niż w Polsce, kolej odnotowała właśnie 20-procentowy wzrost popularności.
To samo dzieje się w Niemczech. Od stycznia do kwietnia 2008 roku koleje zyskały 20 milionów nowych pasażerów. Zaś w USA możliwy jest nawet paraliż kolei. Przewoźnicy w Waszyngtonie opracowują plan awaryjny na wypadek dalszego wzrostu cen paliw. A maszyniści i konduktorzy mają pracować dłużej.
Latem zabraknie miejsc w wagonach
środa 28 maja 2008 20:33
Przez drogą benzynę będzie tłok w pociągach
Tomasz Paczos
W wakacje w pociągach może zabraknąć miejsc
Podróżujący są w pułapce. Mieli nadzieję, że przesiadając się z aut do pociągów, zaoszczędzą na horrendalnie drogiej benzynie. Niestety, wielu kierowców będzie musiało jednak wrócić za kółko i płacić krocie za tankowanie. PKP przeżywa bowiem już dziś takie oblężenie, że zapowiada na lato wielkie problemy z kupnem biletów.
czytaj dalej...
"Problemy mogą dotyczyć rezerwacji miejsc w pociągach zarówno tej pierwszej, jak i drugiej klasy. Chodzi głównie o najbardziej popularne połączenia międzymiastowe i międzykrajowe" - mówi w rozmowie z dziennikiem.pl Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP.
Wrzosek twierdzi, że problemy mogą być już przy pierwszej dużej fali wyjazdów wakacyjnych. "Nawet gdybyśmy kupili nowy tabor, to i tak nie rozwiązałoby to problemu natychmiast. Na nowe wagony czeka się około półtora roku" - dodaje.
Rzecznik PKP przyznaje, że koleje w Polsce dawno nie cieszyły się taką popularnością. Z powodu szalejącej drożyzny na stacjach benzynowych, ludzie porzucają swoje auta. Robią to nie tylko, by pojechać na wakacje, lecz także po to, by dostać się z przedmieść do pracy w centrum. Ludzie szturmują więc nie tylko pociągi kursujące na długich dystansach, lecz również koleje regionalne.
Polska nie jest tu wyjątkiem. W Wielkiej Brytanii, gdzie benzyna nominalnie jest jeszcze droższa niż w Polsce, kolej odnotowała właśnie 20-procentowy wzrost popularności.
To samo dzieje się w Niemczech. Od stycznia do kwietnia 2008 roku koleje zyskały 20 milionów nowych pasażerów. Zaś w USA możliwy jest nawet paraliż kolei. Przewoźnicy w Waszyngtonie opracowują plan awaryjny na wypadek dalszego wzrostu cen paliw. A maszyniści i konduktorzy mają pracować dłużej.
ciekawe czy bedzie luzniej na drogach... bo jak na razie to nie zauwazylam..
"ujrzałam kiedys o świcie dwie drogi, wybrałam tą mniej uczęszczaną.. cała reszta jest wynikiem , że ją wybrałam"
http://picasaweb.google.pl/topeerz (biedronka.buba, osiolek.widmo)
http://www.biedronka-buba.fotosik.pl
http://picasaweb.google.pl/topeerz (biedronka.buba, osiolek.widmo)
http://www.biedronka-buba.fotosik.pl
Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”