Przecieki z nowego rj 2014/2015

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1983
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Przecieki z nowego rj 2014/2015

Postautor: Michał » 04-09-2014 21:37

O czym huczą na forach kolejowych odnośnie nowego rozkładu jazdy (od grudnia 2014) w, nazwijmy to trywialnie, opolskim przedgórzu Sudetów :lol: :
- reaktywacja połączeń na Nysa - Głuchołazy Miasto, mają wrócić bezpośrednie pociągi turystyczne Opole- Głuchołazy Miasto (sic!);
- nowe połączenie Nysa- Brzeg- Wrocław, ogólnie na Nysa- Brzeg ma być 5 par (1 para więcej);
- bezpośrednia para Nysa - Kędz-K - Gliwice (szynobus);
- Kędzierzyn Koźle staje się kolejowym zadupiem: wylatują wszystkie TLK Wrocław - Kraków, mają jechać Opole - Częstochowa - Koniecpol, z pominięciem Kędz-K i Katowic, pozostaje tylko TLK gwarek do Katowic. Również InterRegio mają być okrojone.
- ponadto nowe połączenia, w tym TLK, do Kudowy Zdrój.
Ww informacje nie są potwierdzone.
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.

cezaryol
bardzo stary wyga
Posty: 2341
Rejestracja: 23-03-2007 19:32
Lokalizacja: Opole

Re: Przecieki z nowego rj 2014/2015

Postautor: cezaryol » 08-09-2014 19:45

Michał pisze:mają wrócić bezpośrednie pociągi turystyczne Opole- Głuchołazy Miasto (sic!);

Tak to zostało określone?

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1983
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Przecieki z nowego rj 2014/2015

Postautor: Michał » 08-09-2014 23:50

cezaryol pisze:
Michał pisze:mają wrócić bezpośrednie pociągi turystyczne Opole- Głuchołazy Miasto (sic!);

Tak to zostało określone?



Tak, pociąg ma kursować w weekendy.
Ogólnie jest zamęt informacyjny, i już nie wiadomo, co jest prawdziwą informacją, a co ktoś sobie dla jaj wymyślił. Teraz np okazuje się, że jednak znaczna część TLK pojedzie przez Kędzierzyn, ale za to wylatuje interregio Piast JG- Wawa.
Aha. I likwidują IC Wawel - ostatni wagonowy pociąg dalekobieżny jadący trasą Węgliniec- Żary- Forst. Tym samych od grudnia w tej części Lubuskiego będziemy oglądać wyłącznie szynobusy. Zatem fociści na szlak, dopóki pogoda sprzyja!
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.

Awatar użytkownika
Pudelek
bardzo stary wyga
Posty: 3541
Rejestracja: 12-11-2007 17:06
Lokalizacja: Oberschlesien, Kreis Nikolei / Oppeln

Postautor: Pudelek » 09-09-2014 18:55

mnie by było żal IR - często to dobra alternatywa dla zwykłych osobówek, natomiast TLK to, ogólnie mówiąc, mogą sobie wsadzić w...
"Szanowny Prezydencie. Błogosławione łono, które Ciebie nosiło i piersi, które ssałeś."

https://picasaweb.google.com/110344506389073663651

http://hanyswpodrozach.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1067
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Postautor: Hazmburk » 09-09-2014 19:26

"Piast" to niestety już wyleciał. Od 1 września.

A co będzie z RE Wrocław - Drezno? Ktoś coś wie na ten temat? Wiadomo, że od grudnia br. obsługę połączeń na liniach Drezno - Görlitz i Drezno - Żytawa (- Liberec - Tanvald) przejmuje Vogtlandbahn. Scenariusze są trzy:

1. Również w relacji Drezno - Wrocław pojedzie Vogtlandbahn (ale jednostki tego przewoźnika chyba nie mają dopuszczenia na polskie tory).

2. Tylko te 3 pary nadal będą obsługiwane przez DB.

3. Pociągów z Wrocławia do Drezna nie będzie w ogóle (albo Polacy zorganizują własne połączenie do Görlitz, gdzie będzie następować przesiadka - tylko na czym?).

Fadel
obieżyświat
Posty: 981
Rejestracja: 27-05-2009 20:17

Postautor: Fadel » 12-09-2014 11:36

Hazmburk pisze:
3. Pociągów z Wrocławia do Drezna nie będzie w ogóle (albo Polacy zorganizują własne połączenie do Görlitz, gdzie będzie następować przesiadka - tylko na czym?).


Polacy zorganizują pociągi do stacji Görlitz Moys. Damit die Leute zu Fuß nach Görlitz Hauptbahnhof kommen können.

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1067
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Postautor: Hazmburk » 12-09-2014 13:29

Fadel pisze:Polacy zorganizują pociągi do stacji Görlitz Moys.

Z przesiadką w Węglińcu?

W zasadzie tak jest już teraz dla wielu pasażerów, bo REGIOekspresy z/do Drezna nie są skomunikowane z pociągami z/do Jeleniej Góry i Węglińca. Czy tak trudno dogadać się KD z Niemcami, żeby szynobusy tego przewoźnika mogły wjeżdżać do Görlitz? Mogłoby to się odbyć nawet bez zmian w obecnym rozkładzie (ewentualnie z niewielkimi, minutowymi przesunięciami), gdyż każdy pociąg, zmieniając czoło w Zgorzelcu, ma tam ok. 10-minutowy postój, co wystarczyłoby na wjazd do Görlitz, wymianę pasażerów i powrót.

Gryf
obieżyświat
Posty: 755
Rejestracja: 03-06-2006 10:45
Lokalizacja: Wrocław lub Ziemia Kłodzka

Postautor: Gryf » 07-10-2014 15:47

Dlaczego pociągi relacji Wrocław - Węgliniec kończą bieg w Węglińcu a nie jadą do granicy, czyli do Zgorzelca?
Kotlina Kłodzka ≠ Ziemia Kłodzka! :)

www.bushcraft.pl

Awatar użytkownika
Ariel Ciechański
obieżyświat
Posty: 843
Rejestracja: 17-11-2008 10:54
Lokalizacja: Skierniewice

Postautor: Ariel Ciechański » 07-10-2014 16:41

Gryf pisze:Dlaczego pociągi relacji Wrocław - Węgliniec kończą bieg w Węglińcu a nie jadą do granicy, czyli do Zgorzelca?


KD nie ma wagonów i lokomotyw spalinowych.

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1067
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Postautor: Hazmburk » 07-10-2014 22:35

Kilka kolejnych przecieków (dla równowagi z drugiego krańca Sudetów):

- pociągi z Wrocławia do Drezna raczej jednak pojadą (choć nadal nie wiem, w jakich barwach). Co więcej, ma być dodatkowe, czwarte połączenie z Drezna (ale tylko w niedziele i w jedną stronę);

- w wakacje (od 27.VI do 31.VIII) ma być jeszcze jedna, wieczorna para z Kořenova do Szklarskiej Poręby. Odj. z Kořenova o godz. 19:53, powrót ze Szklarskiej Poręby Górnej o godz. 21:11;

- mają być dwie lub trzy pary bezpośrednich pociągów Jelenia Góra - Zielona Góra przez Zgorzelec, obsługiwane przez KD i zielonogórskie PR;

- w zasadzie definitywnie znikają pociągi do Lwówka Śl. Zamiast nich ma jeździć KKA w relacji Jelenia Góra - Bolesławiec, a w weekendy - według obecnych zapowiedzi prezesa KD - pociąg "turystyczny" Dolina Bobru z Wrocławia do Jeleniej Góry przez Zebrzydową i Lwówek Śl. (zapewne na szynobusie);

- obsługę linii Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Szklarska Poręba przejmują Koleje Dolnośląskie. W związku z tym na większości połączeń na tej trasie zobaczymy nowe jednostki 36WE;

- na Kamieńczyku z Poznania do Szklarskiej Poręby mają jeździć od grudnia zmodernizowane wagony typu "marlboro" (obecnie jeżdżą zwykle piętrowe "bohuny"). Taki sam skład ma być też na drugim planowanym połączeniu z Poznania do Jeleniej Góry.

Oczywiście wiele z powyższych danych może się jeszcze zmienić (szczególnie godziny kursowania pociągów).

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1898
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 08-10-2014 05:09

Hazmburk pisze:
- obsługę linii Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Szklarska Poręba przejmują Koleje Dolnośląskie. W związku z tym na większości połączeń na tej trasie zobaczymy nowe jednostki 36WE;


Znaczy zamiast pojechać starym kiblem postoimy w nowym na Głównym/w polu aż usuną usterkę? :wink:

Zaś co do Kamieńczyka ilekroć ja jechałem to zamiast składu wagonowego trafiał mi się właśnie EN57 :twisted:

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1067
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Postautor: Hazmburk » 08-10-2014 12:00

Dolnoślązak pisze:Znaczy zamiast pojechać starym kiblem postoimy w nowym na Głównym/w polu aż usuną usterkę? :wink:

Albo pojedziemy "turbokiblem". Z tego co mi wiadomo, KD mają kilka takich sztuk i systematycznie nabywają kolejne do modernizacji.

Zaś co do Kamieńczyka ilekroć ja jechałem to zamiast składu wagonowego trafiał mi się właśnie EN57 :twisted:

Niedzielni turyści wiele tracą ;) Sporadycznie zdarzały się EN57 na Kamieńczyku (zwykle 2 połączone jednostki i w weekendy), standardowo jednak w wakacje (w sierpniu) jeździł taki skład:

Obrazek

Od września codziennie jeżdżą trzy "bohuny" ciągnięte przez którąś Škodę, czasem wzmacniane na weekend czwartym "bohunem". "Kibla" nie widziałem na Kamieńczyku od kilku tygodni.

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1983
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postautor: Michał » 09-10-2014 02:22

Hazmburk pisze:
- w zasadzie definitywnie znikają pociągi do Lwówka Śl. Zamiast nich ma jeździć KKA w relacji Jelenia Góra - Bolesławiec, a w weekendy - według obecnych zapowiedzi prezesa KD - pociąg "turystyczny" Dolina Bobru z Wrocławia do Jeleniej Góry przez Zebrzydową i Lwówek Śl. (zapewne na szynobusie);


W sumie nie dziwię się. Biorąc pod uwagę fatalną prędkość szlakową na JG- Lwówek, i , że częściej jeździ KKA zamiast szynobusa, to turystyczny pociąg (w znaczeniu relacji, jak i prędkości) w weekendy jest jedynym sensownym pomysłem na tę linię, zwłaszcza, że atrakcją jest kolejna reaktywacja Zebrzydowa- Lwówek. Mogliby jeszcze zrobić fotostopa na wiadukcie nad Zalewem Pilchowickim :-)

Hazmburk pisze:- obsługę linii Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Szklarska Poręba przejmują Koleje Dolnośląskie.


Ciekawe, jak będzie ze skomunikowaniem z Regio na Opole?
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1898
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 09-10-2014 12:05

No ja jechałem rok temu i to w tygodniu. Wkur byłem jak nie wiem co bo specjalnie pędziłem na ten pociąg do Trzcińska (z Kowar) zamiast spokojnie jechać późniejszym (też kiblem). A tak zamiast wrocławskiej dermy miałem poznański sracz by full plastic :evil:

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1983
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postautor: Michał » 13-10-2014 01:39

Wczoraj na Kamieńczyku skoda, mechpom (zdeklasowana jedynka) i 3 puny.


Hazmburk pisze:
- na Kamieńczyku z Poznania do Szklarskiej Poręby mają jeździć od grudnia zmodernizowane wagony typu "marlboro" (obecnie jeżdżą zwykle piętrowe "bohuny"). Taki sam skład ma być też na drugim planowanym połączeniu z Poznania do Jeleniej Góry.


To miło, że PR chcą podnieść komfort podróży, puszczając skład z "marlboro", (bo gdzieś muszą upchać te wagony po likwidacji części Interregio), ale efekt może być odwrotny od zamierzonego. Skład z punami jest zdecydowanie pojemniejszy, a wiadomo, że Kamieńczyk na brak pasażerów przynajmniej w weekendy narzekać nie może, więc może powtórzyć się sytuacja sprzed kilku lat, kiedy w powrotnym pociągu; od Wałbrzycha ludzie stali w klopie. Chyba, że sytuację uratuje uruchomienie drugiego połączenia.
Fakt faktem, że marlboro mają przedział dla rowerów, czego o punach powiedzieć nie można.
PS. A jak tam wyglądała w wakacje frekwencja w JG/Wrocław- Trutnov?
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość