Ciekawsze pociągi w Sudetach od nowego RJ.

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Ciekawsze pociągi w Sudetach od nowego RJ.

Postautor: Michał » 11-11-2014 01:41

od grudnia 2014:

DOLINA BOBRU - KD Wrocław-Jelenia Góra przez Lwówek Śląski
SAXONIA, VIADRINA, ALBIN - PR RE Wrocław-Drezno
CZOCHA KD Wrocław-Lubań Śląski
CHYBOTEK KD Wrocław-Szklarska Poręba

KD- Koleje Dolnośląskie, PR- Przewozy Regionalne
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.

hm0
wędrowiec
Posty: 469
Rejestracja: 26-02-2011 10:13

Postautor: hm0 » 11-11-2014 10:27

Jaką trasą będzie jechał pociąg z Wrocławia do Lwówka Śl.?

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1864
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 11-11-2014 12:48


Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1057
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Postautor: Hazmburk » 11-11-2014 12:50

hm0 pisze:Jaką trasą będzie jechał pociąg z Wrocławia do Lwówka Śl.?

Przez Legnicę i Zebrzydową.

Pociąg do Drezna nie będzie nosił nazwy ALBIN, tylko ALBIS (łacińska nazwa Łaby).

Z ciekawszych relacji to np. pociąg Wrocław - Gryfów Śląski i Gryfów Śląski - Wrocław przez Węgliniec na Impulsie + łącznik do niego w relacji Jelenia Góra - Gryfów Śląski na szynobusie. Czyżby puszczenie szynobusu pod drutem było tańsze dla przewoźnika niż przedłużenie trasy jednostki elektrycznej?

hm0
wędrowiec
Posty: 469
Rejestracja: 26-02-2011 10:13

Postautor: hm0 » 11-11-2014 13:45

Połączenie idealne... dla pasjonatów kolejnictwa. Samorząd województwa dolnośląskiego znowu znalazł sposób na utylizację milionów zł podatników. :>
Ostatnio zmieniony 11-11-2014 19:10 przez hm0, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1057
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Postautor: Hazmburk » 11-11-2014 19:09

Obawiam się, że te miliony znacznie szybciej zostałyby "zutylizowane" (albo sprywatyzowane), gdyby po tej linii w ogóle nic nie jeździło. Wystarczy przypomnieć sobie, co spotkało infrastrukturę kolejową na większości innych linii kolejowych po zamknięciu. Choć relacja i godziny kursowania pociągu, jak dla mnie, niezbyt sensowne. Najbardziej chyba skorzystają studenci wracający w niedzielę do Wrocławia, bo do potrzeb jednodniowych turystów chcących wybrać się na wycieczkę w Dolinę Bobru ten pociąg chyba niespecjalnie jest dopasowany (przyjazd ok. godz. 10:00, po ok. 4 godzinach już powrót). Według mnie Jelenia Góra generuje dużo lepszą frekwencję w Dolinę Bobru niż Wrocław czy Legnica (także jeśli chodzi o sam ruch turystyczny), szkoda, że KD nie pomyślały przynajmniej o codziennym pociągu wakacyjnym w przeciwnym kierunku, gdy wielu turystów i rowerzystów z Jeleniej Góry i okolic chciałoby skorzystać z takiego połączenia.

Mimo to dobrze, że w ogóle coś jeździ, łatwiej będzie wywalczyć remont tej linii.

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postautor: Michał » 12-11-2014 00:02

Dolnoślązak pisze:Sam se zobacz :wink:


Niech żyje uprzejmość :?
Pociąg ma jechać szlakiem Zebrzydowa- Lwówek Śl. Tym samym jest to kolejna reaktywacja tego odcinka dla ruchu pasażerskiego.
Na pierwszej reaktywacji, bodajże w 2008 r, była całkiem pokaźna reprezentacja naszego forum, i wtedy zawiązano Frakcję Kolejową, która później przekształciła się w Sekcję Industrialno- Kolejową :-) Takie to były czasy!


Hazmburk pisze:Wrocław - Gryfów Śląski i Gryfów Śląski - Wrocław przez Węgliniec na Impulsie + łącznik do niego w relacji Jelenia Góra - Gryfów Śląski na szynobusie. Czyżby puszczenie szynobusu pod drutem było tańsze dla przewoźnika niż przedłużenie trasy jednostki elektrycznej?


Obstawiam raczej, że ze względów technicznych Impuls nie może jechać tym odcinkiem. Albo planują wyłączenie sieci trakcyjnej z powodu prac remontowych.

Hazmburk pisze:
Mimo to dobrze, że w ogóle coś jeździ, łatwiej będzie wywalczyć remont tej linii.


UMWD miał przejąć tę linię, wyszło coś z tego?
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1057
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Postautor: Hazmburk » 12-11-2014 01:26

Michał pisze:Obstawiam raczej, że ze względów technicznych Impuls nie może jechać tym odcinkiem. Albo planują wyłączenie sieci trakcyjnej z powodu prac remontowych.

Jednak nie dość dokładnie przeanalizowałem tabele. Będzie to jeden pociąg na SA, dzielony w Gryfowie na dwie relacje: J.G. - Gryfów Śl. i Gryfów Śl. - Wrocław (KD 66077 + KD 69539 "Łużyce"). Dziwaczne jednak jest, że "Łużyce" będą pchane przez Zgorzelec (stąd SA), żeby na odcinku Lubań Śl. - Węgliniec stawać jeszcze tylko na dwóch stacjach (Zgorzelec Miasto i Pieńsk), podczas gdy za Węglińcem będą już zatrzymywać się prawie na każdej stacji. Czyli KD puszczają mały szynobus, który będzie zbierał pasażerów przede wszystkim z zelektryfikowanej magistrali.

UMWD miał przejąć tę linię, wyszło coś z tego?

Z tego co mi wiadomo, PLK nie chce oddać tej linii (sporadycznie jest wykorzystywana do transportu towarów). A że PLK jednocześnie nie kwapi się do remontu toru, stąd ciągły problem z pociągami pasażerskimi.

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postautor: Michał » 12-11-2014 09:19

Hazmburk pisze:Jednak nie dość dokładnie przeanalizowałem tabele.


Do tabel należy podchodzić z dużym dystansem, dopóki nie nastanie 14 grudnia. Do dzisiaj różne źródła PLK (tabele, plakaty, rozkład roczny) podają sprzeczne informacje odnośnie Głuchołaz: albo mają kursować do Miasta, albo do Głównych, albo w ogóle nie będą jeździć.

Z tego co mi wiadomo, PLK nie chce oddać tej linii (sporadycznie jest wykorzystywana do transportu towarów). A że PLK jednocześnie nie kwapi się do remontu toru,


PLK to nie jest instytucja tylko stan umysłu. Przecież linia pod zarządem UMWD nie wyklucza ruchu towarowego.
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1864
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 12-11-2014 09:57

Michał pisze:
Dolnoślązak pisze:Sam se zobacz :wink:


Niech żyje uprzejmość :?

Michale, nie doszukuj się nieuprzejmości w mojej wypowiedzi bo jej tam nie ma o czym dobitnie świadczy choćby emotka na końcu. Link dałem bo od tygodnia czy dwóch jest tam już dostępny przyszłoroczny rozkład o czym pytający może nie wiedział...


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość