Na tapetę wraca sprawa pociągów do Sobótki

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2491
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Na tapetę wraca sprawa pociągów do Sobótki

Postautor: Leuthen » 14-11-2014 16:42

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... l?cookie=1

Nagłówek optymistyczny: "W 2017 roku pociągi z Wrocławia pojadą do Sobótki oraz nową trasą do Jelcza-Laskowic - zapowiadają władze województwa". Treść już nieco mniej: " Aby te plany się ziściły, potrzebne są dwie rzeczy: pieniądze, i to niemałe (kilkaset mln zł, głównie unijnych; Dolny Śląsk czeka na dofinansowanie) oraz zgoda PKP PLK. Kolejarze są dzisiaj właścicielami torowisk i musieliby przekazać je władzom województwa lub współpracować z nimi przy remontach".

włodarz
obieżyświat
Posty: 967
Rejestracja: 22-07-2012 12:32
Lokalizacja: Góry Sowie

Postautor: włodarz » 14-11-2014 19:37

Kiełbasa wyborcza

gar
stary wyga
Posty: 1513
Rejestracja: 29-01-2006 16:14
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postautor: gar » 14-11-2014 21:05

Na całe szczęście dziś ostatni dzień obietnic bez pokrycia i szans na realizację. Jutro cisza wyborcza, a kolejne obiecanki w 2015 przed kolejnymi wyborami.
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...

Awatar użytkownika
wirek
stary wyga
Posty: 1927
Rejestracja: 12-09-2004 21:43
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: wirek » 18-11-2014 10:56

Z kiełbasy przeważnie zostaje kiszka, ale w przypadku kolei marszałkowskich od czasu do czasu coś się realizuje, więc ja czekałbym jeszcze te półtora(?) roku, a może coś się wykluje. Akurat linia do Jelcza jest w miarę realna. ważne tylko, żeby kolejarze nie oczekiwali, że ze współpracy z marszałkiem pokryją deficyt całej okręgowej dyrekcji.

Awatar użytkownika
Artur74
podróżnik
Posty: 152
Rejestracja: 18-02-2014 15:43
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Artur74 » 18-11-2014 15:50

http://www.naszesudety.pl/index.php?p=a ... ykul=11430 głosujmy zatem na drugą pozycję, kto wie co z tego wyjdzie? :?:
Polub swoją pracę, nawet gdyby była mało znacząca i odpoczywaj przy niej.
Chcesz dożyć emerytury lub renty, z pracy przychodź wypoczęty!

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 2050
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postautor: Michał » 19-11-2014 01:01

Artur74 pisze: głosujmy zatem na drugą pozycję, kto wie co z tego wyjdzie? :?:



Głosowałem na Stronie, Lubawkę i Lwówek. Sobótka ma być ponoć robiona.
Nie wiem, jak w Dolnośląskie, ale w Opolskiem wpisano projekty, które są klepnięte do RPO, więc po cholerę na nie głosować? Np Nysa- Brzeg, Nysa- Opole, Opole- Kluczbork (jest już robiona opcja towarowa do Murowa).
Głuchołazy miały iść do RPO, ale PLK olała sprawę.
KK- Paczków (Kamieniec) ma być robiona ze środków PLK , inna sprawa, że nie wiadomo kiedy, czyli nigdy.
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.

gar
stary wyga
Posty: 1513
Rejestracja: 29-01-2006 16:14
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postautor: gar » 19-11-2014 11:47

Głosowałem na Jelenia - Lwówek - Legnica, Kowary z Karpaczem i Boguszów - Mezimesti.
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...

Awatar użytkownika
wirek
stary wyga
Posty: 1927
Rejestracja: 12-09-2004 21:43
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: wirek » 20-11-2014 12:58

A jak oceniacie szanse takich "egzotycznych" połączeń jak Gryfów - Świeradów, Bogatynia - Zgorzelec czy Mirsk - Jindřichovice? Piszę "egzotycznych", bo jakoś nawet lokalne społeczności specjalnie głośno czy systematycznie o ich reaktywację nie zabiegają. Linia Oleśnica - Syców - Kępno niedawno była wspominana jako element trasy do Warszawy, po połączeniu Wieruszowa z Sieradzem. Więc może kiedyś?

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1158
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Postautor: Hazmburk » 20-11-2014 20:37

Bogatynia (naokoło przez Zawidów) nie ma moim zdaniem szans z busami. W tamtej okolicy bardziej widziałbym pociągi Görlitz - Zgorzelec - Liberec, może z przedłużeniem do Cottbus albo Drezna. Świeradów - podobnie jak Karpacz, chyba głównie na sezonowo-weekendowy ruch turystyczny, bo na wielkie zainteresowanie mieszkańców bym nie liczył. Paradoksalnie, najbardziej godnym uwagi pomysłem (z tych trzech) wydaje mi się odbudowa toru Mirsk - Jindřichovice. Oczywiście potem eksploatacja nie w postaci regularnych całorocznych kursów, ale jako sezonowa kolejka turystyczna. Na podobnej zasadzie, jak działają obecnie normalnie zamknięte "ogryzki" niedaleko w północnych Czechach: do Kamenickiego Šenova ("Kamenický motoráček") czy do Zubrnic. Poza kilkoma niedużymi mostkami nie ma tam po drodze jakichś skomplikowanych obiektów inżynieryjnych, a więc koszt utrzymania kawałka toru nie byłby duży, a mogłaby to być interesująca lokalna atrakcja dla turystów (szczególnie gdyby udało się zdobyć jakiś ciekawy tabor, np. wyremontować oryginalny szynobus, który jeździł przed wojną do Świeradowa).

hm0
wędrowiec
Posty: 497
Rejestracja: 26-02-2011 10:13

Postautor: hm0 » 20-11-2014 20:51

Mirsk - Jindřichovice to chyba w ramach akcji "Tory na rowery". ;)
"Kolej 2022" - w tym roku w Japonii pociągi będą osiągać 1000 km/h, a dolnośląska "wadza" zastanawiać się będzie czy Mezimesti może mieć połączenie osobowe z Polską, podczas gdy połączenie Wrocław-Trutnov przez Adrspach mogłoby być hitem już przyszłego sezonu turystycznego.

Awatar użytkownika
Hazmburk
stary wyga
Posty: 1158
Rejestracja: 19-11-2012 21:51

Postautor: Hazmburk » 21-11-2014 00:28

hm0 pisze:Mirsk - Jindřichovice to chyba w ramach akcji "Tory na rowery"

Czyli jak? Próbuję to sobie wyobrazić, ale nie bardzo mi wychodzi, widać pod względem organizacji transportu kolejowego (?) moja kreatywność jest mniejsza niż Twoja ;)

Jeśli chodzi o pociąg do Trutnova, to może właśnie szykuje się kolejowy hit, bo w przyszłym sezonie pociąg ten pojedzie już nie z Wrocławia, tylko z Legnicy.

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 2050
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postautor: Michał » 21-11-2014 00:59

Hazmburk pisze:
hm0 pisze:Mirsk - Jindřichovice to chyba w ramach akcji "Tory na rowery"

Czyli jak?


Koledze zapewne chodziło o to, że w miejscu linii miała powstać ścieżka rowerowa.
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.

hm0
wędrowiec
Posty: 497
Rejestracja: 26-02-2011 10:13

Postautor: hm0 » 22-11-2014 09:48

Tak, dokładnie. :)
Czyli pociągi do Trutnova będą jeździły z Legnicy I Wrocławia?

Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2491
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Na tapetę wraca sprawa pociągów do Sobótki

Postautor: Leuthen » 24-01-2019 15:29

Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus

Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2491
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Na tapetę wraca sprawa pociągów do Sobótki

Postautor: Leuthen » 28-03-2019 16:58

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokonały we wtorek wyboru najkorzystniejszej oferty wykonawcy rewitalizacji linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Głowny - Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto.
https://gazetawroclawska.pl/blizej-do-r ... omunikacja
Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”