Remont na stacji PKP Jelenia Góra

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Leuthen
stary wyga
Posty: 1611
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Remont na stacji PKP Jelenia Góra

Postautor: Leuthen » 27-06-2015 11:00

"Prawie 24 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestują w modernizacje stacji Jelenia Góra. Będą wyższe, wygodniejsze perony z nowymi windami, odnowionymi wiatami i przejściem podziemnym. Sprawny przejazd pociągów zagwarantują nowe tory. Zmiany na stacji Jelenia Góra to kolejny etap poprawy trasy z Wrocławia w Karkonosze. Rozpoczęły się już pomiary i prace rozbiórkowe.

Zgodnie z podpisaną 12 czerwca br. umową, wykonawca przebuduje na stacji trzy perony. Obiekty będą wyższe i znacznie ułatwią podróżnym wsiadanie do pociągów. Na każdym peronie będzie nowa nawierzchnia, zostaną odnowione wiaty, zamontowane czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Wyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów zagwarantuje lepsze oświetlenie oraz instalacja monitoringu.
Na stacji, z której korzysta wielu kuracjuszy, istotną zmianą będzie budowa trzech wind m.in. dla osób niepełnosprawnych. Prace modernizacyjne obejmą również przejście podziemne, prowadzące bezpośrednio z dworca na perony.

W ramach umowy wymienione będą znajdujące się w obrębie stacji tory i rozjazdy. Nowa infrastruktura zapewni sprawny ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Wykonawcą prac jest konsorcjum Infrakol - Track Tec Construction. Wartość prac wynosi 23,7 mln zł (brutto).

Prace na stacji Jelenia Góra to kontynuacja przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawy linii nr 274 z Wrocławia do Jeleniej Góry. Spółka w ostatnich latach wydała na modernizację tej trasy ponad 400 mln zł. Jeszcze w tym roku zostaną zakończone prace na odcinkach Wojanów - Jelenia Góra i Smolec – Kąty Wrocławskie oraz rozpoczną się prace pomiędzy Marciszowem a Janowicami Wielkimi.

Efektem już wykonanych prac jest skrócenie czasu przejazdu z Jeleniej Góry do stolicy Dolnego Śląska o około 1,5 godziny oraz modernizacja m.in. przystanków i stacji Wałbrzych Miasto. Ukończenie wszystkich zaplanowanych prac pozwoli przejechać trasę Jelenia Góra-Wrocław w niespełna dwie godziny."


http://www.jelonka.com/news,single,init,article,58635

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1809
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 27-06-2015 21:13

Wystarczy, że ławki by wstawili. W chwili obecnej na peronach nie ma ani jednej...

Awatar użytkownika
wirek
stary wyga
Posty: 1927
Rejestracja: 12-09-2004 21:43
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: wirek » 28-06-2015 13:03

Obawiam się, że perony mogą się zarwać pod ciężarem ławek :P Na pewno trzeba odnowić przejście podziemne, bo się sypie a po deszczu jest do pokonania tylko przez kajakarzy. Można przeczytać, kto wyprodukował kafelki podłogowe:
Obrazek

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1809
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 28-06-2015 14:08

Zgadza się, ale po wstawieniu ławek nawet na sypiącym się dworcu wzrosłaby jego funkcjonalność :wink:


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości