Reaktywacja Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 2050
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Reaktywacja Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego

Postautor: Michał » 25-01-2016 00:05

Za stroną http://juliangolak.pl/4-fakty-o-pociagu ... slaskiego/

Kolejny krok do przywrócenia kursowania pociągów na linii kolejowej do Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego zrobiony. Zarząd Województwa podjął właśnie wstępną decyzję o reaktywacji tej trasy.

hm0
wędrowiec
Posty: 497
Rejestracja: 26-02-2011 10:13

Postautor: hm0 » 25-01-2016 07:43

No właśnie, do Stronia Śl. i co dalej? Pakują miliony w linie kolejowe, gdy w tamtym rejonie brakuje (zwłaszcza w weekendy) regularnych połączeń autobusowych typu Stronie Śl. - Bystrzyca Kł. przez Puchaczówkę

Awatar użytkownika
wirek
stary wyga
Posty: 1927
Rejestracja: 12-09-2004 21:43
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: wirek » 25-01-2016 10:52

Z linii korzystają kamieniołomy w Ołdrzychowicach i jej stan do Ołdrzychowic jest raczej lepszy niż linii do Sobótki. Jesienią 2014 miałem okazję iść kawałek po torach ze Stójkowa do Lądka i tam raczej będzie potrzebny remont kapitalny. Czy aby tylko miejscowi będą zinteresowani frekwencją poprzeć istnienie połączenia, bo turyści w weekendy to raczej skromny ułamek :?

Awatar użytkownika
Zły Marcin
obieżyświat
Posty: 864
Rejestracja: 19-07-2013 07:10
Lokalizacja: W-w

Postautor: Zły Marcin » 25-01-2016 11:58

Może jeszcze kuracjusze, których tam chyba więcej niż zwykłych turystów o ile do tego czasu wszystkich tych zdrojowych domów nie polikwidują albo się same nie zawalą.

Awatar użytkownika
Krzysztof63
wędrowiec
Posty: 477
Rejestracja: 10-08-2013 11:18
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: Krzysztof63 » 25-01-2016 13:20

Masz kiepskie i nieaktualne informacje o uzdrowisku.
Góry Sowie nie są tym, czym się wydają ...

Awatar użytkownika
Zły Marcin
obieżyświat
Posty: 864
Rejestracja: 19-07-2013 07:10
Lokalizacja: W-w

Postautor: Zły Marcin » 25-01-2016 14:01

Może tak być, jeszcze nigdy nie korzystałem :lol:

Dolnoślązak
bardzo stary wyga
Posty: 2208
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 25-01-2016 16:14

Karpacz też powinni, choćby sezonowo. Miejscowość znacznie bardziej popularna, "dolnośląskie zakopane" to i potoków byłby nie brak.

Awatar użytkownika
wirek
stary wyga
Posty: 1927
Rejestracja: 12-09-2004 21:43
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: wirek » 25-01-2016 18:27

Dolnoślązak pisze:Karpacz też powinni, choćby sezonowo.

Sądzisz że agencje pracy sezonowej mogłyby bezrobotnych, zamiast w Amazonie, zatrudniać na stanowiskach maszynistów? Sam byłbym ciekaw, jaki jest koszt pracowniczy (nadgodziny?) w kosztach imprezy organizowanej przez miłośników kolei.

Dolnoślązak
bardzo stary wyga
Posty: 2208
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 25-01-2016 19:47

Aż w takie szczegóły nie wnikam, ale mam tu też na myśli normalne pociągi stałego kursowania jak wagon od Rozewia, Karkonoszy czy Sudetów. Wiem, teraz nazwy zupełnie inne i jakieś dzikie ale każdy wie o co chodzi.

gar
stary wyga
Posty: 1513
Rejestracja: 29-01-2006 16:14
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postautor: gar » 25-01-2016 21:32

Obawiam się, że jeszcze wiele wody w Białej Lądeckiej upłynie niż do Stronia pojedziemy koleją, ale kibicować tej inicjatywie będę. Czy ewentualnie reaktywowanego połączenia szybko nie zlikwidują to inna sprawa, bo szanse tej linii na logiczne funkcjonowanie (czyli z dużą liczbą podróżujących) oceniam niestety niezbyt optymistycznie.
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...

Awatar użytkownika
Franiu
podróżnik
Posty: 120
Rejestracja: 16-02-2012 16:35

Postautor: Franiu » 30-01-2016 21:21

gar pisze:Obawiam się, że jeszcze wiele wody w Białej Lądeckiej upłynie niż do Stronia pojedziemy koleją, ale kibicować tej inicjatywie będę. Czy ewentualnie reaktywowanego połączenia szybko nie zlikwidują to inna sprawa, bo szanse tej linii na logiczne funkcjonowanie (czyli z dużą liczbą podróżujących) oceniam niestety niezbyt optymistycznie.


Niestety, od czasu upowszechnienia i potanienia komunikacji samochodowej jakikolwiek sens utrzymania tego typu lini upatrywałbym wyłącznie w przemyśle. Wszak do Ołdrzychowic pociąg dociera, po romanowski urobek.
Od kiedy na trasach Hrabstwa Kłodzkiego, PKS konkuruje z Beskidem sens połączeń kolejowych marnieje wraz z frekwencją. Jeszcze linia międzyleska jakoś przędzie. Gorzej że skupiając się na głównych potokach, pekaesy są powoli wygaszane jako dojazd do sudeckich zakątków.

hm0
wędrowiec
Posty: 497
Rejestracja: 26-02-2011 10:13

Postautor: hm0 » 31-01-2016 18:08

Pamiętam, że kolej zwoziła stamtąd dużo drewna, które było załadowywane w Stroniu.
Czy jest jakiś PKS jeżdżący z Kłodzka przez Puchaczówkę do Bystrzycy?

Awatar użytkownika
Krzysztof63
wędrowiec
Posty: 477
Rejestracja: 10-08-2013 11:18
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: Krzysztof63 » 15-02-2016 22:14

Parę dni temu pojawił się komunikat o reaktywacji przez samorząd wojewódzki 8 linii kolejowych o łącznej długości ponad 250 km, wśród których na pierwszym miejscu wymieniona była linia Krosnowice - Stronie Śl.
Góry Sowie nie są tym, czym się wydają ...

Dolnoślązak
bardzo stary wyga
Posty: 2208
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dolnoślązak » 16-02-2016 09:28

To dobrze, może ponownie zobaczymy tam Karkonosze czy Sudety :wink: Choć teraz to mają jakieś nazwy z krzaka, albo raczej księżyca wzięte...

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 2050
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Postautor: Michał » 26-02-2016 12:25

Za Rynek Kolejowy

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 5546.html#


Jakie linie PLK zmodernizuje z samorządem dolnośląskim?

PLK i Zarząd Województwa Dolnośląskiego szacują koszty planowanej modernizacji linii z Kłodzka do Stronia Śląskiego. Rozważane są także kolejne plany współpracy przy rewitalizacji szlaków i przystanków kolejowych.
Polskie Linie Kolejowe porozumiały się niedawno z Zarządem Województwa Dolnośląskiego ws. modernizacji linii kolejowej 322 z Kłodzka do Stronia Śląskiego. Dzięki tej inwestycji w perspektywie około trzech lat do miejscowości Lądek-Zdrój i Stronie Śląskie w województwie dolnośląskim mają szansę powrócić regularne połączenia kolejowe. O planach tych pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj.

- Plany wykonania prac na linii nr 322 z Kłodzka do Stronia Śląskiego, umożliwiające przywrócenie ruchu kolejowego, są przedmiotem rozważań wspólnie z władzami samorządowymi woj. dolnośląskiego. Jesteśmy na etapie szacowania kosztów, z jakimi należałoby się liczyć aby uzyskać efekty, zapewniające możliwość przywrócenia ruchu pasażerskiego – wyjaśnia Mirosław Siemieniec rzecznik PKP PLK.

Współpraca PKP PLK SA z samorządem województwa dolnośląskiego prawdopodobnie nie zakończy się na modernizacji jednej linii. W porozumieniu przewidziano możliwość zrealizowania w perspektywie do 2020 r. kolejnych projektów.

Jak nas poinformował rzecznik prasowy PLK rozważane są następujące inwestycje:

- modernizacja linii kolejowej nr 292, na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice. Zadanie to jest na liście projektów podstawowych. Realizacja projektu, ze względu na położenie linii obok powstających nowych osiedli, miałaby istotne znaczenia dla rozwoju kolejowej komunikacji wrocławskiej aglomeracji.

- modernizacja przystanku kolejowego Wrocław Muchobór oraz budowę dwóch nowych przystanków, znajdujących się w zasięgu wrocławskiej aglomeracji (Mokronos Górny na linii 274 i Iwiny na linii 276)

- przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój; łączącej wielkie walory turystyczne z funkcją uzupełnienia szynowej komunikacji wałbrzyskiej aglomeracji. Zmodernizowany odcinek byłby częścią pętli Wałbrzych – Jedlina Zdrój – Świdnica – Jaworzyna Śl. – Wałbrzych.

- budowę nowych przystanków (i modernizację istniejących) na liniach 274 i 311 w aglomeracji Jeleniej Góry.

Rozważana jest także możliwość przeprowadzenia w ramach RPO prac na liniach: nr 285 na odcinku Wrocław – Świdnica (przez Sobótkę) i nr 274 na odcinku Jelenia Góra – Zgorzelec. Realizacja tych zamierzeń jest na etapie uzgadniania i zależy m.in. od zapewnienia środków finansowych.


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”