Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Awatar użytkownika
Krzysztof63
wędrowiec
Posty: 324
Rejestracja: 10-08-2013 11:18
Lokalizacja: Świdnica

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Krzysztof63 » 23-09-2016 11:37

A propos Zatorza - nazwa ta nie istnieje także obecnie. Jest ulica Zatorze. Nie ma takiej nazwy w Urzędowym Wykazie Miejscowości w Polsce. Powiedzieć, że "to są szerzej rozumiane okolice stacji węzłowej Ścinawka Średnia" to głupota. W szerzej rozumianych okolicach Ścinawki Średniej leżą Kłodzko i Broumov. Z Drogosławia do Ścinawki Średniej w prostej linii jest 8,5 km, torami ponad 10 km. A po drodze jest Nowa Ruda, która jak najbardziej już wtedy istniała.

Praca naukowa, która "może zawierać pewne nieścisłości lub luki spowodowane wycięciem przez cenzurę" jest co najwyżej ciekawostką historyczną, a nie źródłem poważnej wiedzy. Chcesz czy nie, postęp w naukach historycznych w ostatnich latach jest tak ogromny, że powoływanie się na takie ramoty, bez ich minimalnej chociażby weryfikacji, jest co najwyżej zabawny. Przypomnę, że całkiem niedawno, bo nieco ponad dwieście lat temu, obowiązywała w chemii teoria flogistonu, która też była całkiem całkiem, tylko zawierała pewne luki i nieścisłości.

Może ci się to nie podobać, ale ostatnie lata przynoszą masę materiałów, z których wynika, że dewastacja Śląska była przed wszystkim wynikiem rabunkowej działalności i zwykłej nieudolnościwładz sowieckich i polskich, w latach 1945 - 50, pomijając oczywiście zniszczenia w bezpośrednim rejonie działań wojennych. Takich rzeczy, jak spalenie Nysy pod koniec czerwca 1945 r. czy rozbiórka całego śródmieścia Lwówka Śląskiego w latach 1947-50, czy choćby likwidacja trakcji elektrycznej na dolnośląskich liniach kolejowych, nie uda się zwalić na Niemców, choćbyś się skichał. Przy linii Jelenia Góra - Szklarka Poręba - Jakuszyce, jeszcze w połowie lat osiemdziesiątych stały poniemieckie słupy sieci trakcyjnej, wycięte dopiero podczas ponownej elektryfikacji tego odcinka.
Góry Sowie nie są tym, czym się wydają ...

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3112
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 23-09-2016 13:14

Krzysztof63 pisze:Powiedzieć, że "to są szerzej rozumiane okolice stacji węzłowej Ścinawka Średnia" to głupota.
Głupota tylko dla tych, którzy kwestionują dosłownie wszystkie informacje zawarte w tej pracy jedynie dlatego, że praca ta została napisana już w 1948 roku, i to przez naukowców związanych z poznańskim ośrodkiem uniwersyteckim. Nawet dla dzisiejszego czytelnika nieobeznanego z tym terenem ważniejsza dla uświadomienia sobie miejsca odbudowy wysadzonego mostu by była była właśnie informacja o najbliższej stacji węzłowej. Tak więc jeśli mamy mówić o jakiejś głupocie, to najwyżej obecnych ignorantów, którzy nie potrafią sobie uzmysłowić w jakich czasach i w jakich warunkach powstawała ta praca. To naprawdę przykre czytać wywody ludzi, którym kompletnie brak wyobraźni aby docenić wartość zebranych "na gorąco" danych dotyczących faktów historycznych zawartych w tej pracy.
Krzysztof63 pisze:Praca naukowa, która "może zawierać pewne nieścisłości lub luki spowodowane wycięciem przez cenzurę" jest co najwyżej ciekawostką historyczną, a nie źródłem poważnej wiedzy
Jesteś chyba nakręcony jakąś dziwną ideologią. Dziś nie ma cenzury, a obecne prace naukowe, w tym szereg plagiatów powielających liczne błędy jest po prostu miernej wartości w porównaniu z tamtą pionierską pracą zawierającą ważne dane o Dolnym Śląsku zebrane w ramach ekspedycji naukowej w terenie, o której to pracy niektóre środowiska szerzą fałszywe opinie w niejasnym celu (zapewne politycznym).

Mam jeszcze prośbę. Skup się może lepiej na temacie linii kolejowych, a nie kieruj dyskusję całkowicie nie na temat, np. ogólnej dewastacji Śląska czy rabunkowej działalności albo bezmyślności przy rozbiórce całego śródmieścia Lwówka Śląskiego. Nie jest to żadną rewelacją. Mówił o szabrownictwie i niegospodarności mój ojciec i dziadek, sporo pisano o tym jeszcze w czasach PRL-u. A to, że pojedyncze słupy trakcyjne stały na różnych stacjach na niektórych liniach zbiegających się na węźle Jeleniej Góry i na samej stacji Jelenia Góra, pamiętam doskonale, bo jestem chyba dużo starszy. Ludzie doskonale się po tym orientowali, że przed wojną linie te były zelektryfikowane i doskonale wiedzieli kiedy i jakie ekipy zdemontowały trakcję elektryczną, zabierając wszystko łącznie z taborem.
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

Leuthen
stary wyga
Posty: 1831
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Leuthen » 23-09-2016 14:22

Lech pisze:
Leuthen pisze:Obrażaj mnie dalej
Bynajmniej nie zarejestrowałem się na tym forum aby kogokolwiek obrażać.

Co nie przeszkadza mi stwierdzić, że aktualnie świetnie Ci to idzie. Jeśli wypomniany w sąsiednim wątku "świr" jest komplementem czy innym wyrazem uznania, to ja dziękuję. Masz luki w wiedzy równie duże jak odległość między Sudetami a Poznaniem. Lepiej je łatać i nadrabiać braki, niż wykorzystywać czas na obrażanie innych. Nikt nie jest "alfą i omegą", ale Ty wszystkim usiłujesz wmówić, że jest jeden wyjątek od tej reguły...
"Każdy wschód słońca Ciebie zapowiada, nie pozwól nam przespać poranka".

Fadel
obieżyświat
Posty: 981
Rejestracja: 27-05-2009 20:17

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Fadel » 23-09-2016 14:26

Panowie, karmicie trolla.

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3112
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 23-09-2016 14:51

@Fadel - A nie jest to czasami na trollizm zbiorowy w stylu zebrała się grupa forumowych trolli i "huzia ja Józia"?
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

Awatar użytkownika
Pudelek
bardzo stary wyga
Posty: 3548
Rejestracja: 12-11-2007 17:06
Lokalizacja: Oberschlesien, Kreis Nikolei / Oppeln

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Pudelek » 23-09-2016 15:20

Fadel pisze:Panowie, karmicie trolla.


Pora na nakręcenie drugiej części Smoleńska. Tym razem tematyką będzie zamach na godność kolejarzy i Lecha. Zamiast lokomotyw podstawią pękające parówki, które będą jeździć po torach z pogniecionych puszek.
"Szanowny Prezydencie. Błogosławione łono, które Ciebie nosiło i piersi, które ssałeś."

https://picasaweb.google.com/110344506389073663651

http://hanyswpodrozach.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3112
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 23-09-2016 15:43

Szczególnie po ostatniej wypowiedzi wygląda na to, że forum to stało się głównie miejscem popisywania się złośliwców i błaznów, a poważna dyskusja na ważne tematy przechodzi do historii. Coś a'la występy niektórych posłów w polskim Sejmie.
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1903
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Dolnoślązak » 25-09-2016 10:07

Human pisze:
Leuthen pisze:PS Jeszcze raz polecam wszystkim film "Sługi boże", który obejrzałem przedwczoraj. Wrocławianom polecam to zrobić w środę w DCF (wtedy bilety są tylko po 11 zł :mrgreen: ).


Ja Cię proszę... Chyba, że polecasz oglądanie gołych cycków i tyłka Foremniak

Panowie! Zdaje się, że doktor Stankiewicz-Burska pod tym względem jest już nieco... przebrzmiała :mrgreen:

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3112
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 25-09-2016 11:01

Leuthen pisze:Obrażaj mnie dalej
Lech pisze:najbardziej spaskudzili ten kraj ci, którzy się tymi fobiami podniecają, wypisują gdzie się da podobne farmazony, bo nie potrafią zachować dystansu i czynią sobie z tego pożywkę do wywoływania jałowych dyskusji. Ja się dystansuję zarówno od jednych i od drugich świrów.
Leuthen pisze:Jeśli wypomniany w sąsiednim wątku "świr" jest komplementem czy innym wyrazem uznania, to ja dziękuję.
W takim razie podziękuj sam sobie, że przyjąłeś to jako osobistą obrazę, bo określenia "świry" użyłem w liczbie mnogiej w odniesieniu do ludzi, którzy po jednej stronie ekscytują się katastrofą smoleńską i robią sobie z tego niewybredne kpiny albo też po drugiej stronie traktują tą tragedię jako najświętsze narodowe męczeństwo.
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

Leuthen
stary wyga
Posty: 1831
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Leuthen » 25-09-2016 14:10

Dolnoślązak pisze:
Human pisze:
Leuthen pisze:PS Jeszcze raz polecam wszystkim film "Sługi boże", który obejrzałem przedwczoraj. Wrocławianom polecam to zrobić w środę w DCF (wtedy bilety są tylko po 11 zł :mrgreen: ).


Ja Cię proszę... Chyba, że polecasz oglądanie gołych cycków i tyłka Foremniak

Panowie! Zdaje się, że doktor Stankiewicz-Burska pod tym względem jest już nieco... przebrzmiała :mrgreen:

Grający główną rolę w filmie "Sługi boże" Bartłomiej Topa jest i tak młodszy od Foremniak. Oboje są z rocznika 1967, przy czym Topa z maja, a "Piękna" ze stycznia. Niby niecałe pół roku, ale jednak wielka różnica - zwłaszcza, gdy za chwilę ma obojgu stuknąć pięćdziesiątka :mrgreen:



Natomiast dla "zimnego Lecha" (by przywołać pewną reklamę rozpalającą niegdyś emocje z powodu jej lokalizacji naprzeciw Wawelu po drugiej stronie Wisły; takowoż dla podkreślenia niezmiennego opanowania tego forumowicza, jego zimnej krwi, wysokiej zawartości merytorycznej jego postów i - oczywiście bez jakiejkolwiek złośliwej aluzji co do jego wieku :P ) -
krótka historyjka z komiksu o smerfach. Gwoli wyjaśnienia - widoczne na obrazku jajko, po uderzeniu w nie, spełniało życzenie tego, kto je wypowiedział.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A gdy wszystko wróciło do normy...
Obrazek
"Każdy wschód słońca Ciebie zapowiada, nie pozwól nam przespać poranka".

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3112
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 26-09-2016 07:09

Krzysztof63 pisze:A propos Zatorza - nazwa ta nie istnieje także obecnie.
Hmm. Nie istnieje?

Obrazek

Fragment mapy pochodzi z państwowej strony > http://geoportal.gov.pl/

Dodam jeszcze, że widoczny na mapie Drogosław w pierwszych latach powojennych był samodzielną wsią. Dopiero później został wchłonięty przez rozrastające się miasto Nowa Ruda.
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

hm0
wędrowiec
Posty: 470
Rejestracja: 26-02-2011 10:13

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: hm0 » 26-09-2016 08:46

Lechu, daj mapę z lat 50-tych. Na pewno okaże się w legendzie, że Zatorze nazwali pionierscy kolejarze z Wielkopolski.:)

Nazwy "Zatorze" nie ma od dawna w Państwowym Rejestrze Nazw Geograficznych. A mapa, którą się posiłkujesz, pochodzi najpóźniej z lat 80-tych.

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3112
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 26-09-2016 09:26

hm0 pisze:Lechu, daj mapę z lat 50-tych. Na pewno okaże się w legendzie, że Zatorze nazwali pionierscy kolejarze z Wielkopolski.
Całkiem możliwe, jeśli Ty taką mapę w tamtych latach opracowałeś... W każdym razie jest faktem nie do podważenia, że tuż po wojnie Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych w Poznaniu, dysponująca odpowiednią kadrą, wielu przedwojennym jeszcze kolejarzom wręczyła tzw. dekret, skierowując ich na Ziemie Zachodnie do obsługi linii kolejowych, w tym na Dolny Śląsk.
hm0 pisze:Nazwy "Zatorze" nie ma od dawna w Państwowym Rejestrze Nazw Geograficznych. A mapa, którą się posiłkujesz, pochodzi najpóźniej z lat 80-tych.
Nie zamierzam kwestionować czego obecnie formalnie nie ma, tylko piszę o tym co obecnie jest na mapach na państwowych portalach i co zastali kolejarze przejmujący kolejowe szlaki w Sudetach po II wojnie światowej. W każdym razie złośliwe uwagi pod adresem autorów pionierskiej pracy pt. "Dolny Śląsk": "na tej linii kolejowej w okolicach Ścinawki Średniej NIE MA żadnego mostu" czy że wskazanie Ścinawki Średniej jako najbliższej w okolicy mostu stacji węzłowej na tej linii - "to głupota", de facto świadczy o głupocie wnoszącego te uwagi i innych negujących cokolwiek napisali autorzy tamtej pracy. Ta głupota polega na tym, że brak im wyobraźni i nie potrafią zrozumieć sytuacji w jakiej powstawała ta praca w tamtych czasach i w tamtych warunkach.

Leuthen
stary wyga
Posty: 1831
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Leuthen » 26-09-2016 20:29

Lech pisze:W każdym razie złośliwe uwagi pod adresem autorów pionierskiej pracy pt. "Dolny Śląsk": "na tej linii kolejowej w okolicach Ścinawki Średniej NIE MA żadnego mostu" czy że wskazanie Ścinawki Średniej jako najbliższej w okolicy mostu stacji węzłowej na tej linii - "to głupota", de facto świadczy o głupocie wnoszącego te uwagi i innych negujących cokolwiek napisali autorzy tamtej pracy. Ta głupota polega na tym, że brak im wyobraźni i nie potrafią zrozumieć sytuacji w jakiej powstawała ta praca w tamtych czasach i w tamtych warunkach.

Myślę, że armia pruska powinna wydelegować pewien regiment, by złożyć wizytę w Wielkopolsce. Najwyższa pora nawiązać do wspaniałych tradycji z okresu wojny siedmioletniej :mrgreen:
"Każdy wschód słońca Ciebie zapowiada, nie pozwól nam przespać poranka".

Awatar użytkownika
Pudelek
bardzo stary wyga
Posty: 3548
Rejestracja: 12-11-2007 17:06
Lokalizacja: Oberschlesien, Kreis Nikolei / Oppeln

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Pudelek » 26-09-2016 20:47

znaczy... mają przyłączyć Posen do Macierzy? :D
"Szanowny Prezydencie. Błogosławione łono, które Ciebie nosiło i piersi, które ssałeś."

https://picasaweb.google.com/110344506389073663651

http://hanyswpodrozach.blogspot.com/


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości