Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Awatar użytkownika
Pudelek
bardzo stary wyga
Posty: 3405
Rejestracja: 12-11-2007 17:06
Lokalizacja: Oberschlesien, Kreis Nikolei / Oppeln

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Pudelek » 27-09-2016 16:33

Leuthen pisze: O tzw. I powstaniu wielkopolskim mało kto wie i chyba nawet uczniowie w szkołach są katowani martyrologicznymi wynikami kolejnych nieudanych powstań (jako były nauczyciel nie przypominam sobie, bym w podręczniku do historii dla gimnazjum widział jakąkolwiek wzmiankę o PW 1806).

a kto wie o powstaniu sejneńskim? Chyba jeszcze mniej osób :P

Zaś co do III Powstania Śląskiego.

ale ja pisałem o roku 1920 :lol:

Pewien kolega w czasie studiów (pochodzący właśnie z G.Śląska) usiłował mnie i moich znajomych przekonać podczas spaceru po Górze Św. Anny, że majową bitwę AD 1921 o tą górę Polacy... wygrali

może był członkiem Ruchu Obywatelskiego Polski Śląsk? :mrgreen: Co prawda większość z nich jest z Zagłębia, Jaworzna i ogólnie z Małopolski, ale na manifestacjach podają się zawsze za synów ziemi śląskiej i też tak podobnie orientują się w jej historii :lol:
"Szanowny Prezydencie. Błogosławione łono, które Ciebie nosiło i piersi, które ssałeś."

https://picasaweb.google.com/110344506389073663651

http://hanyswpodrozach.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3006
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 27-09-2016 18:36

Leuthen pisze:to jeszcze Łokietek koronował się na Wawelu, a nie w Gnieźnie. Ci biedni Wielkopolanie... Zawsze pod górę i zawsze pod wiatr :P
Gwoli ścisłości, bo nic o tym nie wspomniałeś (zapewne nawet nie wiesz) to Wielkopolanie mieli inne plany. Zamierzali pozostawić koronę polską czeskim dynastom. Pamiątką po tych planach są kamienne zworniki w katedrze gnieźnieńskiej z czeskimi herbami. Umieszczono je już po śmierci Wacława II i jego następcy - Wacława III, podczas przebudowy katedry na styl gotycki w II połowie XIV wieku za sprawą ówczesnego arcybiskupa gnieźnieńskiego Bodzanty, który należał do grona zwolenników związania korony polskiej z czeskimi dynastami - zabiegał wówczas o wprowadzenie na tron Polski Zygmunta Luksemburskiego i liczył na jego koronację w gnieźnieńskiej katedrze. Zdjęcie przedstawiające jeden z tych zworników zrobiłem podczas zwiedzania katedry. Nawiasem mówiąc oprowadzałem tam też kilka razy wycieczki zaprzyjaźnionych Czechów, m.in. związanych z wydawanym we Vrchlabí miesięcznikiem Krkonoše. To ich bardzo zaciekawiło. Żartowaliśmy sobie, żeby przyłączyć do Wielkopolski Czechy razem z Dolnym Śląskiem :P

Obrazek
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

Leuthen
stary wyga
Posty: 1611
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Leuthen » 27-09-2016 19:26

Pudelek pisze:
Leuthen pisze: O tzw. I powstaniu wielkopolskim mało kto wie i chyba nawet uczniowie w szkołach są katowani martyrologicznymi wynikami kolejnych nieudanych powstań (jako były nauczyciel nie przypominam sobie, bym w podręczniku do historii dla gimnazjum widział jakąkolwiek wzmiankę o PW 1806).

a kto wie o powstaniu sejneńskim? Chyba jeszcze mniej osób :P

Obiło mi się o uszy, ale szczegółów nie znam. Gdybym przez pytanie o nie oblał egzamin z HP w dwudziestoleciu, pewnie potem dowiedziałbym się więcej. Ale na ww. egzaminie miałem bardziej przyjazne pytania :D

Pudelek pisze:
Leuthen pisze:Zaś co do III Powstania Śląskiego.

ale ja pisałem o roku 1920 :lol:

Jak to mawiają Amerykanie - sorry, my mistake. Omyliłem się. Wiem, że w 1920 było II pś :wink:

Pudelek pisze:
Leuthen pisze:Pewien kolega w czasie studiów (pochodzący właśnie z G.Śląska) usiłował mnie i moich znajomych przekonać podczas spaceru po Górze Św. Anny, że majową bitwę AD 1921 o tą górę Polacy... wygrali

może był członkiem Ruchu Obywatelskiego Polski Śląsk? :mrgreen: Co prawda większość z nich jest z Zagłębia, Jaworzna i ogólnie z Małopolski, ale na manifestacjach podają się zawsze za synów ziemi śląskiej i też tak podobnie orientują się w jej historii :lol:

Nie wiem kogo i co popierał albo z kim sympatyzował, ale omal się wtedy nie roześmiałem na głos :lol:
Nawiasem mówiąc - wycieczka owa miała miejsce w czasach, gdy na tzw. starym domu pielgrzyma wciąż było widać pozostałości po znakach Czerwonego Krzyża (z czasów II w.św. - gdy obiekt pełnił funkcję szpitala/lazaretu).

Lech pisze:Gwoli ścisłości, bo nic o tym nie wspomniałeś (zapewne nawet nie wiesz) to Wielkopolanie mieli inne plany.

Po dziś dzień żałuję, że na studiach nie miałem przedmiotu "Rola Wielkopolski w historii Polski". Ciągle mi uświadamiasz, ile przez to straciłem :D :P :lol: Ale wyobraź sobie - w podręczniku do historii Polski obejmującego średniowiecze, z którego uczyłem się do egzaminu, owa sprawa - rzekomo mi nieznana - była opisana. I ją pamiętam. Przykro mi, że nie piszę o historii Wielkopolski tak szeroko, epicko i w zgodzie z faktami, co Ty, ale niestety - z nas dwóch tylko Ty możesz powtórzyć o sobie słowa pewnej piosenki, brzmiące: "Jestem z wszystkich najpiękniejszy, a na pewno najskromniejszy" :mrgreen:
Aby być ścisłym, mogę dodać, że z ww. egzaminu (średniowiecze - Polska) otrzymałem ocenę "db+" (4.5). Gdybym otrzymał pytanie z zakresu historii Wielkopolski (np. życie i działalność Przemysła II), z pewnością wyleciałbym z egzaminu z hukiem mając 2.0 w indeksie. Nie każdy może być Lechem - i to w dodatku tak wszechwiedzącym jak Ty :lol:
"Każdy wschód słońca Ciebie zapowiada, nie pozwól nam przespać poranka".

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3006
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 27-09-2016 20:10

Leuthen pisze:owa sprawa - rzekomo mi nieznana - była opisana. I ją pamiętam.
Taaa? O czeskich herbach w zwornikach sklepienia naw bocznych w katedrze w Gnieźnie i konkretnie dlaczego je tam umieszczono, też było szczegółowo opisane? A o czeskich herbach na zwornikach gotyckiego sklepienia w piwnicy poznańskiego ratusza też coś bliżej wiesz? Watpię :P O tym też wiedziałeś? > http://www.jacek-potocki.pl/?czesko-pol ... jiraska,22
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

Leuthen
stary wyga
Posty: 1611
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Leuthen » 27-09-2016 20:35

Lech pisze:
Leuthen pisze:owa sprawa - rzekomo mi nieznana - była opisana. I ją pamiętam.
Taaa? O czeskich herbach w zwornikach sklepienia naw bocznych w katedrze w Gnieźnie i konkretnie dlaczego je tam umieszczono, też było szczegółowo opisane? A o czeskich herbach na zwornikach gotyckiego sklepienia w piwnicy poznańskiego ratusza też coś bliżej wiesz? Watpię :P O tym też wiedziałeś? > http://www.jacek-potocki.pl/?czesko-pol ... jiraska,22

Odpowiem na Twoje pytania, gdy Ty odpowiesz na moje, które zadałem Ci w tym wątku, a Ty się uchyliłeś od odpowiedzi na nie. Jak odpowiesz na wszystkie, ja odpowiem na te z zacytowanej wyżej pisemnej wypowiedzi. Jak lubisz erystykę, to ja też się w nią zabawię :twisted:
"Każdy wschód słońca Ciebie zapowiada, nie pozwól nam przespać poranka".

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3006
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 27-09-2016 20:51

Leuthen pisze:Odpowiem na Twoje pytania, gdy Ty odpowiesz na moje, które zadałem Ci w tym wątku
E tam, nie zamierzam się z Tobą przekomarzać jak mały dzieciok. Napisałem krotko: wątpię i tyle wystarczy.
PS. Fojer do spalenia tej książki już przygotowujesz?
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

Leuthen
stary wyga
Posty: 1611
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Leuthen » 27-09-2016 21:11

Lech pisze:
Leuthen pisze:Odpowiem na Twoje pytania, gdy Ty odpowiesz na moje, które zadałem Ci w tym wątku
E tam, nie zamierzam się z Tobą przekomarzać jak mały dzieciok. Napisałem krotko: wątpię i tyle wystarczy.

Ty i krótko :?: Nie rozśmieszaj mnie :mrgreen:
Unikanie niewygodnych pytań - typowy chwyt erystyczny. Jesteś wielbicielem wiadomego dzieła Schopenhauera :?:
Zamiast palić książki, chętnie wysłałbym do Poznania inkwizycję (stos sam bym ułożył) :D Niestety, watykańska Kongregacja Nauki Wiary - spadkobierczyni i kontynuatorka Świętego Oficjum (powołanego w celu "„zachowania i obrony jedności wiary oraz wykrywania i zwalczania błędów oraz fałszywych doktryn”; pasuje :!: :mrgreen: ), od ponad pół wieku (po reformie wprowadzonej przez Pawła VI) nie prowadzi już Indeksu Ksiąg Zakazanych (został zniesiony), a palenia na stosie zaprzestała dużo wcześniej. Szkoda :twisted:
"Każdy wschód słońca Ciebie zapowiada, nie pozwól nam przespać poranka".

Awatar użytkownika
Krzysztof63
wędrowiec
Posty: 260
Rejestracja: 10-08-2013 11:18
Lokalizacja: Świdnica

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Krzysztof63 » 28-09-2016 07:19

Pudelek pisze:udane było również powstanie w Wielkopolsce w 1806 roku...

Nie było takiego powstania. To przyjęta całkiem niedawno, mocno na wyrost, definicja wydarzeń, polegających na formowaniu oddziałów polskich przez Dąbrowskiego i Wybickiego w listopadzie i grudniu 1806 r., któremu to formowaniu nikt nie przeciwdziałał. Euforii zresztą nie było i formowanie przebiegało ze znacznymi problemami, na kampanię pomorską wysłano ledwo skompletowane pierwsze bataliony regimentów, pozostałe poddodziały z braku ludzi i wyposażenia zostały na miejscu, uzupełniano z nich straty bojowe. Dodam, że cała ówczesna legia poznańska była umundurowana w pruskie mundury, które wymieniono na polskie dopiero w latach 1808 - 09.

To zresztą żywa ilustracja tego, że Wielkopolanie mają zawsze pod wiatr i pod górę - po wszystkim książę Pepi wyślizgał Dąbrowskiego z dowództwa armii, a pułki legii poznańskie otrzymały ostatnie numery ewidencyjne (9 - 12), po legii warszawskie i kaliskiej.

Lech pisze: Nawiasem mówiąc oprowadzałem tam też kilka razy wycieczki zaprzyjaźnionych Czechów...

Tak, czeska tradycja zwiedzania katedry gnieźnieńskiej sięga 1038 r.
Góry Sowie nie są tym, czym się wydają ...

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3006
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 28-09-2016 07:59

Krzysztof63 pisze:
Lech pisze: Nawiasem mówiąc oprowadzałem tam też kilka razy wycieczki zaprzyjaźnionych Czechów...

Tak, czeska tradycja zwiedzania katedry gnieźnieńskiej sięga 1038 r.
O tym też wtedy rozmawialiśmy z grupą zaprzyjaźnionych Czechów, szczególnie na Ostrowie Lednickim i w Gieczu. Mało kto zna zapis czeskiego kronikarza Kosmasa o wyprawie księcia Brzetysława do Wielkopolski; "gdy przybył do grodu Giecz, grodzianie oraz wieśniacy, którzy się tam schronili, nie czując się na siłach znieść uderzenia księcia, wyszli mu naprzeciw niosąc złotą gałązkę, co było znakiem poddania się, i pokornie prosili, aby ich w pokoju z ich trzodami i innymi przynależnościami przeniósł do Czech. Książę, dogadzając ich prośbom, skoro przeprowadził ich do Czech, dał im niemałą część lasu zwanego Černin, ustanawiając jednego z nich ich zwierzchnikiem i sędzią, i postanowił, aby tak oni, jaki ich potomkowie żyli na wieki według prawa, jakie mieli w Polsce, i od miasta, z którego się wywodzili, aż do dziś zwani są Gieczanami"

O tych Hedčanach można dziś przeczytać: "Ves vznikla pravděpodobně osazením polskými zajatci Hedčany, které do Čech přivedl roku 1039 kníže Břetislav I. ze svého vítězného tažení." > https://cs.wikipedia.org/wiki/Hedčany
"Hedčané byli polští obyvatelé hradu Hedče (en:Giecz, Gdecz) a okolních vesnic, které český kníže Břetislav I. zajal a přivedl do Čech kolonizovat Kralovicko, tj. severovýchodní část dnešního okresu Plzeň-sever, a Rokytensko, dnešní jižní část okresu Rakovník." > https://cs.wikipedia.org/wiki/Hedčané
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

Leuthen
stary wyga
Posty: 1611
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Leuthen » 28-09-2016 16:40

Krzysztof63 pisze:
Pudelek pisze:udane było również powstanie w Wielkopolsce w 1806 roku...

Nie było takiego powstania. To przyjęta całkiem niedawno, mocno na wyrost, definicja wydarzeń, polegających na formowaniu oddziałów polskich przez Dąbrowskiego i Wybickiego w listopadzie i grudniu 1806 r., któremu to formowaniu nikt nie przeciwdziałał. Euforii zresztą nie było i formowanie przebiegało ze znacznymi problemami, na kampanię pomorską wysłano ledwo skompletowane pierwsze bataliony regimentów, pozostałe poddodziały z braku ludzi i wyposażenia zostały na miejscu, uzupełniano z nich straty bojowe. Dodam, że cała ówczesna legia poznańska była umundurowana w pruskie mundury, które wymieniono na polskie dopiero w latach 1808 - 09.

To zresztą żywa ilustracja tego, że Wielkopolanie mają zawsze pod wiatr i pod górę - po wszystkim książę Pepi wyślizgał Dąbrowskiego z dowództwa armii, a pułki legii poznańskie otrzymały ostatnie numery ewidencyjne (9 - 12), po legii warszawskie i kaliskiej.

Lech pisze: Nawiasem mówiąc oprowadzałem tam też kilka razy wycieczki zaprzyjaźnionych Czechów...

Tak, czeska tradycja zwiedzania katedry gnieźnieńskiej sięga 1038 r.

Skoro już mowa o zasługach Wielkopolan w kampanii 1806/1807 - nie od rzeczy będzie wspomnieć, że jeden z pruskich regimentów obsadzających twierdzę Wrocław w zdecydowanej mierze miał żołnierzy rekrutowanych z Wielkopolski (2 bataliony), w związku z czym podczas (niezbyt długiego) oblężenia przez IX Korpus Wielkiej Armii absolutnie nie był podatny na dezercje :mrgreen: Powinniśmy - jako wrocławianie - ufundować dzielnym dezerterom wielkopolskim z armii pruskiej tablicę pamiątkową (rocznica oblężenia tuż tuż :D ) - z podziękowaniami za obniżenie siły ojowej pruskiego garnizonu i tym samym przyczynienie się do rychlejszej kapitulacji załogi. Wiem, kto może dokonać jej odsłonięcia. Domyślacie się :?: :P
"Każdy wschód słońca Ciebie zapowiada, nie pozwól nam przespać poranka".

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3006
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 28-09-2016 19:16

A tu jeszcze jeden przykład miejsca, tym razem w Sudetach, gdzie tablica pamiątkowa przypomina o związkach Wielkopolski z Czechami.

Obrazek
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

Leuthen
stary wyga
Posty: 1611
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Leuthen » 29-09-2016 00:54

Wielkopolska zawsze czeska :!: :D
A Eliszka czyli Ryksa Elżbieta, córka Przemysła II i żona króla Czech Wacława II :?: To od niej czeski Hradec uzyskał drugi człon nazwy - Kralove.
Wieża widokowa "Eliszka" obok tvrz (pevnost/twierdza) Stachelberg - między Lubawką a Trutnovem.
Obrazek

I drewniana rzeźba królowej obok wieży - z lwem czeskim i orłem wielkopolskim
Obrazek

PS Piłsudski nie ufał pepikom za grosz - i miał rację. Nic dziwnego, że po Wielkopolanach "pojechał" nawet słynny polski reżyser Jerzy Hoffman (krakowianin z urodzenia zresztą - to wiele tłumaczy :mrgreen: ), który w swym nie mniej słynnym filmie o bitwie warszawskiej 1920 (ach ta Natasza Urbańska prująca z ckm-u do bolszewików, wydająca przy tym jęki rozkoszy :lol: ) umieścił scenę, w której kanonik Adamski (grany przez Krzysztofa Globisza) "w imieniu społeczeństwa poznańskiego 'wyraża zaniepokojenie' w rozmowie z Piłsudskim" (dopatrując się w odwrocie WP zdrady tkwiącej korzeniami w Belwederze) :twisted:
http://www.filmweb.pl/film/1920+Bitwa+W ... ki,2494768
"Każdy wschód słońca Ciebie zapowiada, nie pozwól nam przespać poranka".

Awatar użytkownika
Lech
bardzo stary wyga
Posty: 3006
Rejestracja: 08-01-2005 18:39
Lokalizacja: Poznań (spod Moraskiej Góry)

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Lech » 29-09-2016 06:57

Piłsudski nie miał racji za grosz. Wiemy dobrze do czego to doprowadziło. Miał natomiast rację prezydent Poznania Cyryl Ratajski, nie tylko polityk ale także turysta i krajoznawca, który w roku 1910 założył Polskie Towarzystwo Turystyczne "Beskid" w Raciborzu i Cieszynie. Wg relacji jego syna, Ziemowita, zdobył wiele szczytów Tatr i kilkakrotnie był na Śnieżce. W latach 1924 do 1925 Ratajski pełnił funkcję Ministra Spraw Wewnętrznych w gabinecie Władysława Grabskiego. Wzywał do współpracy Czechów i Słowaków i przestrzegał przed krótkowzroczną polityką separatyzmu, a to się nie podobało Piłsudskiemu i politykom związanym z jego obozem.

Ratajski dążył do zacieśnienia stosunków polsko-czeskich od dawna. Należał też wraz z żoną Stanisławą do współzałożycieli Towarzystwa Polsko-Czechosłowackiego w Poznaniu (1925). Za działalność na rzecz zbliżenia tych dwóch narodów nadano mu członkostwo honorowe Towarzystwa, a w roku 1929 otrzymał od rządu czeskiego komandorię Orderu Białego Lwa. W jednym z jego przemówień czytamy: "Tworzy się potężna – jak potężną jest zawiść i nienawiść – koalicja państw rzekomo pokrzywdzonych traktatem wersalskim, sojusz ten zawiera się – jeśli już nie jest zawarty – w moc złowrogą, zagrażającą pokojowi europejskiemu. Nawała ta na widnokręgu już jest widoczna, rośnie z siłą nadciągającej burzy i wyładuje się niechybnie nad narodami czeskim i polskim. Biada Czechom i Polakom, jeśli nie dojrzą grozy bezpośrednio nad nimi wiszącej; biada im, jeśli poprzez najlepsze chęci pokojowe nie dostrzegą dość wcześnie zarzewia pożaru (...)" (z przemówienia na akademii w dniu 28.X.1932). Jego słowa, niestety, okazały się prorocze... Twierdzisz, że nie było tak?

PS. Jak wredna była polityka Warszawki wobec Wielkopolan świadczy fakt, że kiedy 26 czerwca 1934 roku Ratajski został ponownie wybrany prezydentem Poznania, to nie uzyskał poparcia ministra, który wprowadził do Poznania prezydenta komisarycznego, Erwina Więckowskiego (byłego legionistę i zwolennika Piłsudskiego) a potem Tadeusza Ruge. Z chwilą wybuchu II wojny światowej Ratajski objął urząd prezydenta Miasta Poznania, po tym jak z miasta wyjechał dotychczasowy prezydent Tadeusz Ruge.
Obrazek
"Bokeh to nie jest w ogóle żaden efekt. To jest cecha konstrukcyjna obiektywu." (Janusz z Wrocławia 22-03-2017)

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1811
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Dolnoślązak » 29-09-2016 11:38

Z jednej strony się z Lechem zgadzam - Piłsudski błąd popełnił http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-oneci ... sci/y7qx4e

Z drugiej strony, przecież Czesi poddali się bez jednego wystrzału więc mieliby zatem obronić nas? A Słowacy sami na nas przecież napadli, przyłączywszy się do silniejszego, jak te sępy. Dlatego do dziś nie lubię Słowaków :wink: Oczywiście to tylko drobne ekscesy w porównaniu z tym co wyprawiali np Ukraińcy :evil:

Awatar użytkownika
Pudelek
bardzo stary wyga
Posty: 3405
Rejestracja: 12-11-2007 17:06
Lokalizacja: Oberschlesien, Kreis Nikolei / Oppeln

Re: Kto rozpowszechnia fałszywe informacje o stanie infrastruktury kolejowej w Sudetach po II wojnie światowej?

Postautor: Pudelek » 29-09-2016 12:56

Wystrzały czeskie były w Mistku, nawet trupy ;)

PS>Słowacy zrobili dokładnie to samo co rok wcześniej Polacy - wykorzystali ciężką sytuację sąsiada do realizacji swojej własnej polityki. Tylko o tym pierwszym jakoś się nad Wisłą albo nie wspomina, albo tłumaczy się "sprawiedliwością dziejową, narodową, powrotem do Macierzy" itp.. Jak zawsze ;)
"Szanowny Prezydencie. Błogosławione łono, które Ciebie nosiło i piersi, które ssałeś."

https://picasaweb.google.com/110344506389073663651

http://hanyswpodrozach.blogspot.com/


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość