http://wroclaw.tvp.pl/36223515/ruszyly- ... -do-rudnej
Najbardziej zaciekawił mi końcowy fragment, mianowicie: "Według przedstawicieli Kolei Dolnośląskich, bo ta firma jest zainteresowana przewozem pasażerów na tej trasie, podróż z Lubina przez Legnicę do Wrocławia zajmie 60 minut."
Jestem ciekaw, jak to możliwe, skoro obecnie trasę Wrocław-Legnica pociągi KD pokonują przeciętnie w 53 minuty...
Ruszył długo oczekiwany remont linii kolejowej przez środek Zagłębia Miedziowego
Ruszył długo oczekiwany remont linii kolejowej przez środek Zagłębia Miedziowego
Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Re: Ruszył długo oczekiwany remont linii kolejowej przez środek Zagłębia Miedziowego
Trzeba urwać jeszcze 8 minut na trasie Wrocław - Legnica i da się to zrobić. Pytanie czy im się uda ?
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...
- Krzysztof63
- wędrowiec
- Posty: 477
- Rejestracja: 10-08-2013 11:18
- Lokalizacja: Świdnica
Re: Ruszył długo oczekiwany remont linii kolejowej przez środek Zagłębia Miedziowego
Da się zrobić po uruchomieniu Świebodzkiego, i rozładowaniu tłoku na estakadzie.
Góry Sowie nie są tym, czym się wydają ...
Re: Ruszył długo oczekiwany remont linii kolejowej przez środek Zagłębia Miedziowego
Krzysztof63 pisze:Da się zrobić po uruchomieniu Świebodzkiego, i rozładowaniu tłoku na estakadzie.
Świebodzki? A komu to potrzebne? Relikt przeszłości, nie pasuje do nowoczesnego myślenia o transporcie. Tym bardziej że komunikacja miejska we Wrocławiu to równia pochyła, nie chcemy chyba skazywać nikogo na taszczenie tobołów tramwajami?
Połączyć obiegi ze wschodu i zachodu, usprawnić manewry na zachodniej głowicy (ograniczyć pałętanie się tam manewrówek), zainwestować w nowocześniejszą blokadę od Grabiszyna.
Estakada ma jeszcze zapas, ćwierć wieku temu pociągów było więcej i jakoś się nie korkowało. Poza tym z racji przebudowy wiaduktów na obwodnicy towarowej w ciągu dnia przez Główny przejeżdżają ciężkie składy.
Re: Ruszył długo oczekiwany remont linii kolejowej przez środek Zagłębia Miedziowego
"Remont biegnącej przez środek Zagłębia Miedziowego linii kolejowej numer 289 nabiera tempa. Prace ruszyły w marcu, potrwają do lipca przyszłego roku. Plany zakładają wymianę 40 kilometrów torów, części trakcji elektrycznej, modernizację wszystkich przejazdów kolejowych oraz stacji i przystanków.
W rejonie stacji Lubin trwa budowa nowych rozjazdów. Prace będą prowadzone także podczas świątecznego weekendu. Pośpiech jest konieczny, bo od torów i transportu kolejowego odcięto KGHM. Miedziowa spółka zgodziła się na to pod warunkiem, że przerwa potrwa nie dłużej niż tydzień.
Trwające prace z zainteresowaniem obserwują mieszkańcy Lubina. Stacja wygląda teraz jak po bombardowaniu. Po zakończeniu inwestycji przez miasto znów będą jeździły pociągi osobowe. Tak jak wiele lat temu.
Linia 289 prowadzi z Legnicy przez Lubin do miejscowości Rudna Gwizdanów. Remont całej trasy będzie kosztował prawie 200 mln zł.
Przewozami pasażerskim na trasie zainteresowane są Koleje Dolnośląskie. Według przedstawicieli spółki połączenia znajdą się już w grudniowym rozkładzie jazdy. Zdaniem przedstawicieli inwestora to nierealny termin.
Stacja Lubin po remoncie będzie miała trzy perony. Plany nie przewidują budowy dworca, będą za to wiaty dla podróżnych oraz automaty z biletami."
http://wroclaw.tvp.pl/37024909/stacja-lubin
W rejonie stacji Lubin trwa budowa nowych rozjazdów. Prace będą prowadzone także podczas świątecznego weekendu. Pośpiech jest konieczny, bo od torów i transportu kolejowego odcięto KGHM. Miedziowa spółka zgodziła się na to pod warunkiem, że przerwa potrwa nie dłużej niż tydzień.
Trwające prace z zainteresowaniem obserwują mieszkańcy Lubina. Stacja wygląda teraz jak po bombardowaniu. Po zakończeniu inwestycji przez miasto znów będą jeździły pociągi osobowe. Tak jak wiele lat temu.
Linia 289 prowadzi z Legnicy przez Lubin do miejscowości Rudna Gwizdanów. Remont całej trasy będzie kosztował prawie 200 mln zł.
Przewozami pasażerskim na trasie zainteresowane są Koleje Dolnośląskie. Według przedstawicieli spółki połączenia znajdą się już w grudniowym rozkładzie jazdy. Zdaniem przedstawicieli inwestora to nierealny termin.
Stacja Lubin po remoncie będzie miała trzy perony. Plany nie przewidują budowy dworca, będą za to wiaty dla podróżnych oraz automaty z biletami."
http://wroclaw.tvp.pl/37024909/stacja-lubin
Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Re: Ruszył długo oczekiwany remont linii kolejowej przez środek Zagłębia Miedziowego
Wkrótce otwarcie 39 kilometrowej trasy kolejowej Legnica - Rudna-Gwizdanów
"Ukończeniem inwestycji pochwalili się dziś w Lubinie pracownicy Polskich Linii Kolejowych. W przyszłym tygodniu na trasę wyjadą pociągi towarowe, a od 15 grudnia także pasażerskie.
To oznacza nie tylko spore ułatwienia dla podróżnych, ale również koniec utrudnień na głównej magistrali towarowej Zagłębia Miedziowego. Maria Wojciechowska, dyrektor projektu z Centrum Realizacji Inwestycji PLK przyznaje, że koszt przedsięwzięcia sięga prawie 200 milionów złotych.
- W ramach prac wykonano 46 kilometrów torów, 65 obiektów inżynierskich zostało przywróconych do bardzo dobrego stanu technicznego, wybudowano wiadukt w Koźlicach, wymieniliśmy 36 rozjazdów, zostało zrewitalizowanych 6 przystanków i trzy stacje.
Powstał też jeden zupełnie nowy przystanek "Lubin-Stadion" w okolicach ul. Skłodowskiej-Curie. Dziś na linii z Lubina do Rudnej trwają jeszcze odbiory techniczne.
Krzysztof Miller prezes firmy wykonującej modernizację, podkreśla że teoretycznie pociągi już mogłyby się rozpędzać nawet do 120 km/na godzinę.
- Prace z torem, obiektami inżynieryjnymi i bezpieczeństwem ruchu zostały zakończone w stu procentach. Mamy jeszcze roboty okołotorowe związane z estetyką, z rowami z ławami, oraz troch dróg lokalnych i oczywiście cały teren okołotorowy do posprzątania. Jestem pewien, że do końca roku ten temat zakończymy."
https://www.radiowroclaw.pl/articles/vi ... -Gwizdanow
"Ukończeniem inwestycji pochwalili się dziś w Lubinie pracownicy Polskich Linii Kolejowych. W przyszłym tygodniu na trasę wyjadą pociągi towarowe, a od 15 grudnia także pasażerskie.
To oznacza nie tylko spore ułatwienia dla podróżnych, ale również koniec utrudnień na głównej magistrali towarowej Zagłębia Miedziowego. Maria Wojciechowska, dyrektor projektu z Centrum Realizacji Inwestycji PLK przyznaje, że koszt przedsięwzięcia sięga prawie 200 milionów złotych.
- W ramach prac wykonano 46 kilometrów torów, 65 obiektów inżynierskich zostało przywróconych do bardzo dobrego stanu technicznego, wybudowano wiadukt w Koźlicach, wymieniliśmy 36 rozjazdów, zostało zrewitalizowanych 6 przystanków i trzy stacje.
Powstał też jeden zupełnie nowy przystanek "Lubin-Stadion" w okolicach ul. Skłodowskiej-Curie. Dziś na linii z Lubina do Rudnej trwają jeszcze odbiory techniczne.
Krzysztof Miller prezes firmy wykonującej modernizację, podkreśla że teoretycznie pociągi już mogłyby się rozpędzać nawet do 120 km/na godzinę.
- Prace z torem, obiektami inżynieryjnymi i bezpieczeństwem ruchu zostały zakończone w stu procentach. Mamy jeszcze roboty okołotorowe związane z estetyką, z rowami z ławami, oraz troch dróg lokalnych i oczywiście cały teren okołotorowy do posprzątania. Jestem pewien, że do końca roku ten temat zakończymy."
https://www.radiowroclaw.pl/articles/vi ... -Gwizdanow
Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus
Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”