Strona 3 z 3

Re: Pociąg do Jedliny

: 10-01-2019 00:24
autor: Michał
KrzysiekJ pisze:Michale, też zwróciłem uwagę na ten komentarz do podlinkowanego artykułu.

Akurat Mały Wołowiec zbudowany jest nie ze skał osadowych, jak ów komentator oznajmia, lecz wulkanicznych - przede wszystkim porfirów oraz ich tufów. Podobnie zresztą jak większość sąsiednich górek.


Co nie zmienia faktu, że rokowania dla tunelu są złe :-(

Re: Pociąg do Jedliny

: 10-01-2019 01:44
autor: Gryf
Albo jakiemuś gremium zależy na tym aby nie doszło do otwarcia tej linii i utrzymania linii Wałbrzych - Kłodzko i znajdują takich pismaków co za kufel piwa i kiełbasę będą smarować co bardziej wybitne kocopoły.

Re: Pociąg do Jedliny

: 10-01-2019 10:06
autor: Krzysztof63
Okolice Wałbrzycha są tektonicznie czynne choćby z powodu szkód górniczych i zagrożenie dla tuneli jest. Przypomnę, że jeden tunel trzeba było rozebrać - na linii 274, pod Brzezinką, w latach 1934 - 38. Był on co prawda zbudowany ze skał osadowych, które łatwiej ulegały spękaniom, nie ma jednak wątpliwości, że niestabilność podłoża ma wpływ również na skały magmowe na tym obszarze.

Re: Pociąg do Jedliny

: 01-02-2019 15:17
autor: Krzysztof63
Prace trwają, wymiana torów minęła już dawną stację Bystrzyca Dolna, a na Świdnicy Kraszowice rozebrano środkowy peron i zaczyna się wycinka krzaków i rozbiórka starego toru.
Fotki na fejsie: https://www.facebook.com/smkjaworzyna/p ... =3&theater

Re: Pociąg do Jedliny

: 06-02-2019 14:50
autor: Leuthen
Co najmniej do wakacji pociągi nie wrócą do tunelu pod Małym Wołowcem
https://www.radiowroclaw.pl/articles/vi ... do-czerwca

Re: Pociąg do Jedliny

: 10-02-2019 21:37
autor: Gryf

Re: Pociąg do Jedliny

: 12-03-2019 23:16
autor: Krzysztof63
Prace trwają już na całej długości linii.
https://swidnica.dlawas.info/wiadomosci ... KNGKLjdzdI

Re: Pociąg do Jedliny

: 14-03-2019 16:51
autor: Dolnoślązak
Ciekawe czy zachowają historyczny styl stacji w Jedlinie czy beton i płotki...

Re: Pociąg do Jedliny

: 15-03-2019 19:09
autor: włodarz
A mnie zastanawia czy zachwalana w zapowiedziach rewitalizacji widokowość linii zostanie odtworzona. Obawiam się, że wytną tylko te drzewa i krzewy, które muszą, by linia działała a to czy pasażer z okna pociągu będzie mógł podziwiać dolinę Bystrzycy nikogo nie będzie interesowało.

Dobiega końca remont tunelu pod Małym Wołowcem

: 06-06-2019 09:08
autor: Leuthen
Dobiega końca remont tunelu pod Małym Wołowcem
https://www.radiowroclaw.pl/articles/vi ... u-w-Polsce

Re: Pociąg do Jedliny

: 23-07-2019 08:09
autor: Leuthen
Taki polski folklor

"Nie ma dnia, by coś nie zginęło lub nie zostało zniszczone. Giną części maszyn, złom kolejowy, paliwo i akumulatory. Wykonawcy rewitalizacji linii kolejowej ze Świdnicy Kraszowice do Jedliny Zdroju muszą bez przerwy pilnować placu budowy.

Kradną akumulatory, paliwo, narzędzia, a nawet części mechaniczne - rozruszniki i alternatory. Ta wyjątkowa nadaktywność złodziei i wandali towarzyszy od kilku miesięcy wykonawcom remontującym linię kolejową ze Świdnicy do Jedliny Zdroju. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca złodzieje rozebrali na części jedną z koparek, a druga w ostatni weekend została zamalowana graffiti. Właściciele są bezsilni. Czarę goryczy przelała dewastacja kolejnej koparki. Przez zamalowane szyby maszyna nie może pracować.

Straty liczy się w setkach tysięcy złotych. Złodzieje potrafią być tak nadgorliwi, że podczas przerwy obiadowej rozkradają świeżo przygotowane fragmenty torowiska. Czasem przecinane są węże hydrauliczne, pneumatyczne lub wybijane szyby. Kamery nocą nie zdają się na nic.

Każda sprawa jest zgłaszana policji. Jak mówią wykonawcy niesie to za sobą kolejne straty wynikające z postojów. Za to po kilku tygodniach drobniejsze sprawy są umarzane.

Wykonawcy uruchomili już grupę patrolową, która będzie doglądać sprzętu."


https://www.radiowroclaw.pl/articles/vi ... do-Jedliny

Re: Pociąg do Jedliny

: 19-08-2019 16:37
autor: Krzysztof63
Na byłym przystanku Świdnica Kraszowice wstawiony już jest rozjazd, łączący linie 137 i 185. Zwrotnica umiejscowiona jest naprzeciw budynku stacyjnego, a nie - jak dawniej - pół kilometra wcześniej w stronę Świdnicy. Linia 137 jest przejezdna, a tor na linii 185 jest ułożony, ale nie podsypany. W Burkatowie nada nie ruszony jest zaasfaltowany przejazd, ale tory z dwóch stron są już ułożone.