Zelektryfikowano linię kolejową od Węglińca do granicy z Niemcami

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Leuthen
bardzo stary wyga
Posty: 2300
Rejestracja: 04-07-2011 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Zelektryfikowano linię kolejową od Węglińca do granicy z Niemcami

Postautor: Leuthen » 17-11-2019 15:03

"Chodzi o linię kolejową E30 od Węglińca do granicy z Niemcami w Bielawie Dolnej. Trwają odbiory, więc na razie pociągi elektryczne tamtędy nie jeżdżą. Pierwsze mają pojechać w przyszłym roku.

Koszt elektryfikacji około 30 km linii wynosi 70 mln zł. Był to ostatni niezelektryfikowany odcinek na magistrali kolejowej E30 od Przemyśla przez Rzeszów, Kraków, Opole, Wrocław po granicę z Niemcami. Prezydent Euroregionu Nysa Piotr Roman mówi, ze to świetna wiadomość, zwłaszcza, że Niemcy chcą elektryfikować ze środków w ramach rekompensat dla Łużyc za odejście od węgla, linie Goerlitz -Drezno, Goerlitz-Zittau i mają przebudować do trzypasmowej autostradę do Berlina, będącą kontynuacją polskiej A18. - Jeśli chcemy walczyć o inwestorów na pograniczu musimy zrobić więcej niż jeden odcinek - uważa Roman.

Na linii E30 stanęło ponad 900 słupów podtrzymujących trakcję. Wybudowane zostały także dwie podstacje energetyczne. Dzięki temu nie trzeba będzie w Węglińcu przepinać lokomotyw spalinowych do elektrycznych składów.

W przyszłym roku ma ruszyć kolejna wielka inwestycja - przebudowa ogromnego i zniszczonego dworca w Węglińcu. Projekt jest gotowy. Za ponad 25 milionów złotych mają tam powstać nowe poczekalnie, przejścia i cała infrastruktura. - Będą też nowe usługi dla turystów - zapowiada burmistrz Węglińca Mariusz Wieczorek. Samorząd wynajął dokładnie 304 metry kwadratowe dworca na ten cel.

Dworzec w Węglińcu jest wizytówką Polski od strony Niemiec, ale od lat traci na znaczeniu, przez co popadł w ruinę. Nawet kolejowe instytucje wynajmują powierzchnię poza nim. Po remoncie znów ma się stać wizytówką polskich kolei. Stacja w Węglińcu jest stacją węzłową, jednak o mniejszym obecnie znaczeniu niż w XX wieku, gdzie obsługiwała ruch na kilku kierunkach, w tym do Czech i Niemiec. Obecnie ma status stacji manewrowej."

https://www.radiowroclaw.pl/articles/vi ... -Zgorzelca
Terra Tenebrae
Telluris Malus
Quisere Pere Curiatus

Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 2039
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Zelektryfikowano linię kolejową od Węglińca do granicy z Niemcami

Postautor: Michał » 18-11-2019 00:28

Leuthen pisze:"Chodzi o linię kolejową E30 od Węglińca do granicy z Niemcami w Bielawie Dolnej.


Ks. Tischner powiadał, że góralska teoria poznania mówi, że są trzy prawdy: świenta prawda, tys prowda i gówno prowda.
Stwierdzenie , że na ukończeniu jest elektryfikacja linii przez Bielawę Dolną, i w dodatku należy ona do linii E30, zalicza się do tego trzeciego rodzaju prawdy.
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”