Tak z kronikarskiej powinności: po 13 latach ruszył pociąg TLK "Sudety" Kraków - Jelenia Góra (i z powrotem), trasą Magistrali Podsudeckiej. Po szczegóły odsyłam na fora kolejowe i kolejowe fejsbuki, na których była to wiadomość dnia, jeśli nie miesiąca. Na szlak wylegli miłośnicy kolei, drugie tyle było w składzie pociągu. Na portalach kolejowych entuzjazm, dziękowano wszystkim, PKP Intercity, Opatrzności Bożej (sic!), kolejarzom i rozmaitym komitetom.
Pojechała czeska maszyna 754 ("nurek") z 3 wagonami. W styczniu ma dołączyć TLK Kormoran Olsztyn- Polanica Zdrój, o ile oczywiście znowu się coś nie pochrzani.
TLK "Sudety" Kraków- Jelenia Góra
TLK "Sudety" Kraków- Jelenia Góra
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.
Re: TLK "Sudety" Kraków- Jelenia Góra
Miałem, coś właśnie tu na forum napisać o tym pociągu, ale mnie ubiegłeś
W końcu się udało po 13 latach znów zobaczyć pociąg pospieszny na Magistrali Podsudeckiej. Zainteresowanie jest na razie bardzo duże zarówno pasażerów miłośników kolei jak i fotografów. W sieci pełno jest materiałów fotograficzno-filmowych z trasy. To bardzo wyczekiwany pociąg i potrzebny, także przeze mnie, chętnie będę z niego korzystał.
Wczoraj i ja byłem przy torach Podsudeckiej. Powitałem pierwszy od 13 lat pociąg dalekobieżny na stacji Prudnik z semaforami i tarczami manewrowymi kształtowymi. Mój film z wjazdu/wyjazdu ze stacji dostępny jest tutaj: https://youtu.be/RK5BVJxxa1E
W końcu się udało po 13 latach znów zobaczyć pociąg pospieszny na Magistrali Podsudeckiej. Zainteresowanie jest na razie bardzo duże zarówno pasażerów miłośników kolei jak i fotografów. W sieci pełno jest materiałów fotograficzno-filmowych z trasy. To bardzo wyczekiwany pociąg i potrzebny, także przeze mnie, chętnie będę z niego korzystał.
Wczoraj i ja byłem przy torach Podsudeckiej. Powitałem pierwszy od 13 lat pociąg dalekobieżny na stacji Prudnik z semaforami i tarczami manewrowymi kształtowymi. Mój film z wjazdu/wyjazdu ze stacji dostępny jest tutaj: https://youtu.be/RK5BVJxxa1E
MOJA STRONA O GÓRACH OPAWSKICH: http://www.goryopawskie.eu/
Re: TLK "Sudety" Kraków- Jelenia Góra
Wczoraj w Rudzie Śląskiej też widziałem miłośnika kolei, który chyba fotografował rzeczony pociąg.
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...
Re: TLK "Sudety" Kraków- Jelenia Góra
opawski1 pisze:To bardzo wyczekiwany pociąg i potrzebny, także przeze mnie, chętnie będę z niego korzystał.
Ja to tak średnio będę korzystał. Na razie ciągle wygrywa opcja Polregio/ Koleje Dolnośląskie przez Wrocław lub alternatywa A4/S3, którą robią już do Kamiennej Góry.
Sorry, kolej jest fajna. ale nie po to się organizuje w firmie wolny czwartek/ piątek, żeby przesiedzieć pół dnia najładniejszej pogody w pociągu wysiadłszy zeń o godz.14 w Jeleniej Górze. O tej godzinie to już jestem na jakimś konkretnym szczycie góry lub w połowie trasy rowerowej.
No, ale wiem, trudno każdemu dogodzić. Rozkład jazdy to jest kompromis kompromisów.
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.
- Krzysztof63
- wędrowiec
- Posty: 480
- Rejestracja: 10-08-2013 11:18
- Lokalizacja: Świdnica
Re: TLK "Sudety" Kraków- Jelenia Góra
Michał pisze:... wiem, trudno każdemu dogodzić...
Przydatność turystyczna w postaci klasycznej turystyki jest niewielka, a dla osób z "jeleniogórskiego" końca - znikoma. Mi do niczego się nie przyda. Gdyby chociaż jechał rano z Jelonki do Krakowa, to dojazd do Paczkowa, Nysy czy Prudnika byłby przydatny, ale przejazd wieczorem w tamtym kierunku nie ma większego sensu.
Góry Sowie nie są tym, czym się wydają ...
Re: TLK "Sudety" Kraków- Jelenia Góra
Na całej trasie dla mnie nie tak bardzo przydatny, ale na fragmentach na pewno tak. Z Zabrza do Nysy w 2 godziny - pasuje mi czas przejazdu. Powrotny też niezły patrząc na godzinę powrotu do Zabrza.
Wszystko co piękne jest przemija, wszystko co piękne jest zostaje ...
Re: TLK "Sudety" Kraków- Jelenia Góra
TLK "Sudety" w Prudniku pod semaforem
MOJA STRONA O GÓRACH OPAWSKICH: http://www.goryopawskie.eu/
Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”