PKP

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Awatar użytkownika
Apollo
Moderator
Posty: 3021
Rejestracja: 17-03-2005 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Apollo » 04-03-2007 20:45

Ci drudze, sowiogórscy, mają nawet spalinowe drezyny, więc gdyby zebrało się nas więcej, można by pomyśleć o wygodniejszej formie przejazdu... ;)

gar
stary wyga
Posty: 1509
Rejestracja: 29-01-2006 16:14
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postautor: gar » 05-03-2007 10:47

A może połączyć obie formy przejazdu - najpierw klasycznie, żeby się trochę zmęczyć, a potem drezyną spalinową popijając piwko po wysiłku, żeby nacieszyć się widokami

Awatar użytkownika
mariomar
stary wyga
Posty: 1135
Rejestracja: 30-07-2005 20:28
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: mariomar » 05-03-2007 13:03

A może zrobić aż trzy w jednym, tj. oba sposoby drezynowania połączyć z hasłem ZLOT. Chociaż nei wiem, czy ktoś wie, co to słowo jeszcze znaczy... :lol:

Awatar użytkownika
Apollo
Moderator
Posty: 3021
Rejestracja: 17-03-2005 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Apollo » 05-03-2007 13:38

Ja wiem, ja wiem, co to jest zlot, psze pana!
to taki temat zastępczy na forum, jak się nie ma innych tematów! ;) wtedy się planuje zlot! :)
Koncepcja oczywiście do rozważenia, gdy tylko średniodobowa temperatura przekroczy 15 st.C ;) Trzeba tylko uwzględnić odległość Karpacz - Świdnica + nasze możliwości w zakresie mobilności...

Awatar użytkownika
mariomar
stary wyga
Posty: 1135
Rejestracja: 30-07-2005 20:28
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: mariomar » 05-03-2007 15:12

Eeee tam, kilka dni i byśmy dojechali, tj. dodrezynowali. :lol:

Awatar użytkownika
Apollo
Moderator
Posty: 3021
Rejestracja: 17-03-2005 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Apollo » 11-03-2007 17:49

PRzeczytałem na stronach PKP następującą informację:
"69 mln 670 tys. złotych kosztowała, zakończona właśnie, modernizacja 81 wagonów pasażerskich „PKP Przewozy Regionalne”. :shock:

i dalej:

"PKP Przewozy Regionalne” po raz pierwszy w historii polskiej kolei pozyskała środki na modernizację taboru z Unii Europejskiej." :shock:

1. wychodzi mi średnio ponad 860 tys. / wagon.
2. szkoda, że środki pozyskano PIERWSZY RAZ dopiero teraz, skoro w UE jesteśmy już 3 lata, że o środkach przedakcesyjnych nie wspomnę.

Awatar użytkownika
Apollo
Moderator
Posty: 3021
Rejestracja: 17-03-2005 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Apollo » 14-03-2007 00:36

http://www.naszesudety.pl/?p=artykulyShow&iArtykul=3465
PKP odwołała przetarg na sprzedaż dworca w Karpaczu. :roll:

Awatar użytkownika
mariomar
stary wyga
Posty: 1135
Rejestracja: 30-07-2005 20:28
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: mariomar » 24-03-2007 21:16

Po prostu lepiej niech się budynek rozsypie... :lol:

Awatar użytkownika
Apollo
Moderator
Posty: 3021
Rejestracja: 17-03-2005 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Apollo » 25-03-2007 20:50

Tak się stało w Jakuszycach - budynek stacji (czy też jego ruina) jest coraz niższy. Myślę, że jeszcze w tym roku "zaliczy glebę".
A w czerwcu impreza - przejazd koleją!!!

Awatar użytkownika
mariomar
stary wyga
Posty: 1135
Rejestracja: 30-07-2005 20:28
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: mariomar » 07-04-2007 20:23

Linię kolejową Wrocław - Zgorzelec Niemcy zbudowali w... 2 lata. A trzeba było zniwelować teren, wykonać wykopu we wzgózrach, przepusty nad potokami, nasypy nad dolinkami, wybudować stację Wrocław Leśnica (żartuję, musiałem ją wtrącić, przejaw lokalnego patriotyzmu). I jakoś się udało.
A co na to nasze PKP? Wposmianą linię kolejową Wrocław - Zgorzelec, któa nosi teraz piękną nazwę E-30, remontuje i modernizuje już od dobrych kilku lat, by ją przystosować do prędkości 160 km/h. I co po tyh latach mamy? Tylko kilka odcinków wyremontowanych, na pozostałych pociąg musi i tak zwaliać do 60 i 40 na godz. Aż wyć się chce!!!

Awatar użytkownika
mariomar
stary wyga
Posty: 1135
Rejestracja: 30-07-2005 20:28
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: mariomar » 07-04-2007 20:25

Ostatnio podano w TV, że francuski pociąg TGV osiągnął prędkośc ponad 500 km/h, a więc z Wrocławia do Warszawy powinien jechać jakieś 40 minut. Nasze zaś tą trasę pokonują w 5-6 godz.

Awatar użytkownika
mariomar
stary wyga
Posty: 1135
Rejestracja: 30-07-2005 20:28
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: mariomar » 07-04-2007 20:29

Kiedyś czytałem w gazetce kolejowej, że w Polsce gdzieś kolejarze tak wyremonotwali tory, że możliwy był na nich ruch (oczywiście na niewielkim odcinku) do 250 km/h. Chciano trasę przetestować i co się okazało - najszybsze lokomotywy w Polsce wyciągają nieco ponad 120-130 km/h! :wink: Ściągnięto wówczas z Czech lokomotywę, która na naszej trasce wyciągnęła 212 km/h. To po co takei linie w Polsce, jak nei ma do nich taboru? A po drugie, wyremonotowano 50 km trasy (a może i mniej), a na pozostałych odcinkach pociąg musi zwolnić do 60 km/h.
Znów zakonczę tym samym - wyć się chce. :lol:

gar
stary wyga
Posty: 1509
Rejestracja: 29-01-2006 16:14
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postautor: gar » 08-04-2007 19:49

mariomar pisze: Chciano trasę przetestować i co się okazało - najszybsze lokomotywy w Polsce wyciągają nieco ponad 120-130 km/h!

A tą najszybszą jest "Piękna Helena" z Wolsztyna wyprodukowana w latach międzywojennych :twisted:

Awatar użytkownika
Apollo
Moderator
Posty: 3021
Rejestracja: 17-03-2005 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Apollo » 08-04-2007 20:09

A propos Wolsztyna, to ostatnio na peronie 4 poznańskiego dworca widziałem parowóz obsługujący regularny kurs P-ń - Wolsztyn. Spieszyłem się na "swój" pociąg, więc nie bardzo miałem okazję się przypatrzeć tej lokomotywie, ale fakt odnotowałem. ;)

gar
stary wyga
Posty: 1509
Rejestracja: 29-01-2006 16:14
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postautor: gar » 09-04-2007 19:20

Nie dziw się. Na tej trasie to normalne i to mi się podoba. Mogliby gdzieniegdzie w górach wrócić do tej tradycji (choć wiem że to finansowo marny pomysł)


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”