Witam,
Poszukuję namiarów na fascynatów kolei oraz stowarzyszenia na rzecz ratowania kolei. Potrzbuje pewnych konsultacji związanych z terenem województwa opolskiego i linii na gracy regionu. Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
Pilne! w sprawie likwidacji kolei
- Ariel Ciechański
- obieżyświat
- Posty: 846
- Rejestracja: 17-11-2008 10:54
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Pilne! w sprawie likwidacji kolei
regis pisze:Witam,
Poszukuję namiarów na fascynatów kolei oraz stowarzyszenia na rzecz ratowania kolei. Potrzbuje pewnych konsultacji związanych z terenem województwa opolskiego i linii na gracy regionu. Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
Skontaktuje się z Obywatelskim Komitetem Obrony Kolei na Opolszczyźnie ([url]okoko.net.pl[/url])i Robertem Wyszyńskim. Robert, prócz tego, że angażuje się w prace OKOKO jest dziennikarzem z Brzegu...[/url]
przyszłość czy przesłość linii
Dzięki. Generalnie to PKP planuje zlikwidować całkowicie niektóre linie na terenie opolskiego i dolnośląskiego. Teraz musimy znaleść jak największą liczbę argumentów by nie rozbierać zamkniętych linii....
- Ariel Ciechański
- obieżyświat
- Posty: 846
- Rejestracja: 17-11-2008 10:54
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: przyszłość czy przesłość linii
regis pisze:Dzięki. Generalnie to PKP planuje zlikwidować całkowicie niektóre linie na terenie opolskiego i dolnośląskiego. Teraz musimy znaleść jak największą liczbę argumentów by nie rozbierać zamkniętych linii....
O które linie chodzi??
-
- tramp
- Posty: 37
- Rejestracja: 27-05-2007 20:00
- Lokalizacja: Wrocław
W Karpaczu walczył Rafał Gersten, nawet na jakiś czas uruchomił drezyny, ale zdaje się, że poległ na całej linii:
http://www.rafalgersten.pl/
Gdzieś mam w redakcyjnej poczcie maila o działaniach Tomasza Dydo, ale nie udaje mi się go znaleźć. Pamiętam, że walczył o region wałbrzyski, ale na jego stronie jest tylko sukces autobusowy. www.tomaszdydo.tnb.pl
Może będą umieli pomóc?
http://www.rafalgersten.pl/
Gdzieś mam w redakcyjnej poczcie maila o działaniach Tomasza Dydo, ale nie udaje mi się go znaleźć. Pamiętam, że walczył o region wałbrzyski, ale na jego stronie jest tylko sukces autobusowy. www.tomaszdydo.tnb.pl
Może będą umieli pomóc?
pozdrawiam
Waldek Brygier - www.naszesudety.pl
Waldek Brygier - www.naszesudety.pl
lista nieczynnych linii
Ogólnie rzecz ujmując:
1. Otmuchów - Przeworno
2. Otmuchów - Dziewiętlice
3. Nysa - Koperniki
4. Polski Świętów - Sławniowice
5.Nysa - Ścinawa
6. Gracze - Lipowa
7.Strzelce - Opolskie - Leśnica
8. Kędzierzyn-Koźle - Baborów
9. Gogolin - Prudnik (część do Krapkowic)
10. Namysłów - Kępno
11. Grodków - Głęboka
12. Fosowskie - Dobrzeń
13. Ligota Dolna - Gotartów
14. Małujowice - Strzelin
1. Otmuchów - Przeworno
2. Otmuchów - Dziewiętlice
3. Nysa - Koperniki
4. Polski Świętów - Sławniowice
5.Nysa - Ścinawa
6. Gracze - Lipowa
7.Strzelce - Opolskie - Leśnica
8. Kędzierzyn-Koźle - Baborów
9. Gogolin - Prudnik (część do Krapkowic)
10. Namysłów - Kępno
11. Grodków - Głęboka
12. Fosowskie - Dobrzeń
13. Ligota Dolna - Gotartów
14. Małujowice - Strzelin
- Ariel Ciechański
- obieżyświat
- Posty: 846
- Rejestracja: 17-11-2008 10:54
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: lista nieczynnych linii
regis pisze:Ogólnie rzecz ujmując:
1. Otmuchów - Przeworno
2. Otmuchów - Dziewiętlice
3. Nysa - Koperniki
4. Polski Świętów - Sławniowice
5.Nysa - Ścinawa
6. Gracze - Lipowa
7.Strzelce - Opolskie - Leśnica
8. Kędzierzyn-Koźle - Baborów
9. Gogolin - Prudnik (część do Krapkowic)
10. Namysłów - Kępno
11. Grodków - Głęboka
12. Fosowskie - Dobrzeń
13. Ligota Dolna - Gotartów
14. Małujowice - Strzelin
Ejże, ale część z wymienionych przez Ciebie odcinków od kilkudziesięciu nawet lat jest rozebrana - ot choćby linie z Otmuchowa, Nysy czy Lipowa - Gracze...
Dokładnie, tak jak Ariel pisze.
1. Otmuchów- Przeworno: las, tu masz kilka fotek:
http://forum.sudety.it/viewtopic.php?t=2912
http://forum.sudety.it/viewtopic.php?t=2817
2. Nysa - Koperniki, 4. Nowy (a nie Polski) Świętów - Sławniowice
Coś ględzili w mediach, że kamieniołom podobno myślał o reaktywacji.
5.Nysa - Ścinawa
Stary, zapomnij... Planuję tam rekonesans rowerowy na wiosnę.
7.Strzelce - Opolskie - Leśnica - Kłodnica
Złomiarze zadbali o likwidację tej linii już kilka miesięcy po zawieszeniu przewozów w czerwcu 2000 r. Mam sporo zdjęć z ostatnich dni kursowania pociągów.
8. Kędzierzyn-Koźle - Baborów
KKZ- Polska Cerekiew upadła w 1997 roku pod pretekstem powodzi, obecnie rozebrana na wysokości obwodnicy Koźla, Polska Cerekiew- Baborów jeździły towarowe do grudnia 2011, ale PLK zamknęła te linię kilkanaście dni temu, kilkakrotnie toczyłem batalię na pmk, żeby zrobić tam imprezę, ale bez skutku.
9. Gogolin - Prudnik (część do Krapkowic)
Gogolin- Krapkowice ścieżka rowerowa, Krapkowice - Prudnik MON planuje odbudowę.
10. Namysłów - Kępno
11. Grodków - Głęboka
12. Fosowskie - Dobrzeń
13. Ligota Dolna - Gotartów
14. Małujowice - Strzelin
tych linii fizycznie już dawno nie ma...
Generalnie tzw kryzys i bida w samorządowej kasie jest wygodnym pretekstem, żeby zwijać kolej w Polsce.
1. Otmuchów- Przeworno: las, tu masz kilka fotek:
http://forum.sudety.it/viewtopic.php?t=2912
http://forum.sudety.it/viewtopic.php?t=2817
2. Nysa - Koperniki, 4. Nowy (a nie Polski) Świętów - Sławniowice
Coś ględzili w mediach, że kamieniołom podobno myślał o reaktywacji.
5.Nysa - Ścinawa
Stary, zapomnij... Planuję tam rekonesans rowerowy na wiosnę.
7.Strzelce - Opolskie - Leśnica - Kłodnica
Złomiarze zadbali o likwidację tej linii już kilka miesięcy po zawieszeniu przewozów w czerwcu 2000 r. Mam sporo zdjęć z ostatnich dni kursowania pociągów.
8. Kędzierzyn-Koźle - Baborów
KKZ- Polska Cerekiew upadła w 1997 roku pod pretekstem powodzi, obecnie rozebrana na wysokości obwodnicy Koźla, Polska Cerekiew- Baborów jeździły towarowe do grudnia 2011, ale PLK zamknęła te linię kilkanaście dni temu, kilkakrotnie toczyłem batalię na pmk, żeby zrobić tam imprezę, ale bez skutku.
9. Gogolin - Prudnik (część do Krapkowic)
Gogolin- Krapkowice ścieżka rowerowa, Krapkowice - Prudnik MON planuje odbudowę.
10. Namysłów - Kępno
11. Grodków - Głęboka
12. Fosowskie - Dobrzeń
13. Ligota Dolna - Gotartów
14. Małujowice - Strzelin
tych linii fizycznie już dawno nie ma...
Generalnie tzw kryzys i bida w samorządowej kasie jest wygodnym pretekstem, żeby zwijać kolej w Polsce.
Witam. Wiem że znakomita większość z nich nie była użytkowana od wielu lat. Niektóre zlikwidowano jeszcze w latach 50`tych (rozebrane w 20-30-czy 50 lat temu). Niemniej jednak widnieją w wykazach PKP jako własność Skarbu Państwa - w tym przypadku zarządzane przez PKP. Np. Linia cukrownicza Otmuchów - Gierałcice w latach 50`tych przestała istnieć, ale dalej wisi im w wykazie własności.
PKP robi inwentaryzację zamkniętych linii. Opcje są dwie:
1. Część przeznaczona jest to np. skasowania (sprzedaż lub przekazanie nieruchomości dla gminy/starostwa).
2. Inne zostaną dalej w wykazie i we władaniu PKP po to by za rok, pięć, dwadzieścia ... (kto wie) można było znów poprowadzić kolej do np. bazy wojskowej, strefy ekonomicznej czy kamieniołomu itp. To że nie ma torowiska, podkładów, nasypu to jest mniej ważne niż własność gruntu przez który przechodzi linia kolejowa. Jeżeli teren bedzie nadal kolei to można odcinek odbudować, jeżeli będzie prywanty to odkupienie go będzie wręcz awykonalne. Staram się zebrać mozliwie dużo argumentów dla zachowania możliwości ich odbudowy w przyszłości.
Np.
Na linii Prudnik - Krapkowice położono już krzyżyk, ale okazuje sie że jest realna szansa na jej odbudowę - remot i może znów funkcjonować jako transport MON, ale i transport przemysłowy na torowiska w okolicy ul. Opolskiej W Krapkowicach do wykorzystania przez lokalne firmy.
Linie Strzelce - Leśnica.... jest zrobiona wycena i planowane było uruchomienie jej na potrzeby Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - podstrefa Ujazd (tereny w Olszowej).
Reasumując - moją intencją jest by PKP nie rozdała lub rozsprzedała niektórych linii, które moga być wykorzystane turystycznie, przemysłowo czy jak kolwiek inaczej. Część na pewno zostanie przekazana dla gmin na budowę obwodnic itp (np. Gogolin czy Kluczbork).
Mam jeszcze 2-3 dni na zebranie opinii i wszelkich informacji. Jeżeli na któryś z nich działają stowarzyszenia - pomysły na imprezy plenerowe, promocję kolei, drezyn, ścieżki rowerowe - zapraszam.
PKP robi inwentaryzację zamkniętych linii. Opcje są dwie:
1. Część przeznaczona jest to np. skasowania (sprzedaż lub przekazanie nieruchomości dla gminy/starostwa).
2. Inne zostaną dalej w wykazie i we władaniu PKP po to by za rok, pięć, dwadzieścia ... (kto wie) można było znów poprowadzić kolej do np. bazy wojskowej, strefy ekonomicznej czy kamieniołomu itp. To że nie ma torowiska, podkładów, nasypu to jest mniej ważne niż własność gruntu przez który przechodzi linia kolejowa. Jeżeli teren bedzie nadal kolei to można odcinek odbudować, jeżeli będzie prywanty to odkupienie go będzie wręcz awykonalne. Staram się zebrać mozliwie dużo argumentów dla zachowania możliwości ich odbudowy w przyszłości.
Np.
Na linii Prudnik - Krapkowice położono już krzyżyk, ale okazuje sie że jest realna szansa na jej odbudowę - remot i może znów funkcjonować jako transport MON, ale i transport przemysłowy na torowiska w okolicy ul. Opolskiej W Krapkowicach do wykorzystania przez lokalne firmy.
Linie Strzelce - Leśnica.... jest zrobiona wycena i planowane było uruchomienie jej na potrzeby Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - podstrefa Ujazd (tereny w Olszowej).
Reasumując - moją intencją jest by PKP nie rozdała lub rozsprzedała niektórych linii, które moga być wykorzystane turystycznie, przemysłowo czy jak kolwiek inaczej. Część na pewno zostanie przekazana dla gmin na budowę obwodnic itp (np. Gogolin czy Kluczbork).
Mam jeszcze 2-3 dni na zebranie opinii i wszelkich informacji. Jeżeli na któryś z nich działają stowarzyszenia - pomysły na imprezy plenerowe, promocję kolei, drezyn, ścieżki rowerowe - zapraszam.
regis pisze:Linie Strzelce - Leśnica.... jest zrobiona wycena i planowane było uruchomienie jej na potrzeby Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - podstrefa Ujazd (tereny w Olszowej).
Spóźnili się z tymi planami 12 lat. Trzeba było myśleć, jak jeszcze pociągi mknęły tam 70 km/h.
Coś się tak uparł tej Leśnicy... To jest linia Kłodnica - Strzelce Op.
Leśnica ;)
A no panie kolego z prostego względu.
Ja na kolej nie patrzę jak na miejsce gdzie ktoś coś ukradł... itp. Gmina Leśnica w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego wyznaczyła kilka miejsc pod działalność gospodarczą - inwestycje o chakterze przemysłowym ,magazynowym, logistycznym itp. W MPZP w miejscowości Leśnica wyznaczono działki przy zamkniętej linii kolejowej. Stąd Leśnica pojawiające się gdzieś po drodze... tak samo jak pojawia się "Ujazd"... (który wyznaczył w MPZP ok. 500 ha terenów, przeciętych przez zamkniętą linię kolejową....)....- rejon Zimej Wódki i Grzeboszowic
Ja na kolej nie patrzę jak na miejsce gdzie ktoś coś ukradł... itp. Gmina Leśnica w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego wyznaczyła kilka miejsc pod działalność gospodarczą - inwestycje o chakterze przemysłowym ,magazynowym, logistycznym itp. W MPZP w miejscowości Leśnica wyznaczono działki przy zamkniętej linii kolejowej. Stąd Leśnica pojawiające się gdzieś po drodze... tak samo jak pojawia się "Ujazd"... (który wyznaczył w MPZP ok. 500 ha terenów, przeciętych przez zamkniętą linię kolejową....)....- rejon Zimej Wódki i Grzeboszowic