Zawiłości GSS

Gdzie jechać? Jak dojść? Co zobaczyć? O turystyce w Sudetach.
Awatar użytkownika
Apollo
Moderator

Zawiłości GSS

Postautor: Apollo » 14-04-2005 20:28

Witajcie,

studiuję właśnie przebieg Głównego Szlaku Sudeckiego od Przełęczy Srebrnej w stronę Przełęczy Spalonej i zdziwił mnie przebieg szlaku na dwóch odcinkach:
- okolice Karłowa - zamiast piąć się np. trasą pomiędzy Szczelińcem Małym i Wielkim (chyba niezapomniane widoki?), szlak omija szczyty i schodzi drogą do Karłowa (!!!), a między Szczelińcami i owszem, biegnie szlak, ale niebieski;

- odcinek Duszniki Zdrój - Przełęcz Spalona: zamiast (moim skromnym zdaniem) wyznakować szlak przez Góry Bystrzyckie, "puszczono" szlak drogą asfaltową do Zieleńca (!). Oczywiście można ten odcinek przejść Górami Bystrzyckimi, ale (znów) szlakiem niebieskim.

Próbowałem znaleźć odpowiedź w literaturze, ale dostępne mi dzieła milczą w tym temacie.

Czy ktoś z Was wie coś więcej o tym? (pytam czysto hobbistycznie, bo odcinki te i tak przejdę GSSem - postawiłem sobie za cel przejść całą trasę od Świeradowa do Paczkowa - oczywiście w etapach ;) )

pozdrawiam,

apollo

Awatar użytkownika
wirek
stary wyga

Postautor: wirek » 15-04-2005 07:03

Tak sobie gdybam, że szlak ten wyznaczał dr Orłowicz w zupełnie innych warunkach. Jakby nie patrzeć, minęło pół wieku. Może "politycznie" nie mógł inaczej? Zauważ, że szlak czerwony omija wiele bardzo ważnych miejsc jak Śnieżkę, Śnieżnik i wszystkie duże miasta.

Gość

Postautor: Gość » 15-04-2005 08:23

Faktycznie... Dawniej bez dowodu osobistego w strefie nadgranicznej nie można się było pokazać, nie mówiąc o paszporcie, który zdawało się milicji w ciągu 14 dni od powrotu z zagranicy (nawet w "Misiu" to pokazali ;)). A teraz... za parę lat w ogóle zniknie kontrola na granicach...

Najlepiej o klimacie tamtych czasów świadczy fakt, że zielony szlak graniczny wyznakowano dopiero kilkanaście lat temu (już zdążył zarosnąć w niektórych miejscach :)).