Strona 1 z 1

Alpinus/Campus- ostrzeżenie.

: 30-11-2012 19:44
autor: Human
Ponieważ nie wszyscy wiedzą. Spółka Euromark, właściciel marek Alpinus, Campus i chyba ciągle Karrimor ogłosiła upadłość.

W związku z tym mogą wystąpić problemy z reklamacją, a twierdzenie "dożytownia gwarancja" można sobie w buty włożyć.

Inna sprawa, że taki rozwój wypadków był spółce Euromark wróżony od dobrych dwóch lat z powodów oczywistych.

Re: Alpinus/Campus- ostrzeżenie.

: 30-11-2012 20:33
autor: cezaryol
Human pisze:Inna sprawa, że taki rozwój wypadków był spółce Euromark wróżony od dobrych dwóch lat z powodów oczywistych.

A można jaśniej?

: 30-11-2012 20:57
autor: Human
Pewnie, że można. Po pierwsze kompletne zadupie B+R. Przecież oni przez dobre 8 lat? istnienia nie wprowadzili na rynek żadnego przełomowego produktu. Dla porównania- faktyczny spadkobierca Alpinusa (a nie tylko właściciel logo), czyli Hi- Mountain, wprowadził takich produktów kilka. Do tego doszło wyrównanie cen Campusa z HiMem, co przy zastosowanych materiałach i designie było kpiną.

Kolejną kpiną było to, iż "kolekcja himalajska" była dla Euromarku szyta przez firmę zewnętrzną, ich sportowcy woleli używać plecaków innych firm, a później także ubrań innych firm (patrz Kinga Baranowska).

Jeśli połączymy to jakimś idiotycznym wykorzystaniem nowych technologii (patrz próba stworzenia niskiego! buta z membraną polartec power shield, przy braku prób stworzenia kurtki z tą membraną), problemy jakościowe i gwarancyjne. Konieczność podniesienia kosztów produkcji, poprzez przeniesienie produkcji butów do Rumunii (żeby nie rozpadały się jeszcze przy przymierzeniu) i tym podobne numery to obraz nędzy i rozpaczy był znany od dawna.

: 30-11-2012 21:00
autor: cezaryol
To brzmi, jakby świadomie dążono do położenia spółki.

: 30-11-2012 21:42
autor: wirek
Tyle było wczoraj w Onecie http://gielda.onet.pl/zarzad-euromark-p ... news-detal Może nie dążyli świadomie, ale po prostu nie starczyło dla nich miejsca na rynku.

: 30-11-2012 21:58
autor: Human
Wirek, miejsce na rynku jest i jest go coraz więcej. Doskonale świadczy o tym spektakularne wejście na niego marki 4F, rozrost ilości Decathlonów i tym podobne.

Problemem Euromarku był fakt, że dla niedzielnych turystów ich produkty były za drogie. Natomiast szeroko rozumieni outdoorowcy po prostu nie znajdywali w ich ofercie niczego interesującego.

: 01-12-2012 09:43
autor: Raubritter
wirek pisze:Tyle było wczoraj w Onecie http://gielda.onet.pl/zarzad-euromark-p ... news-detal Może nie dążyli świadomie, ale po prostu nie starczyło dla nich miejsca na rynku.


Informacja informacją, ale jakie piękne pierwsze zdjęcie! :wink:

: 01-12-2012 17:57
autor: wirek
Rynek jest dynamiczny. W 4f i Decathlonie można znaleźć towar za ciekawą cenę, sam też z tych marek korzystam. A alpinus/campus rzeczywiście był drogi. Mieliśmy w domu tylko ich plecaczki. A zdjęcie nadałoby się do działu "Zagadki", z zapytaniem "gdzie?' i "numer telefonu" :P

: 01-12-2012 19:39
autor: Human
Swoją drogą w tym roku mieliśmy spektakularne upadki. Cerro Torre umarło śmiercią tragiczną, co nie dziwiło, biorąc pod uwagę twierdzenia jego pracowników.

Do tego upadek przynajmniej paru sklepów internetowych, z których najświeższa jest likwidacja Pietrosa (stacjonarny do końca roku, internetowy nie wiadomo, ale sądząc z wyprzedaży po cenach hurtowych w stacjonarnym to pewnie niekoniecznie długo).