Mapy i przewodniki

Buty, plecaki, śpiwory i wszelakie inne takie, co turyście przydatne.
Awatar użytkownika
jones
łazik

Mapy i przewodniki

Postautor: jones » 15-07-2006 17:54

Witam, jako że jestem początkującym turystom a własciwie mozna powiedziec, że dopiero zaczynam moja pieszą przygode z górami, gdyż do tej pory z górami wiązał mnie głównie snowboard, potrzebuje kilku rad. A mianowicie chciałbym żebyście polecili mi naprawde dobre waszym zdaniem przewodniki i mapy, interesują mnie Sudety zachodnie, a konkretnie Karkonosze, kiedys mialem też w ręku taka mapkę Karkonoszy, gdzie byly okreslone średnie czasy przejścia poszczegolnych odcinków, czy można jeszcze coś takiego dostać? proszę o pomoc bo takiemu nowicujszowi jak ja cieżko co wybrać.
z góry dziekuje :)

Awatar użytkownika
Apollo
Moderator

Postautor: Apollo » 16-07-2006 08:42

Witaj,

oczywiście, można taką mapę dostać. Wydawnictwo Eko-Graf z Wrocławia umieszcza na swoich mapach średnie czasy przejść (wszystkie mapy mają charakterystyczne czerwone strony tytułowe).

Co do przewodników, to osobiście preferuję stare, PTTKowskie książeczki z lat osiemdziesiątych, dostępne cały czas na allegro. Również i one zawierają średnie czasy przejść, a ponadto można z nich wyczytać wiele interesujących informacji n/t historii regionu czy budowy geologicznej.
Szlagierem gdy chodzi o przewodniki jest chyba książka "Sudety" J. Czerwińskiego, której pierwsze wydanie ukazało się chyba na początku lat siedemdziesiątych i od tego czasu jest wznawiane (ostatnio przez Wydawnictwo Eko-Graf). Czytałem fragment tego przewodnika i muszę przyznać, że był pisany w sposób ciekawy, zawierał najistotniejsze informacje, a ponadto został zaktualizowany (względem I wydania ;) ).

pozdrawiam!

Awatar użytkownika
wirek
stary wyga

Postautor: wirek » 16-07-2006 20:08

Witaj.