Pociąg do Jedliny

Technika w Sudetach - zabytkowa jak i całkiem współczesna, ale przede wszystkim kolejowa
Awatar użytkownika
Michał
Moderator
Posty: 1946
Rejestracja: 15-12-2007 02:18
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: Pociąg do Jedliny

Postautor: Michał » 10-01-2019 00:24

KrzysiekJ pisze:Michale, też zwróciłem uwagę na ten komentarz do podlinkowanego artykułu.

Akurat Mały Wołowiec zbudowany jest nie ze skał osadowych, jak ów komentator oznajmia, lecz wulkanicznych - przede wszystkim porfirów oraz ich tufów. Podobnie zresztą jak większość sąsiednich górek.


Co nie zmienia faktu, że rokowania dla tunelu są złe :-(
Moja definicja raju: Smažený sýr s hranolkami a tatarskou omáčkou popijany Radegastem.

Gryf
obieżyświat
Posty: 750
Rejestracja: 03-06-2006 10:45
Lokalizacja: Wrocław lub Ziemia Kłodzka

Re: Pociąg do Jedliny

Postautor: Gryf » 10-01-2019 01:44

Albo jakiemuś gremium zależy na tym aby nie doszło do otwarcia tej linii i utrzymania linii Wałbrzych - Kłodzko i znajdują takich pismaków co za kufel piwa i kiełbasę będą smarować co bardziej wybitne kocopoły.
Kotlina Kłodzka ≠ Ziemia Kłodzka! :)

www.bushcraft.pl

Awatar użytkownika
Krzysztof63
wędrowiec
Posty: 288
Rejestracja: 10-08-2013 11:18
Lokalizacja: Świdnica

Re: Pociąg do Jedliny

Postautor: Krzysztof63 » 10-01-2019 10:06

Okolice Wałbrzycha są tektonicznie czynne choćby z powodu szkód górniczych i zagrożenie dla tuneli jest. Przypomnę, że jeden tunel trzeba było rozebrać - na linii 274, pod Brzezinką, w latach 1934 - 38. Był on co prawda zbudowany ze skał osadowych, które łatwiej ulegały spękaniom, nie ma jednak wątpliwości, że niestabilność podłoża ma wpływ również na skały magmowe na tym obszarze.
Góry Sowie nie są tym, czym się wydają ...


Wróć do „Sekcja Industrialno-Kolejowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości