Góry Kamienne na listopadowo

Planujesz wypad? Byłeś gdzieś i masz ochotę podzielić się wrażeniami z innymi - zrób to koniecznie! Zdjęcia mile widziane!
buba1
bardzo stary wyga
Posty: 3986
Rejestracja: 18-11-2008 10:01

Góry Kamienne na listopadowo

Postautor: buba1 » 10-11-2018 22:51

W Gorach Kamiennych bylismy juz kilka razy, ale to wszystko było bardzo dawno - okolo 10 lat temu.

2007 - Na trasie Boguszów Gorce - Sokołowsko: zdjecia https://goo.gl/photos/N7gNez7nGahDiAC8A

2007 - Na trasie Jedlina - Sokolowsko: zdjęcia https://goo.gl/photos/diSnRrecBiPWETp38

2008 - Ruprechticky Spicak: zdjęcia https://goo.gl/photos/pvhtYcwekXX2bKjz6

2010 - Zlot forum Sudeckiego na Stożku: zdjęcia https://goo.gl/photos/m7SCAN1ydV4amgQx5

Postanowilismy wiec znow odwiedzic ten rejon. Jako ze listopad dla na jest juz za chłodny na wiaty, tym razem przyszlo zanocowac w Andrzejówce. Pomni niedawnych doswiadczen w Beskidach, aby nas nie zadeptano, wybralismy termin pozaweekendowy. Gdy w niedzielne popoludniem docieramy do schroniska - jest tam totalny kociokwik! W sali na dole nie ma zbytnio gdzie usiasc, biega luźno przynajmniej 5 psów, wszędzie stada rozdartych dziaciakow, nawet jakis dwoch czarnoskórych sie zaplątało ;) Zanosimy bagaze na góre i gdy kolejny raz, po chyba 20 minutach, zaglądamy na jadalnie - nie ma prawie nikogo. Widac weekend wlasnie uległ zakonczeniu...

Jest godzina 18. Informacje ujęte na scianie głoszą, ze bufet jest czynny do 22. Zamawiamy naleśnik i piwo. Gdy pół godziny pozniej idziemy po kolejne piwo, sprzedająca baba wita nas komentarzem "A wy sie ciągle musicie tak kręcic? Nie mozecie chwile posiedziec na dupie? Co znowu?". Szczerze mówiac troche nas wszystkich zatkało. Gdybym sie tak odezwała do klienta w aptece to na 100% na drugi dzien bym juz nie pracowała, wylatując dyscyplinarnie.. Mówimy babce, co myslimy o zaistnialej sytuacji i takim zachowaniu, ze nie zauwazylismy nigdzie informacji, ze jest limit ilosci razy, kiedy mozna wstac od stołu. Na tym etapie babsztyl sie śmieje i stwierdza, ze to "byl taki żart". Piwo zamawiamy butelkowe. Żeby miec pewnosc, ze nam do niego nie napluła, bo szlag wie jakie tu mają zwyczaje i co takiej idiotce jeszcze we łbie siedzi... Piwo zabieramy do pokoju. Niezbyt przyjemnie jest na tej jadalni. W tle jazgoczą reklamy z radia a wredny babsztyl ciągle nam macha szmatą przed twarzą - bo myje stoliki, mimo ze siedzą jeszcze przy nich ludzie. Jakis chlopak tez zostaje ofukniety, bo mu upadła frytka na stół. Na tym etapie obiecujemy sobie, ze raczej juz tu nie wrócimy...

Rano jadalnia jest nieczynna do 12. Jak zawsze w poniedziałki. Grzeje wiec zupe i herbate na butli przed schroniskiem. Jakis gość zagaduje mnie czy przypadkiem tez mielismy wczoraj problemy z nieuprzejmoscia obsługi. Nie wiem kim koleś jest ale oczywiscie mu opowiadam... Nie mam dobrej pamieci do twarzy. Ale najprawdopodobniej wlasnie tego goscia, kolejnym wieczorem zobaczylismy za schroniskowym barem...

Na wycieczke wyruszamy w czworke - do stałej ekipy dołączył równiez tata toperza. Zmierzamy dzis pagórkami w strone kamieniolomu. Z drogi było go widac calkiem nieźle. Mamy wiec przypuszczenia, ze z gory bedzie jeszcze fajniej!

Obrazek

Suniemy przez strome zbocza górek Graniczna i Krzywucha.

Obrazek

Obrazek

Gdzies w bukowym lesie.

Obrazek

Obrazek

Ptasie bunkry?

Obrazek

Według mojej mapy mial tu byc tylko las ale w rzeczywistosci widoczków mamy całkiem sporo.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Droga nie idzie nam zbyt szybko. Bo tu pieniek, tu kłoda drewna, tu trzeba zrobić ziuuuu z omszałego kamienia albo pogłaskać hube..

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gdzieś miedzy drzewami zamajaczyła nam żużlowa skarpa. Istnieją spore podejrzenia, ze za nią jest poszukiwany kamieniołom. Ide wiec obczaić temat. Im bliżej sie podejdzie tym skarpa okazuje sie byc bardziej pionowa. Ale moze to jedyne miejsce aby zajrzec w czeluście wielkiej dziury? Moze gdzie indziej bedzie pilnowal jaki straznik? W koncu to kamieniołom jak najbardziej czynny. Trzeba wbijac tu… Skarpa osuwa sie spod nóg. Na szczescie porastają ją jakies rachityczne drzewka wiec mozna sie wciągac do góry łapiąc kolejnych korzeni i poucinanych pieńków. Acz jest to jedna z tych dróg gdzie pniesz sie do góry i wiesz, ze odwrotu nie ma. W góre sie da a w dół ni chu chu… Pozostaje liczyc na to, ze jest tez jakas inna droga i nią sobie spokojnie wróce…

W końcu staje na krawedzi upragnionej wielkiej dziury :) A 200 metrow dalej jest wygodna, szeroka droga, wiec reszta ekipy o mniejszym samozaparciu (lub krótszych nóżkach) rowniez moze nacieszyc oczy widokami. Bo stad są chyba najfajniejsze panoramy z całej dzisiejszej wędrówki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mozna sie poprzyglądac pracy poszczególnych maszyn i taśmociągów. Żwir sie sypie, szuter chrzęści pod kołami. Zapach mielonego kamienia i błota wypełnia okolice. Kamienie zaczną latać dopiero za półtorej godziny wiec mozna sie czuć bezpiecznie ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu pewnie mozna sie schowac jak czas fruwania skał złapie cie w złym miejscu ;)

Obrazek

Nie wiem jaka to marka ale to jest duuuuze! Cos jak moj ulubiony biełaz! Albo komatsu? Podobne do tego z piosenki : https://www.youtube.com/watch?v=UaX-woCyqwA

Ech… moze kiedys sie uda takim przejechac?

Obrazek

Obrazek

W oddali widac jakies wioski na skraju urwiska czy krowie kołchozy.

Obrazek

Obrazek

A my tymczasem tuptamy dalej, przez lasy pełne powywracanych drzew. Chyba niedawno tu ostro wiało!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gdzies na trasie...

Obrazek

Obrazek

Mimo listopadowej pory jeszcze sporo kolorków siedzi po lasach i cieszy oko!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na Bukowcu jest fajne miejsce biwakowe, kiedys wrócimy tu z namiotem. Poki co zatrzymujemy sie na zupe z termosow i herbatki, ktore grzałam dzis na butli rano przez półtorej godziny. Co mnie pokusiło nie zabrac Marusi? Na benzynie by zapewne poszło szybciej!

Obrazek

Z Bukowca zjezdzamy na tyłkach po stomiźnie, co z racji na dywan z suchych liści jest nawet calkiem przyjemne.

Obrazek

Place zabaw dla kabaków tez są!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na obrzezach Sokołowska utykamy w krowim korku.

Obrazek

Obrazek

Zaułki miasteczka w drewnie, kamieniu, bluszczu i mchu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ja chce taki rower!!!!!!!!!!!!!!

Obrazek

Obrazek

O zmierzchu trafiamy do okrągłej wiaty, ktora nas zasysa na dłużej. Ognicho, hamak, grzanki z serem i rażąco czerwony zachod slonca. A w tle uchają sowy, ktorych sie zleciało chyba ze 20! Wiatr zaczyna wyć w koronach drzew, chmury na niebie popierdzielają jak szalone. Na dole jest jeszcze zacisznie i spokojnie...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odprowadzani przez pohukującą eskorte, w świetle dwóch latarek, docieramy do Andrzejówki.

Obrazek

Obrazek

I dzis jest to zupełnie inne miejsce.. Sympatyczny facet za barem, leci przyjemna cicha muzyka. Oprocz nas jest jeszcze para z Bydgoszczy, z którymi oczywiscie ucinamy sobie pogawedke. Cos w tym jest, ze jak jest mało osob to jakos to sprzyja integracji. Wsrod weekendowych najazdow na schroniska to czesto jest taka samotnosc wsrod tłumu…

Dzis tez mamy okazje sie rozejrzec po sali i docenic fajny wystrój. Najbardziej przypada mi do gustu rzezbiona lampa! A i inne detale niczego sobie!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


cdn
"ujrzalam kiedys o swicie dwie drogi, wybralam ta mniej uczeszczana - cala reszta jest wynikiem tego, ze ja wybralam.. "

na wiecznych wagarach od zycia...

Dolnoślązak
stary wyga
Posty: 1819
Rejestracja: 13-06-2008 12:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Góry Kamienne na listopadowo

Postautor: Dolnoślązak » 11-11-2018 02:46

Nie wiem jaka to marka ale to jest duuuuze! Cos jak moj ulubiony biełaz! Albo komatsu?

Przecież widać że CAT :mrgreen:

Odprowadzani przez pohukującą eskorte, w świetle dwóch latarek, docieramy do Andrzejówki.

I tu dopiero na nas huknęło "a gdzie to się tak włóczycie, na dupie usiedzieć nie możecie, łazić będą, jak podłogę dopieru umyłam!" :mrgreen:

buba1
bardzo stary wyga
Posty: 3986
Rejestracja: 18-11-2008 10:01

Re: Góry Kamienne na listopadowo

Postautor: buba1 » 11-11-2018 15:14

Przecież widać że CAT :mrgreen:


aaa to nie dopatrzylam!

Dolnoślązak pisze:
Odprowadzani przez pohukującą eskorte, w świetle dwóch latarek, docieramy do Andrzejówki.

I tu dopiero na nas huknęło "a gdzie to się tak włóczycie, na dupie usiedzieć nie możecie, łazić będą, jak podłogę dopieru umyłam!" :mrgreen:


Ano wlasnie nie. Wrednego babsztyla juz nie bylo, wiec nikt nie myl podlogi i mozna bylo sobie lazic do woli gdzie sie chcialo!
"ujrzalam kiedys o swicie dwie drogi, wybralam ta mniej uczeszczana - cala reszta jest wynikiem tego, ze ja wybralam.. "



na wiecznych wagarach od zycia...

Awatar użytkownika
Artur74
podróżnik
Posty: 140
Rejestracja: 18-02-2014 15:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Góry Kamienne na listopadowo

Postautor: Artur74 » 11-11-2018 20:51

Andrzejówka (bar) ma klimacik, trafiłem najwyraźniej na sympatyczną obsługę i wolne stoliki. Sokołowsko to dla mnie miejsce, które znałem wcześniej tylko ze starych zdjęć. Kiedy trafiłem tam pierwszy raz serce mi się kroiło na widok obecnego stanu. Mimo tego zaglądam do niego czasem i z radością obserwuję drobne postępy w rewitalizacji. Tu moje kilka zdjęć z Sokołowska: http://www.polskiekrajobrazy.pl/Artur74 ... okołowsko/ http://www.polskiekrajobrazy.pl/Artur74 ... skich.html http://www.polskiekrajobrazy.pl/Artur74 ... jowka.html
Polub swoją pracę, nawet gdyby była mało znacząca i odpoczywaj przy niej.
Chcesz dożyć emerytury lub renty, z pracy przychodź wypoczęty!

buba1
bardzo stary wyga
Posty: 3986
Rejestracja: 18-11-2008 10:01

Re: Góry Kamienne na listopadowo

Postautor: buba1 » 14-11-2018 10:25

W nocy zerwał sie straszny wiatr. Duło tak, ze mało okien nie powpychało do środka ;) Rano w Andrzejowce pusto i spokojnie - tylko my. Fajne sa wtorki w gorach…

Obrazek

Obrazek

Dzis jedziemy do Łomnicy. Mapa przewiduje zaczęcie wycieczki w jednym z jej przysiółków oznaczonym jako Radosna. Mapa jednak ma juz lat kilkanascie i gruntowe drogi uległy wyasfaltowaniu, co skutkuje, ze skrecamy troche nie tam gdzie trzeba. Lądujemy chyba w miejscu oznaczanym jako Granna. Przed jednym z dwoch domow siedzi kilku facetow. Ide dopytac gdzie to nas zdryfowało. Panowie jednak kompletnie nie wiedzą o co mi chodzi, o zadnej Grannej (Grannie?) nie slyszeli. Jeden w ogole zaczyna do mnie gadac po niemiecku i sobie wkrecil, ze ja chce tu kupic dom a on mi go nie sprzeda. Na szczescie napatoczyla sie tez jakas babka z Głuszycy, ktora uświadamia mnie, ze faktycznie dawno temu na ten przysiólek mowiono Granna, ale teraz jest to ulica Sudecka. A Radosnej tez nie juz ma tylko Ustronie. Ciekawe skad i po co taka zmiana nazewnictwa? Chyba zeby wróg sie zmylił ;)

Gdy wlasciwa droga zostaje odnaleziona mijamy kilka zabudowan i tuptamy sobie w strone Ruprechtickiego Spicaka. Po drodze fajny pasnik, rokujący noclegowo. Ten typ pasnika, z pięterkiem, w Sudetach spotykalismy juz kilkukrotnie, ale taki z tabliczka to po raz pierwszy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Są wąwozy.

Obrazek

Promieniste mgiełki.

Obrazek

Obrazek

I ławeczki dla strudzonych wędrowców.

Obrazek

Granica odnaleziona!

Obrazek

Obrazek

Korzeniaste podejscie na Spicaka. Kabaczę dzielnie lezie na własnych nóżkach. Zresztą - nie bardzo ma wybór... Jest zbyt stromo, zeby ją nieść…

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jakis stary słupek..

Obrazek

Pojawiają sie pierwsze widoczki.

Obrazek

Obrazek

Im wyżej tym bardziej duje. Wieża w tych warunkach wydaje ciekawe odgłosy! Wiatr na tyle szaleje, ze cieżko jest przywiązać hamak. Wyrywa sznurki z rąk. Ale w koncu sie udaje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mozna sie wyłożyć, pobujać a wokół takowe obrazki..

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Fajny piec jest na szczycie. Biorąć pod uwage, ze tu chyba zwykle wieje jak dzisiaj (lub mocniej) - to super alternatywa dla ogniska, ktore zapewne by zaraz latało!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Posiedzielismy z godzine, pojedlismy żurek z termosów i suniemy w dół. Mimo dość wczesnej pory kolorki robią sie dziwnie wieczorne.. Tak....ciepłe temperatury powodują, ze człowiek zapomina, ze mamy listopad…

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i bęc. Tak dla niektorych sie zakonczyl ten pełny wrazen dzien.

Obrazek

Obrazek

A i jeszcze na tym wyjezdzie mijalismy fajne pojazdy! :)

Obrazek

Obrazek
"ujrzalam kiedys o swicie dwie drogi, wybralam ta mniej uczeszczana - cala reszta jest wynikiem tego, ze ja wybralam.. "



na wiecznych wagarach od zycia...

Awatar użytkownika
Artur74
podróżnik
Posty: 140
Rejestracja: 18-02-2014 15:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Góry Kamienne na listopadowo

Postautor: Artur74 » 16-11-2018 20:23

Po drugiej stronie drogi koło paśnika jest stary cmentarzyk z zachowaną płytą nagrobną i dwoma zmurszałymi krzyżami. Odrobinę niżej można znaleść ruiny fundamentów i studnię. Brzozowy lasek koło ławeczki kilka lat temu pełen był dorodnych podgrzybków, dobrze że w plecaku miałem reklamówki;) Nie widzę relacji z pobytu w łowisku i smażalni pstrąga Złota Woda, błąd który musicie nadrobić. Polecam poza weekendami, pyszna ryba i wystrój a'la skansen. No i w budowie browar...
Polub swoją pracę, nawet gdyby była mało znacząca i odpoczywaj przy niej.
Chcesz dożyć emerytury lub renty, z pracy przychodź wypoczęty!

buba1
bardzo stary wyga
Posty: 3986
Rejestracja: 18-11-2008 10:01

Re: Góry Kamienne na listopadowo

Postautor: buba1 » 16-11-2018 21:03

Cmentarzyk odwiedzony, podmurowki zaobserwowane! Bedzie w kolejnej czesci.

A łowisko przegapilismy! Gdzie go szukac?
"ujrzalam kiedys o swicie dwie drogi, wybralam ta mniej uczeszczana - cala reszta jest wynikiem tego, ze ja wybralam.. "



na wiecznych wagarach od zycia...


Wróć do „Relacje z wypraw”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość